Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:37:06 GMT

طالبان انفجار تروریستی مسجد کابل را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۴۱۶۳

طالبان انفجار تروریستی مسجد کابل را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،‌ طالبان حمله روز گذشته در مسجد اهل سنت کابل را که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نمازگزار شد را محکوم و اعلام کرد که  این گونه حملات در ماه مبارک رمضان جنایات ضد انسانی است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در توئیتی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی کابل نوشت: «حمله در ماه مبارک رمضان جنایت ضد انسانی بوده و این گونه اقدامات هیچ ارتباطی با اسلام و انسانیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حمله تروریستی تاکید کرد که عاملین این جنایات شناسایی و مجازات خواهند شد.

به گزارش فارس روز گذشته بر اثر حمله تروریستی در مسجد خلیفه صاحب اهل سنت در کابل دستکم 10 تن شهید شده و 19 نفر دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که مقامات طالبان از شهادت و زخمی شدن 25 تن در این حمله تروریستی خبر داده‌اند.

همچنین برخی گزارش‌های تایید نشده در افغانستان از شهادت 50 تن در حمله تروریستی روز گذشته کابل خبر دادند.

این حمله تروریستی در حالی روز گذشته صورت گرفت که طی هفته‌های گذشته حملات تروریستی مختلف در نقاط مختلف افغانستان اماکن مذهبی و عمومی شیعه و سنی را هدف حملات خود قرار داده که در نتیجه‌ آن ده‌ها نفر شهید و زخمی شده است.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: حمله تروریستی مسجدی در کابل ۵۰ نفر شهید حمله تروریستی روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

رسانه حکومت طالبان: ایران از اسرائیل انتقام گرفتطالبان: حمله اسرائیل نقض موازین دیپلماتیک استطالبان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دفاع مشروع بود

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون  هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • وقوع انفجار در کابل
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است