Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@06:36:01 GMT

ازدحام در کعبه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۴۸۸۸

ازدحام در کعبه

مسجدالحرام همزمان با روزهای پایانی ماه رمضان به پرازدحام‌ترین حالت خود در دوران کرونا رسید.

به گزارش قدس آنلاین، تعداد عمره‌گزاران در مسجدالحرام از مرز یک میلیون نفر گذشته، این بیشترین جمعیتی است که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا در کعبه گردهم آمده‌اند. افزایش جمعیت عمره‌گزاران و زائران در مسجدالحرام همزمان با عمره رمضان و همچنین کاهش محدودیت های کرونا در عربستان اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
درحال حاضر الزام استفاده از ماسک در مسجدالحرام برداشته شده، اما همچنان امکان تماس با کعبه برای زائران وجود ندارد.

همزمان با ازدحام جمعیت زائران و عمره‌گزاران در آخرین پنجشنبه و جمعه ماه رمضان، رجب طیب اردوغان ـ رییس‌جمهور ترکیه ـ و شهباز شریف ـ نخست‌وزیر پاکستان ـ در سفر به عربستان اعمال عمره را نیز به جای آوردند.

عربستان با افزایش جمعیت در عمره رمضانیه، خود را برای میزبانی از حج تمتع پس از دو سال وقفه آماده می‌کند. حج واجب که یکی از اصلی‌ترین مراسم‌های عبادی و زیارتی مسلمانان محسوب می‌شود، که در دو سال گذشته به خاطر همه‌گیری کرونا، با حضور محدود ساکنان این کشور برگزار شد. امسال قرار است حج با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر برپا شود که حدود ۸۵۰ هزار نفر از آن‌ها زائران خارجی هستند. ایران نیز قرار است با حدود ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر زائر در حج امسال حضور داشته باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مسجدالحرام کعبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند

سلیمی مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: اعزام زائران به حج عمره پس از ۹ سال دوباره از سر گرفته شده است و این کاروان ۸۵ نفره حج عمره را به مدت ده روز بجا خواهند آورد.

سلیمی با بیان اینکه مدت زمان سفر حج تمتع ۳۰ تا ۶۰ روز خواهد بود، افزود: ۸ کارون با جمعیت هزار و ۵۵ نفر راهی سفر حج تمتع خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • عمره مفرده چه اعمالی دارد؟
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم