Web Analytics Made Easy - Statcounter

جراحات و تلفات عمده ناشی از تلاش مهاجران برای عبور از دیوار مرزی آمریکا و مکزیک افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - یک گزارش جدید نشان می‌دهد که جراحات و تلفات عمده ناشی از تلاش مهاجران برای عبور از دیوار مرزی مکزیک و آمریکا، پس از اینکه دولت ترامپ دیوار بزرگ‌تری ساخت، افزایش یافت.

به گزارش «آکسیوس»، تعداد بیمارانی که به بخش آسیب دیدگی‌های مرکز پزشکی «یو سی سن‌ دیگو» منتقل می‌شوند از سال ۲۰۱۹، زمانی که ارتفاع دیوار مرزی در امتداد بیشتر بخش مرزی کالیفرنیا به ۳۰ فوت افزایش یافت، در مقایسه با دوره قبل، بیش از پنج برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نامه تحقیقاتی منتشر شده در مجله پزشکی «جاما سرجری»، مرگ و میر ناشی از سقوط از صفر مورد قبل از سال ۲۰۱۹ به ۱۶ مورد بعد از آن افزایش یافته است.

بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، ۶۷ مورد پذیرش پاییزی ناشی از سقوط از دیوار مرزی در مقایسه با ۳۷۵ مورد بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ وجود داشت.

پزشکان می‎گویند «بیشتر این بیماران صدمات قابل توجهی در مغز و صورت یا شکستگی‌های پیچیده اندام‌ها یا ستون فقرات داشتند که بسیاری از آن‌ها نیاز به مراقبت‌های ویژه و جراحی‌های بزرگ هستند.»

بیشتر بخوانید: تشدید سیاست مرزی آمریکا با بازداشت و اخراج هزاران مهاجر درخواست برای تعطیلی بازداشتگاه‌های مرزی در آمریکا

به گفته آنها، بیماران فاقد بیمه درمانی بودند و واجد شرایط برنامه‌های توانبخشی یا فیزیوتراپی نبودند؛ این موضوع باعث طولانی شدن بیشتر مدت بستری بودن این افراد در بیمارستان می‌شود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور سابق آمریکا در هنگام روی کار آمدن خود متعهد شده بود که دیواری در امتداد مرز جنوبی آمریکا احداث کند.

تلاش او به ایجاد دیوار‌های جدید ۳۰ فوتی با مایل‌ها حصار فولادی دولایه منجر شد.

«واشنگتن پست»، گزارش می‌دهد که دولت ترامپ موانع بزرگتری در منطقه «سن دیگو» در مقایسه با هر جای دیگری در امتداد مرز آمریکا ایجاد کرد.

مقام‎های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا می‌گویند که آن‌ها تلفات و جراحات ناشی از این سقوط‌ها را محاسبه نمی‌کنند.

رئیس بخش آسیب دیدگی بیمارستان «یو سی سن‌ دیگو»، گفت «زمانی که شما از ارتفاع ۳۰ فوتی سقوط کنید، احتمال آسیب شدید و مرگ در مقایسه با سقوط از ارتفاع ۲۰ فوتی بیشتر می‌شود.»

وی می‎گوید «ما شاهد آسیب دیدگی‌هایی هستیم که قبلاً ندیده‌ایم؛ شکستگی‌های لگن، آسیب‌های نخاعی، آسیب‌های مغزی و بسیاری از شکستگی‌های باز زمانی که استخوان از پوست عبور می‌کند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ حقوق بشر دیوار مرزی مرزی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم

حادثه‌ای در پی انحراف اتوبوس از یک جاده کوهستانی در شمال کشور پرو رخ داد.

حادثه سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل دره‌ای ۲۰۰ متری در شمال پرو دست‌کم ۲۵ کشته برجا گذاشت.

به گزارش ایسنا، این حادثه در پی انحراف اتوبوس از یک جاده کوهستانی در شمال این کشور رخ داد.

گزارش‌ها همچنین حاکیست این سانحه دست‌کم ۱۷ مصدوم داشته است هرچند تعداد دقیق مصدومان هنوز تایید نشده است.

اتوبوس به داخل این دره در نزدیکی شهر «کاخامارکا» در رشته کوه‌های آند سقوط کرده است.

اتوبوس حدود ۵۰ مسافر داشته و پس از سقوط در حاشیه رودخانه‌ای که در اعماق دره جاری است، متوقف شده است. شاهدان می‌گویند جریان آبِ رودخانه، چند تن از مسافران را با خود برده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • سقوط اتوبوس به دره‌ در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد