Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:47:46 GMT

احداث نخستین مرکز «آب و هوای خنثی» در آلمان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۴۴۷۹

احداث نخستین مرکز «آب و هوای خنثی» در آلمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، قرار است شرکت معماری «پاپولوس»(Populous) یک مرکز چند منظوره در مونیخ طراحی کند. این سازه که نخستین استادیوم «آب وهوا-خنثی» لقب گرفته در بخش خارجی شامل فضای سبز قابل توجهی است و بخش اعظم نیروی مورد نیاز خود را از هزاران پنل خورشیدی دریافت می کند.

این مرکز چند منظوره کنسرت و کنگره(MUCCC) در نزدیکی فرودگاه مونیخ و یک مرکز فناوری و نوآوری ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتفاع سازه مذکور به حدود ۳۴ متر می رسد و به شکل دایره است، البته یک نکته متمایز با بقیه ساختمان های مشابه دارد. ساختار پشتیبانی سازه در بخش خارجی آن قرار دارد.

طرح مذکور با توجه به حفظ محیط زیست ساخته و برای این منظور مواد بازیافتی به کار گرفته می شود . همچنین انرژی مورد نیاز سازه در محل آن تامین می شود.

شرکت پاپولوس در این باره می گوید: برای نخستین بار در آلمان، یک مرکز چند منظوره «آب وهوا خنثی» ساخته می شود که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حین ساخت و مدیریت صحیح در مرحله عملیاتی است. نصب چند هزار پنل خورشیدی روی سقف این مرکز و اطراف آن همراه با پتانسیل انرژی زمین گرمایی و گرمایش منطقه ای، تضمین می کند که انرژی برای بهره برداری از این مرکز می تواند در محل تولید و تامین شود.

داخل این مرکز با ظرفیت ۲۰ هزار تماشاچی برای کنسرت و رویدادهای تلویزیونی، صندلی ها به شکل نعل اسب تنظیم می شوند.

یک هتل و پارکینگ خودرو در نزدیکی نیز احداث می شوند. پیش بینی می شود این سازه در ۲۰۲۷ میلادی عملیاتی شود.

کد خبر 5479258 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: انرژی خورشیدی نوآوری ساختمان سازی پنل خورشیدی آلمان حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی شرکت دانش بنیان نوآوری حمله روسیه به اوکراین اینترنت دانشگاه تهران همراه اول گوگل ایستگاه فضایی بین المللی تراشه ربات فیبر نوری نقاط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس