Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام امجدیان در جشنواره امتنان از کارگران نخبه کشوری به‌خاطر طراحی و اجرای دستگاه ترموکوپل چرخشی که برای اندازه‌گیری پارامتر‌های دما و نویز لنت‌ها و انجام درست فرایند تست و تحویل گیری لنت مورداستفاده قرار می‌گیرد، توسط ریاست محترم جمهور مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ سی و سومین جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار واحد‌های نمونه با حضور ریاست محترم جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر مقامات کشوری برگزار شد و شهرام امجدیان رئیس نت خطوط ریلی خط هفت متروی تهران از میان ۷ طرح اجرا شده به‌خاطر" طراحی ترموکوپل چرخش اندازه‌گیری دمای لنت ترمز متروی تهران " پس از طی ۵ مرحله داوری، به‌عنوان کارگر نمونه کشور انتخاب و لوح سپاس را از رئیس‌جمهور دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس شهرام امجدیان دارای مدرک کارشناسی مکانیک جامدات از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد مکاترونیک است و از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا مسافری) به‌عنوان معاون فنی ناحیه شمال شرق مشغول به کار بوده است.

وی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه آغاز کرده است و تجربه کار به‌عنوان مسئول مهندسی بوژی، سرپرست نت خط ۷ و رئیس خط هفت را هم در پرونده کاری خود دارد.

امجدیان با اشاره به اینکه موفق به ثبت اختراع " دبی سنج‌های الکترومغناطیسی جهت اندازه‌گیری دبی هوا در واگن" در سال ۱۳۸۷ شده است افزود: طراحی و ساخت دستگاه ترموکوپل چرخشی (جهت تست دمای لنت و چرخ)، طراحی و ساخت دستگاه load cell بازویی مخصوص تست لقی هنگر‌ها و اجزا دارای تلرانس، طراحی و ساخت پرده نوری مادون‌قرمز مخصوص درب قطار‌های DC جهت بالابردن ایمنی و طراحی و اجرای طبق ایمنی مخصوص شیشه دری قطار‌های DC دیگر اختراعات منتخبی است که در این سال‌ها مورد تأیید و استفاده قرار گرفته است.

امجدیان افزود: در هفدهمین همایش بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی نیز مقاله “طراحی و نصب پرده نوری مادون‌قرمز جهت بالابردن ایمنی درب قطار‌های متروی تهران” و مقاله" بررسی علل ترک عرضی در بوژی قطارها" را ارائه کردم و این مقاله‌ها بر اساس تأیید کمیته علمی همایش به‌عنوان مقالات برگزیده در بخش ناوگان انتخاب شدند.

رئیس نت خطوط ریلی خط هفت متروی تهران در ادامه با اشاره به انتخابش به‌عنوان کارگر نمونه درسی و سومین جشنواره ملی امتنان گفت: در این جشنواره بر اساس مکاتباتی که از طرف وزارت کار با سازمان‌ها و شرکت‌ها برای معرفی کارگران نخبه انجام شده شرکت کردم.

وی افزود: طرح‌های تأیید شده از نظر داوران باید در شرکت مذکور اجرا شده و مورداستفاده قرار بگیرند، در راستای کاهش مشکلات و هزینه‌های آن سازمان اثر داشته، نوآورانه و منحصربه‌فرد باشند، نمونه مشابه خارجی نداشته باشد و هزینه‌های ساخت پایین داشته باشند.

امجدیان با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز افراد دارای طرح‌های اجرایی مرتبط با فعالیت و حوزه کاری شرکت مترو را به وزارت کار معرفی کرد تصریح کرد: خوشبختانه طرح" ترموکوپل چرخش اندازه‌گیری دمای لنت ترمز متروی تهران" که با نظر داوران جشنواره، کاربردی و قابل‌اجرا بود انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: داوری در ۵ مرحله با ارائه مستندات از طرف سازنده و مجری طرح به وزارت کار انجام شد و در نهایت با مقایسه با طرح‌های سایر سازمان‌ها از سراسر کشور، این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های برگزیده انتخاب گردید.

گفتنی است سی و سومین جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار واحد‌های نمونه به مناسبت روز جهانی کار و کارگر با حضور ریاست محترم جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر مقامات کشوری برگزار و شهرام امجدیان رئیس نت خطوط ریلی خط هفت متروی تهران از میان ۶ نفر از افراد معرفی شده از این شرکت به‌عنوان کارگر نمونه کشوری انتخاب و لوح سپاس رئیس‌جمهور را دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مترو تهران اندازه گیری کارگر نمونه متروی تهران خط هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه داده سنجی اطلاعات آب بر پایه فناوری تیکه نگاری صوتی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک شرکت دانش‌بنیان که به تازگی به صورت نوپا دانش بنیان شده است محصول خود را در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

این شرکت در حوزه محصولات مرتبط با آب و سامانه‌های تیکه نگاری فعال است.

یکی از جدیدترین محصولات دانش‌بنیان این شرکت، دستگاه داده سنجی اطلاعات آب بر پایه فناوری تیکه نگاری صوتی مدل دریایی solution Tomography یا سنجاب دریایی یا ۱۰CAT است. 

 دستگاه داده سنجی اطلاعات آب بر پایه فناوری تیکه نگاری صوتی دریایی روشی نوین جهت اندازه گیری پیوسته‌ی متغیر‌های جریان‌های آب نظیر دبی سرعت دما و شوری مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه دارای فرستنده و گیرنده‌های صوتی ترانسدیوسر است که در دریا نصب گردیده و با انتشار امواج صوتی در کل مقطع آب بین ترانسدیوسر‌ها و ثبت اطلاعات در پردازشگر دستگاه متغیر‌های مختلف آب را اندازه گیری میکند.

از مهمترین کاربرد‌های آن می‌توان استفاده در دریا، آب‌های عمیق و حفاظت از محیط زیست است.

مشخصات و کاربرد این دستگاه مطالعات دریایی و اقیانوسی، اندازه‌گیری دو-بعدی و سه-بعدی بیش از ۳۰ متغیر جریان‌های دریایی به صورت پیوسته و بهنگام و بدون نیاز به نیروی انسانی به‌منظور شناخت بهتر پدیده‌های فیزیکی دریا و اقیانوس، تهیه داده‌های دمایی بلندمدت به‌منظور مطالعات گرمایش جهانی، اندازه‌گیری انرژی جریان و تعیین محل نصب توربین‌های کشندی جهت تولید برق، پایش مناطق دریایی و اندازه‌گیری انرژی جریان در اعماق مختلف دریا جهت تعیین بیشینه انرژی موجود در هر منطقه برای نصب توربین‌های کشندی است.

همچنین پایش خروجی نیروگاه‌های ساحلی، پایش آلودگی‌های حرارتی نیروگاه‌های مجاور دریا، تهیه نقشه‌های سرعت جریان به‌منظور شناسایی مکان مناسب جهت نصب قفس‌های پرورش ماهی، تهیه نقشه‌های دمایی اطراف قفس‌های پرورش ماهی از دیکر کاربردهای این محصول به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینوتکس ۲۰۲۴ میزبان ۳ نوآوری ایرانی
  • دستگاه داده سنجی اطلاعات آب بر پایه فناوری تیکه نگاری صوتی رونمایی شد
  • آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
  • همراهی متروی تهران با نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • (ویدئو) رونمایی از لباس جدید مخصوص راهپیمایی فضایی اسپیس ایکس
  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • تقدیر از سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی اصفهان
  • تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در یاسوج+تصاویر
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • در این سیاره سرعت باد مثل سرعت «گلوله» است