Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@19:19:01 GMT

گوگل بی سر و صدا در یوتیوب بخش تبلیغات حساس را به‌روز کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۴۰۳۶

گوگل بی سر و صدا در یوتیوب بخش تبلیغات حساس را به‌روز کرد

آفتاب‌‌نیوز :

این به معنای آن است که کاربران می‌توانند قرار گرفتن در معرض مشاهده تبلیغات مربوط به موضوعاتی شامل دوست‌یابی، نگهداری از کودک، بارداری و کاهش وزن را در یوتیوب محدود کنند. هدف از دادن این کنترل‌ها به افراد، توانایی حمایت از خودشان درباره موضوعات آزاردهنده است.

اگر کاربری بخواهد این کنترل‌ها را فعال کند، باید به انتهای بخش تنظیمات تبلیغات در حساب گوگل خود مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از "تاپیک"، دکمه "مشاهده کمتر" (See fewer) دیده می‌شود. فعال کردن این گزینه، قابلیت فیلتر تبلیغات در این موضوعات را امکان پذیر می‌کند.

البته این فیلتر‌ها در مرحله آزمایشی بتا و منحصر به ویدیو‌های یوتیوب و تبلیغات هدفمند برنامه گوگل ادز هستند و نتایج جست و جوی گوگل را فیلتر نمی‌کنند. صفحه پشتیبانی تبلیغات گوگل، درباره نحوه عملکرد این فیلتر شفاف سازی بیشتری می‌کند. این فیلتر مانع از آن می‌شوند که تبلیغات کنندگان، تبلیغات شخصی سازی شده را نمایش دهند.

کارین هانسی، مدیر امور حریم خصوصی و اعتماد گروه محصول گوگل به واشنگتن پست گفت: این پنج موضوع به دلیل نتایج نظرسنجی که گوگل از کاربران انجام داده بود، انتخاب شدند.

فیلتر‌های الکل و شرط بندی، اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شدند و از آن زمان در مرحله بتا بوده‌اند. گوگل به ادامه بهبود این فیلتر‌ها علاقه نشان داده است، اما معلوم نیست آیا فیلتر‌های مذکور بالاخره به نتایج جست و جو راه پیدا می‌کنند یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، دموکرات‌ها در مجلس و سنای آمریکا لایحه‌ای را تدوین کرده اند که تبلیغات هدفمند را برای همیشه ممنوع می‌کند. گوگل از این انتقاد آگاه بوده و حتی پست تنظیمات تبلیغات ۲۰۲۰ خود را با صحبت درباره شفافیت و کنترل کاربر آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گوگل تبلیغات فیلتر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد