Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@11:44:50 GMT

یادداشت | قدس؛ نقطه ثقل منظومه‌ مقاومت

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۳۸۵۸

یادداشت | قدس؛ نقطه ثقل منظومه‌ مقاومت

دیروز میلیون‌ها نفر از مردم روزه‌دار در کشورمان و صدها میلیون نفر از مسلمانان در سایر نقاط جهان، به خیابان‌ها آمدند تا پایبندی اصیل و خدشه‌ناپذیر خود را نسبت به آرمان آزادی فلسطین و قدس‌شریف از چنگال اشغالگران صهیونیستی نشان دهند. این خروش جهانی، نقطه آشکارساز تثبیت اضلاع منظومه‌مقاومت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظومه‌مقاومت، دهه‌هاست در منطقه و در مواجهه با رویکرد سازش با دشمن صهیونیستی شکل گرفته‌است.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد هدایت دغدغه‌ها و ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، گفتمانی، نظامی و امنیتی حامیان آزادی فلسطین در ذیل یک منظومه و ساختار بودیم که در طول ۴۳ سال اخیر روز به روز بر کارآمدی و هوشمندی آن افزوده شده‌است. انفعال، ایستایی، تسلیم و هم‌پیمانی با دشمنان در قاموس مقاومت و منظومه‌ای که حول این محور مقدس شکل گرفته، جایی ندارد.
منظومه‌مقاومت نه تنها در قبال دشمن‌صهیونیستی، بلکه در قبال دشمنان امنیت منطقه و جهان امروز قاطعانه و موثر عمل می‌کند. ناکام‌ماندن راهبردهای کلان و میان‌مدت و کوتاه‌مدت غرب در جهان اسلام معلول پویایی و قدرت عملکرد همین منظومه است. سوال اصلی اما این است چرا قدس‌شریف، نقطه ثقل منظومه مقاومت محسوب می‌شود؟در‌این‌خصوص دو نکته اساسی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:
نخست این‌که قدس‌شریف به عنوان قبله‌گاه اول مسلمانان جهان، نه صرفا حکم یک مکان مقدس بلکه نماد یک حرکت جمعی در مسیر پاکسازی منطقه از لوث دشمن غاصب صهیونیستی محسوب می‌شود. تاکید می‌شود آزادی قدس‌شریف منبعث و مولود گفتمان مقاومت محسوب می‌شود. رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن، بارها تلاش کرده‌اند با تسخیر قدس‌شریف و تثبیت این اقدام اشغالگرایانه، گفتمان مقاومت را به حاشیه رانده و حتی تلاش کنند تصاحب مسجد‌الاقصی و بیرون‌راندن فلسطینیان از سرزمین‌شان را به مثابه یک حقیقت غیرقابل‌تغییر جلوه دهند. بدیهی است تکیه بر گفتمان مقاومت و بازتولید آن از طریق حضور در راهپیمایی روز قدس و دیگر تحرکات جمعی در حمایت از قدس‌شریف، این نقشه دشمنان قسم‌خورده جهان اسلام را با شکست و تباهی مواجه خواهد کرد.
نکته دوم، مربوط به ناکامی دشمنان در چینش منظومه‌سازش است. مقامات صهیونیستی، آمریکایی و برخی کشورهای عربی مخالف گفتمان مقاومت در طول سال‌های اخیر نهایت تلاش خود را برای ترسیم و عملیاتی کردن منظومه‌سازش به کار گرفتند تا این شاکله و ساختار تهی از حقیقت و انسانیت را در میان افکار عمومی دنیا تثبیت کنند. عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس نیز معطوف به همین هدف صورت گرفت. تثبیت گفتمان سازش، معنایی جز وادادگی و تباهی برای مسلمانان نخواهدداشت. از این رو هرگونه اقدام‌جمعی در دفاع از حریم قدس‌شریف و آزادی آن از لوث وجود اشغالگران، گامی در مسیر نقض و ابطال کلیت و اجزای شکل‌دهنده منظومه‌سازش و در مقابل، تقویت ارکان و اتصالات منظومه‌مقاومت محسوب می‌شود.

حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور - رئیس سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: روزنامه جام جم قدس مقاومت محسوب می شود منظومه مقاومت گفتمان مقاومت قدس شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم

تجمع دانشگاهیان دانشگاه شریف در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تحصن و اعتراض دانشگاهیان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های آمریکا از این نسل‌کشی از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شد و این خیزش به دانشگاه‌های سراسر دنیا گسترش یافته و ادامه دارد.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است. علاوه بر این، مردم برخی از کشور‌های جهان همچون اسپانیا، ژاپن، یونان و آلمان با گذشت ۲۰۵ روز از این جنایت‌ها، در حمایت از فلسطین دست به اعتراض زدند؛ اعتراضاتی که احتمال بازداشت و دستگیری نتانیاهو به‌عنوان جنایتکار جنگی از سوی سازمان ملل را تقویت کرد.

دانشجویان دانشگاه‌ها کشورمان نیز در حمایت از این خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

ظهر امروز نیز در ادامه این تجمعات اعتراضی در حمایت از خیزش دانشجویان جهان، دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه شریف تجمع کردند وضمن حمایت از خیزش دانشجویان جهان و ادامه این اعتراضات، نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     دانشجویان شریف پای کار آزادی‌خواهان جهان هستند   دانشجویان دانشگاه شریف در این تجمع اعلام کردند که از آزادی خواهان جهان حمایت می کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد