Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهردار کهریزک گفت: جاده سایت در مجاور بهشت‌زهرا راه ارتباطی ۶ روستاهای بخش کهریزک و از معابر پرتردد و مهم است که با توجه به تصادفات متعدد منجر به فوت و حوادث ناگوار تعریض، تأمین روشنایی و ایمن‌سازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، جاده‌ شهید تهرانی‌مقدم معروف به جاده سایت یکی از محورهای مواصلاتی شهر کهریزک با روستاهای اطراف و شهر باقرشهر و از جاده‌های بسیار مهم و پرتردد بخش کهریزک است که به منظور کاهش تصادفات و حوادث ناگوار پروژه ایمن‌سازی آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده سایت به سبب ناایمن بودن از جهت باریک بودن جاده خطرات زیادی را متوجه مردم روستا می‌کرد و تصادفات در این جاده به معضل مهمی تبدیل شده بود، به همین سبب تعریض این جاده از اولویت‌های مهم است و نیز تأمین روشنایی این محور عامل مهم برای کاهش تصادفات خواهد بود.

علی کلهر شهردار کهریزک در نشست با کارگروه رسانه شورای شهرستان ری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کاهش تهدید جانی مردم روستاهای کهریزک اظهار داشت: پروژه طرح تعریض معبر شهید تهرانی مقدم (جاده سایت) راه ارتباطی بین شهر باقرشهر و 6 روستاهای بخش کهریزک است و با توجه به تصادفات متعدد جاده در این منطقه یکی از معابر پرتردد و مهم بخش کهریزک محسوب می‌شود.

وی افزود: جاده سایت در گذشته 6 متر عرض داشت که نبود جداکننده بین راه رفت‌ و برگشت، نبود روشنایی مناسب و عرض کم خطرات زیادی را برای مردم این منطقه رقم زده بود و نیز با راه‌اندازی قطعات جدید بهشت‌زهرا(س) و تعبیه درب‌های جدید جهت تردد به داخل قطعات اتفاقات ناگواری در این معبر روی داد که منجر به فوت و مصدومیت شدید برای تعدادی از شهروندان شد.

شهردار کهریزک در ادامه گفت: معبر شهید تهرانی مقدم از گذشته یکی از دغدغه‌های مدیریت بخش کهریزک بود و پیگیری‌های متعددی در این زمینه صورت گرفته اما وجود این معبر بین چند سازمان و اجرای تعهدات و هماهنگی‌های مشترک همیشه باعث تعلل در کار شده و نتیجه خوبی نداشته است.

کلهر در ادامه یادآور شد: پیگیری‌ها و جلسات متعدد در نهایت منجر به اجرای تعهدات هر یک از سازمان‌های دخیل در این پروژه شد که تا به امروز این پروژه پیشرفت خوبی داشته و در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: اجرای این پروژه با تأخیر همراه بوده لذا از مردم خوب بخش کهریزک عذرخواهی می‌کنم زیرا که کار مشترک بین چند سازمان است و برخی اوقات ما شاهد تغییرات مدیریتی یا کسب اجازه این سازمان‌ها از مراجع بالادستی برای اجرای تعهدات تفاهم شده بودیم و پروژه معطل می‌ماند اما در نهایت با پیگیری بخشداری کهریزک این مهم صورت گرفت و در صورت تکمیل توافقات و تعهدات انجام شده به‌زودی شاهد بهره‌برداری ایمن از این مسیر هستیم.

پرداخت عوارض مشاغل مزاحم کهریزک به شهرداری تهران خلاف قانون استریزش شیرابه زباله‌های انتقالی به آرادکوه موجب تصادفات مکرر در کهریزک می‌شود58هزار مترمربع از اراضی کشاورزی کهریزک ‌آزادسازی شد+ تصاویر

شهردار کهریزک گفت: این پروژه به طول 1.5 کیلومتر در دولاین رفت‌ و برگشت به عرض هر کدام 7 متر در حال اجرا است که از سوی شورای بخش کهریزک، شهرداری کهریزک، سازمان بهشت‌زهرا(س)، فرمانداری ویژه شهرستان ری در حال تکمیل است و امیدواریم به‌زودی شاهد تکمیل این معبر باشیم.

کلهر در پایان خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم سازمان بهشت‌زهرا نقش اجتماعی خود را در منطقه جدی‌تر ایفا کند چون وجود قطعات جدید و درب‌های باز شده در این معبر ترافیک زیادی را به این محور تحمیل می‌کند و البته اجرای پروژه فضای سبز و تلطیف امتداد این محور در حال احداث شهید تهرانی مقدم یکی از نقش‌های سازمان بهشت‌زهرا در خدمات‌دهی به مراجعین و مردم منطقه است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید تهرانی مقدم بخش کهریزک جاده سایت بهشت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها در حال اجراست که بخشی از آنها امسال افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی صبح امروز عملیات اجرایی پروژه‌های مدرسه‌سازی در نقاط مختلف استان بوشهر با اشاره به توسعه طرح‌های ساخت مدرسه و بازسازی کلاس‌های درس فرسوده در سراسر کشور اظهار داشت: 8 هزار و 336 پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها در حال اجراست که بخشی از آنها امسال افتتاح می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال جاری را 12 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست امسال 2 هزار پروژه به ظرفیت 10 هزار کلاس درس افتتاح و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نقش خیرین در ساخت مدرسه را مورد اشاره قرار داد و افزود: خیرین تاکنون نقش اثرگذار خود را در تامین فضاهای آموزشی به ویژه در نقاط کم برخوردار نشان داده‌اند که درخور تحسین است.

وی با بیان اینکه مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله‌ اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شده است، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی با انعقاد تفاهم‌نامه 143 کلاس درس با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد تومان در استان بوشهر ساخته می‌شود.

خان‌محمدی بیان کرد: در سند هفتم توسعه برای بخش‌های اقتصادی برنامه‌ریزی ویژه برای خودگرانی مدارس شده و همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

آغاز ساخت 8 مدرسه‌ با اعتبار 350 میلیارد تومان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز بیان کرد: 8 مدرسه‌ با اعتبار 350 میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

ابراهیم احمدی این طرح‌ها در کاکی دشتی، بردخون کهنه دیر، روستای احمدی شهرستان بوشهر، گناوه، شهرک محله تنگک بوشهر اجرا شده است گفت: هنرستان 12 کلاسی انقلاب اسلامی با 30 میلیارد تومان در بوشهر به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تا هفته دولت امسال عملیات اجرایی 50 مدرسه در استان بوشهر آغاز می‌شود.

تدوین سند چشم‌انداز برای ساخت مدارس در استان بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز از تدوین سند چشم‌انداز اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس آن مشخص می‌شود برای سال‌های 1405 ، 1406 و 1407 چه تعداد کلاس درس و برای چه مقطعی نیاز است.

محمدهادی رستمیان ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز‌ها نامحدود و منابع محدود است، بر اساس این سند، در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی برای ساخت مدارس انجام می‌گیرد.

یک‌هزار و 700 کلاس درس فرسوده در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم با بیان اینکه با تکمیل این 8 مدرسه افزون بر 50 کلاس درس به ظرفیت کلاس‌های درس استان افزوده می‌شود افزود: بر اساس بررسی‌ها یک‌هزار و 700 کلاس درس فرسوده در استان وجود دارد که با انعقاد تفاهم‌نامه میان استان بوشهر و سازمان نوسازی کشور، یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری و یک‌هزار میلیارد تومان هم از سوی سازمان نوسازی برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

علی موحدی اضافه کرد: با این اعتبار، 800 کلاس درس فرسوده نوسازی می‌شود که معادل ساخت مدرسه در 10 سال گذشته خواهد بود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر در مرکز استان برخلاف سال‌های قبل 8 طرح فعال مدرسه‌سازی داریم که کمک می‌کند تراکم دانش‌آموزی در مرکز استان به استاندارد نزدیک شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته