Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: ۴۰ درصد بودجه پژوهشی شرکت‌های دولتی به صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تزریق می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها با نام اختصاری «نان» امروز با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم، علی خیرالدین معاون فناوری وزارت علوم، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و برخی از مدیران کل این وزارتخانه و برخی روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدعلی زلفی گل در این مراسم اظهار داشت: ابتدا در فاز اول این سامانه قرار است نیاز‌های صنایع خصوصی و دولتی را بگیریم و بررسی نیاز شهروندان برایمان مقدور نیست چرا که امکان نظارت و پایش و غربالگری را نداریم. مرحله بعدی، نمایه سازی ایده‌ها را داریم که ایده شامل بخش‌های مختلفی است و فعلاً آن بخش ایده را در مد نظر داریم که فرد پروپوزالی را ارائه می‌دهد.

وزیر علوم افزود: در فاز بعدی احصاء واردات گمرک را جزء این برنامه خواهیم داشت؛ یعنی اساتید دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان ما می‌ببینند که چه چیز‌هایی وارد می‌شود و پس از آن به تولید داخلی همان محصولات اقدام می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه با پیشنهاد معاون فناوری، وزارت علوم برای نوشتن سند نظام ملی نوآوری پیشتاز شد و نسبت به تدوین نظام ملی نوآوری اقدام کردیم و سامانه «نان» بخش کوچکی از این سند است.

زلفی گل خطاب به معاون فناوری تاکید کرد: نیاز‌های آموزشی هم باید در این سامانه دیده شود که به طور مثال تاکسیرانی ما درخواست می‌کند که یک دوره آموزشی برای آن‌ها گذاشته شود که دانشگاه فنی حرفه‌ای یا دانشگاه آزاد می‌توانند یک دوره بگذارند. همچنین پروژه‌های کلان ملی هم باید در این سامانه دیده شود.

وزیر علوم با بیان اینکه در این سامانه باید محصولات جدید دانش بنیان قابلیت نمایش داشته باشد، گفت: افرادی که علاقه‌مند هستند می‌توانند محصولات مورد نیاز را خریداری کنند.

وی با اعلام اینکه ۴۰ درصد بودجه پژوهشی شرکت‌های دولتی به صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تزریق می‌شود و اگر ثبت نیاز در این سامانه صورت گرفت این بودجه به آن‌ها اختصاص خواهد یافت، گفت: بنابرین ما پول صنایع و شرکت‌ها را به این صندوق می‌آوریم و اگر خودشان با دانشگاه‌ها همکاری نکنند خودشان ضرر می‌کنند.

زلفی گل ادامه داد: تلاش کردم یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی نیز به صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری واریز شود، اما در هیات دولت رای‌گیری شد و رای لازم را نیاورد.

وزیر علوم ضمن تاکید بر اینکه خوشبختانه وزارت علوم اصلاً در اجرا دخالتی ندارد، گفت: فرایند به این صورت است که دانشجویان ارشد و دکتری پروپوزالی در راستای نیاز وارد شده در سامانه «نان»، می‌نویسند و اگر در شورای پژوهشی دانشگاه تصویب شود، از نظر ما آن طرح رسمیت علمی دارد.

وی ضمن بیان این مطلب که پشتوانه نظام ایده‌ها صندوق شورای علوم و فناوری است، گفت: به دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌دهیم که آیین نامه ترفیع و گرنت را به گونه‌ای تدوین کنند که به اقدامات اساتید در راستای نیاز جامعه امتیاز ویژه‌ای تعلق گیرد.

وزیر علوم خطاب به معاون فناوری گفت: یک نامه به تمام وزارتخانه‌ها بفرستید که سامانه‌های مرتبط با سامانه «نان» را لینک کنند و اگر این اقدام صورت نگیرد، تخلف است. همچنین به تمام دستگاه‌های اجرایی تاکید کنید که باید نیازهایشان را در این سامانه وارد کنند و اگر اقدام نشود، دیوان محاسبات برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم رونمایی بودجه پژوهشی وزارت علوم صندوق شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری معاون فناوری درصد بودجه وزارت علوم وزیر علوم زلفی گل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد

بخش R&D آوان بهمن شیمی مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بوده و توسط تیمی از متخصصان برجسته در حوزه شیمی و داروسازی در حال توسعه مولکول‌های دارویی است. این بخش وظیفه توسعه مواد اولیه دارویی جدید و همچنین بهینه‌سازی روش‌های تولید محصولات موجود را بر عهده دارد.

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در حوزه سلامت گفت: در کشور ما رویکرد جدیدی به علم و فناوری وجود دارد که مسیر را تغییر داده و تبدیل علوم به فنون در دستور کار مراکز علمی قرار گرفته است. دانشگاه‌ها فقط تا سطحی، فناوری را خلق می‌کنند و پس از آن نیاز است تا بخش خصوصی و صنایع در کنار یکدیگر قرار گیرند و بر اساس قانون و مسیر مشخص تولید دانش بنیان رشد و جهش یابد.

دکتر محمد رضا عبدالهی، مدیر عامل شرکت آوان شیمی، در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بخش R&D ، گفت: «ما متعهد به تولید مواد اولیه دارویی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم. افتتاح این بخش، نقطه عطفی در مسیر این تعهد است و امیدواریم که با کمک این بخش، بتوانیم با توسعه و بهینه سازی محصولات جدید نقشی موثر در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنیم.»

وی افزود: «آوان شیمی همواره با توسعه دانش فنی محصولات ارزشمند با کیفیت و اثربخش، در جهت تامین با ثبات و امن دارویی و همچنین کاهش وابستگی کشور در زمینه مواد موثره داروئی گام بر می‌دارد. مبنا قرار دادن تحقیقات در خدمت تولید صنعتی در این شرکت از ارزش‌های اصلی  است».

دکتر عبدالهی اضافه کرد: «از دیگر اهداف استراتژیک شرکت و در راستای ارتقاء نظام سلامت کشور، می‌توان به ایجاد سایت تولیدی مطابق با اصول GMP برای تولید محصولات High-Potent و LVHV به منظور امکان تولید محصولات درمانی در حوزه‌های جدید اشاره کرد».

مدیرعامل آوان شیمی با تاکید بر اهمیت محصولات دانش بنیان افزود: « بر اساس تأییدیه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، شرکت آوان شیمی تاکنون موفق به اخذ گواهی دانش بنیان 3 محصول خود گردیده و اقدامات لازم جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان 6 محصول دیگر نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است این شرکت برای اولین بار در کشور، اقدام به تولید و فروش مولکول تلمیزارتان به عنوان یکی از محصولات جدید دسته قلبی و عروقی با هدف کنترل فشارخون نموده است».

در حال حاضر 30 مولکول در پایپ لاین توسعه شرکت آوان شیمی قرار دارد که از این تعداد، 4 مولکول در مرحله تولید و فروش صنعتی، 11 مولکول در مرحله اخذ پروانه فروش در سال جاری، 9 مولکول در مرحله توسعه دانش فنی و 6 مولکول در فاز بررسی اولیه است.

در راستای توسعه همکاری و مشارکت‌های علمی، کمک به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ارتباط موثر مابین صنعت و دانشگاه، همکاری با مراکز دانش نهاد و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی نیز در حال انجام است و همچنین شش پروژه توسعه محصول به منظور همکاری با دانشگاه‌ها و متخصصین کشور برای سال جاری تعریف شده است.

افتتاح بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی گامی بلند در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تولید مواد اولیه دارویی باکیفیت و مبتنی بر نوآوری است.

درباره شرکت آوان بهمن شیمی

شرکت آوان بهمن شیمی به عنوان شرکتی دانش بنیان، تحقیقاتی و تولیدی از ابتدای سال1400در صنعت داروسازی کشور و در حوزه تولید مواد موثره داروئی فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت با رویکرد نوآورانه و مطابق با استانداردهای بین المللی، یکی از شرکت‌های تامین کننده مواد موثره داروئی است که در حوزه‌های درمانی مختلف نظیر دیابت، کاردیولوژی، نورولوژی، ایمونولوژی و آنکولوژی در حال فعالیت است.

 

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد