Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-09@05:04:35 GMT

رشد ۴۵۳ درصدی تجارت با تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۴۱۲۴

رشد ۴۵۳ درصدی تجارت با تاجیکستان

سخنگوی گمرک گفت: تجارت کشور در سال ۱۴۰۰ با تاجیکستان، با عبور از ۱۳۱میلیون دلار، رشد ۴۵۳ درصدی داشته که در مقایسه با سال قبل از آن چشمگیر بوده است.

«سید روح اله لطیفی» در خصوص تجارت کشور با تاجیکستان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ تجارت ایران با تاجیکستان، ۱۳۹ هزار و ۲۴۹ تن کالا، به ارزش ۱۳۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۸۴ دلار بود که نسبت به سال ۱۳۹۹رشد ۴۸۹ درصدی در وزن و ۴۵۳ درصدی در ارزش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت صادرات به تاجیکستان ۱۲۴ هزار و ۷۳۷ تن کالا به ارزش ۹۱ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۹۲۹ دلار بود که نسبت به سال ۹۹ رشد ۵۳۵ درصدی در وزن و ۴۵۹ درصدی در ارزش داشته است.

لطیفی در خصوص واردات از تاجیکستان گفت: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۱۲ تن کالا به ارزش ۳۹ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۵۵ دلار واردات ایران از تاجیکستان بوده که با رشد ۲۶۳ درصدی در وزن و ۴۳۹ درصدی در ارزش همراه بوده است.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: میزان تجارت ایران با تاجیکستان در سه ماه پایانی سال، شتاب بیشتری به خود گرفت به طوری که ۴۷ هزار و ۹۵۷ تن کالا به ارزش ۳۷ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۳۶۳ دلار، صادرات به تاجیکستان و هشت هزار و ۳۶۴ تن کالا به ارزش ۲۴ میلیون و ۴۲ هزار و ۸۴۵ دلار واردات کالا از تاجیکستان در این سه ماه انجام شده است. 

وی افزود: میزان صادرات کشور به تاجیکستان در زمستان، نسبت به سه ماه پایانی سال ۹۹ رشد ۱۰۴۹ درصدی در وزن و ۹۵۳ درصدی در ارزش را نشان می دهد و واردات سه ماه پایانی سال از تاجیکستان نیز با رشد ۶۴۹ درصدی در وزن و ۱۰۴۶ درصدی در ارزش همراه بوده است.

لطیفی در خصوص کالاهای تبادل شده بین دو کشور گفت: عمده واردات از تاجیکستان پنبه حلاجی شده بوده و پیله کرم ابریشم، صفحات نازک ورقی، مصنوعات پلاستیکی و اشیای رو میزی هم از این کشور وارد شده است. صادرات کشورمان به تاجیکستان نیز انواع محصولات کشاورزی، غذایی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، مواد معدنی، انواع دارو و واکسن، مواد شیمیایی، شوینده ها، انواع میله و ورق های فلزی، پوشاک، کفش، لاستیک، پارچه و نخ، ظروف شیشه ای، لوازم الکترونیکی، انواع مبل و وسایل بازی کودکان بوده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: لطیفی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لطیفی تن کالا به ارزش درصدی در وزن درصدی در ارزش سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت از پایانه مرزی میرجاوه در فروردین ۱۴۰۳، ۱۵۰ هزار و ۹۷۰ تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کرد اظهار کرد: طی فروردین سال‌جاری، ۱۵۰ هزار و ۹۷۰ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه در شمال این استان جابه‌جا شده است که از این میزان جابه‌جایی کالا، ۱۰۱ هزار و ۲۰۶ تن صادرات، ۱۷ هزار و ۱۱۰ تن واردات و ۳۲ هزار و ۶۵۴ تن به ترانزیت کالا از پایانه مرزی میرجاوه اختصاص داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در فروردین سال‌جاری تعداد ۲۲ هزار و ۸۲۴ نفر مسافر از پایانه مرزی میرجاوه تردد صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان ترانزیت، صادرات و واردات از پایانه مرزی میرجاوه طی این مدت نشان دهنده ظرفیت و توانمندی بالای سیستان و بلوچستان در توسعه تجارت با کشورهای منطقه است، یادآور شد: توسعه اقتصاد منطقه‌ای و حمل‌ونقل بین‌المللی، افزایش مبادلات با کشورهای همسایه و پذیرا بودن خیل عظیم زوار پاکستانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از جمله برخی قابلیت‌های قابل توجه این پایانه مرزی است.

کد خبر 751655

دیگر خبرها

  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه
  • تفاوت ثبت اطلاعات توسط صنف طلافروشان با سایر اصناف در سامانه جامع تجارت
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه