Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:13:24 GMT

آغاز بارش‌های رگباری پراکنده از عصر امروز در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۴۳۹۸

آغاز بارش‌های رگباری پراکنده از عصر امروز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی قاینی‌پور اظهار کرد: هم اکنون آسمان در بیشتر نقاط استان صاف تا قسمتی ابری است و انتظار می‌رود از عصر امروز با افزایش ابرناکی، شاهد آغاز بارش‌های رگباری پراکنده از نواحی غربی استان باشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: این سامانه بارشی بیشتر نقاط استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و از فردا یکشنبه با گسترش این سامانه بر حجم بارندگی در بیشتر نقاط استان افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بر حجم بارش‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای در استان افزوده می‌شود و امکان ایجاد روان‌آب، سیلاب، آبگرفتگی معابر و افزایش آب رودخانه‌های استان دور از انتظار نیست.

قاینی‌پور ضمن هشدار نسبت به پیامدهای فعالیت این سامانه گفت: طی این مدت مردم از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: فعالیت این سامانه تا اواخر روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت ایجاد رعد و برق و وقوع صاعقه امکان پذیر است از این رو باید از صعود به ارتفاعات خودداری کرد ضمن این که احتمال بارش تگرگ در بخشی از نقاط استان هم وجود دارد.

کد خبر 5479427

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد سامانه بارشی بارش باران رگبار و رعد و برق روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر فلسطین کرمانشاه ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی رژیم صهیونیستی آمار کرونا نقاط استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز سه شنبه در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات، وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت سه شنبه تا روز پنجشنبه با ورود سامانه جدید و افزایش ناپایداری‌ها، افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: سواحل استان نیز در این مدت متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان افزایش ابر، با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در مناطق شمالی، ۱۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل شمالی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 6090906

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • لرستان بارانی می‌شود
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • پیش بینی بارش‌های رگباری برای فارس
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • بارش‌های رگباری و بهاری از بعد از ظهر امروز در فارس
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است