Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:46:02 GMT

چرا راهپیمایی «روز قدس» امسال حماسی بود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۴۹۴۱

چرا راهپیمایی «روز قدس» امسال حماسی بود؟

خبرگزاری مهر، گروه سیاست- محمد مهاجرانی: آرمان آزادی فلسطین آنچنان به حق است که دفاع از آن، خلاصه به مرزهای ایران و اسلام نمی‌شود و همواره قلوب آزادیخواهان جهان را برای این مظلومیت تاریخی به تپش می‌اندازد.

روز جهانی قدس یادگار حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی برای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است و هر ساله همزمان با تهران و شهرهای ایران، مردم در سراسر جهان در این روز به خیابان‌ها می‌آیند؛ چهل و سومین راهپیمایی روز جهانی قدس در حالی برگزار شد که در دو سال گذشته، با همه‌گیری بیماری کرونا، فرصت حضور میدانی برای مردم سلب شده بود و راهپیمایی‌ها به صورت ماشینی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی و خارجی و شهادت تصاویر موجود از شهرهای مختلف، مردم به نسبت سال‌های قبل حضور پرشور و گسترده‌تری داشتند و این نکته در سخنرانی روز گذشته مقام معظم رهبری، مورد تصریح قرار گرفت.

رهبر معظم انقلاب: حضور شما در میدان سیاسی و مردمی برای دفاع از قدس، دفاع واقعی از قدس است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته (جمعه، ساعاتی پس از پایان مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس) در ابتدای سخنرانی خود فرمودند: امروز حضور مردم، تا آنجایی که من اطّلاع پیدا کردم و بعضی را دیدم، در همه جای کشور به معنای واقعی کلمه حماسه بود، باعظمت بود؛ مردم با انگیزه‌ی تمام وارد میدان شدند. این حرکت عظیم مردمی، یک کار بزرگ و بابرکت است؛ حضور شما در میدان سیاسی و مردمی برای دفاع از قدس، دفاع واقعی از قدس است؛ این دفاعِ واقعی است.

ایشان افزودند: آن کسانی که امروز با جسم و جان خود دارند از قدس، از مسجدالاقصی، قبله‌ی اوّل مسلمین، دفاع می‌کنند، با این حرکت شما دلگرم می‌شوند، نیرو می‌گیرند، استقامت پیدا می‌کنند. به امید خدا و به توفیق الهی حرکت فلسطینی و مبارزه‌ی بزرگ فلسطینی به نتایج نهایی خود که نتایج مبارکی خواهد بود، نزدیک خواهد شد.

در این گزارش قصد داریم به بررسی علل حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال علی‌رغم مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه بپردازیم.

عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی خنجر از پشت به جهان اسلام

در سال‌های گذشته برخی از کشورهای کوچک عربی با عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی نه تنها به مردم مظلوم فلسطین خیانت کردند بلکه از پشت به کل امت اسلامی خنجر زدند. البته این عادی سازی روابط که به سفارش آمریکا انجام شده است، نه تنها منفعتی برای کشورهای سازشکار نداشته است، بلکه کمکی نیز به فلسطین نکرده است.

در این خصوص نیز رهبر انقلاب در دیداری که با دانشجویان داشتند تصریح کردند: متأسّفانه دولتهای اسلامی در این زمینه خیلی کم می‌گذارند، خیلی بد عمل می‌کنند؛ خیلی بیشتر از این باید برای فلسطین تلاش کرد و کار کرد و حرف زد. حالا خیلی از اینها عمل که نمی‌کنند، حتّی بعضی‌هایشان حاضر نیستند درست هم حرف بزنند؛ حرف درست و حسابی به نفع مردم فلسطین. اینکه ما خیال کنیم راه کمک به فلسطینی‌ها ارتباط گرفتن و ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی است، جزو آن اشتباهات بسیار بزرگ است.

رهبر انقلاب: عدّه‌ای می‌خواهند تجربه‌ی مصرِ انورساداتِ چهل سال قبل را امروز تکرار کنند! نه برای خودشان مفید است، نه برای فلسطینی‌ها

ایشان افزودند: چهل سال قبل از این، مصری‌ها این خطا را کردند؛ مصر و اردن با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کردند؛ آیا جنایات رژیم صهیونیستی در این چهل سال کم شد؟ نه، ده برابر شد. این کارهایی که امروز شهرک‌نشین‌ها دارند می‌کنند، این حملاتی که امروز به مسجد الاقصی انجام می‌گیرد، آن روزها نبود؛ امروز بیشتر دارند ظلم می‌کنند. حالا یک عدّه‌ای می‌خواهند تجربه‌ی مصرِ انورساداتِ چهل سال قبل را امروز تکرار کنند! نه برای خودشان مفید است، نه برای فلسطینی‌ها مفید است، بلکه هم برای خودشان مضر است، هم برای فلسطینی‌ها مضر است.

امیرعبداللهیان: روند عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی، صهیونیست‌ها را جری‌تر کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در یادداشتی که اخیراً در اختیار یکی از رسانه‌های خارجی گذاشته است به خیانت برخی از کشورها در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: متأسفانه روند عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی و اسلامی با رژیم اشغالگر قدس، صهیونیست‌ها را جری‌تر کرده تا ددمنشی خود را گسترش دهند.

وی افزود: هتک حرمت اخیر مسجدالاقصی نشانه این امر است. بدون شک این توافق طرح شیطانی غربی- صهیونیستی جهت ایجاد تفرقه و اختلاف بین کشورهای اسلامی با هدف دادن آدرس غلط منبع تولید تهدید و ناامنی دائمی در منطقه است.

براین اساس می‌توان افزایش جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین که در پی عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با این رژیم شدت نیز گرفته است، را به عنوان یک عامل جهانی و کلی برای تحلیل حضور گسترده‌ی مردم در راهپیمایی روز قدس در سطح جهان به کار برد. البته این حضور گسترده در گستره‌ی جهانی می‌تواند پیام جدی برای صهیونیست‌ها و کشورهای سازشگر مبنی بر مخالفت افکار عمومی جهانی با اقدامات آن‌ها است.

شمخانی: روز قدس باطل السحر جنگ شناختی دشمن بود

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، نیز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود به مناسبت روز قدس نوشت: روز قدس باطل السحر جنگ شناختی دشمن بود. ندای آزادی خواهی و ظلم ستیزی خمینی کبیر مؤثرتر از گذشته تا عمق جان دوستداران انقلاب اسلامی نفوذ کرده است.

وی تاکید کرد: صدای شکسته شدن استخوان‌های صهیونیسم بین الملل بلندتر و رساتر شنیده می‌شود.

اعلام خشم ملت ایران از جنایات تروریستی صهیونیست‌ها

نکته‌ی بعدی که تأثیر آن را بیش‌تر می‌توان در بین ملت ایران مشاهده کرد، جنایات متعدد این رژیم علیه ملت ایران بوده است که در بین اذهان ملت ایران موجی از خشم و نفرت ایجاد کرده است و چهل و سومین روز قدس فرصتی برای اعلام انزجار و نفرت ملت ایران از این رژیم کودک‌کش فراهم آورد.

در نهایت می‌توان اینگونه نتیجه گرفت، آرمان آزادی قدس شریف و پایان رنج فلسطین همچنان مورد تمرکز ایرانیان و همه‌ی انسان‌هایی است که فارغ از دین و ملیت خود، آزادی و انسانیت را بر تمام چالش‌های سیاسی و اقتصادی ارجح می‌دانند.

کد خبر 5479327 محمد مهاجرانی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری تهران مصر ایران انقلاب اسلامی ایران شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان رژیم اشغالگر قدس آیت الله خامنه ای ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی اردن فلسطین مسجد الاقصی روز قدس 1401 فلسطین مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس راهپیمایی روز قدس ماه مبارك رمضان سیدابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ایران روز قدس ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط برخی از کشورهای راهپیمایی روز روز جهانی قدس کشورهای عربی برای فلسطین صهیونیست ها فلسطینی ها ملت ایران چهل سال روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا

ساده انگاری مداخله‌گرایی غرب و در راس آن آمریکا در نظام بین الملل، یکی از دستورالعمل‌هایی است که از سوی جریان‌های رسمی و پنهان قدرت در واشنگتن و اتحادیه اروپا دنبال می‌شود. - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- خبرگزاری فرانسه در تازه‌ترین گزارش خود، سفر آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا به ریاض را به مثابه سفری در راستای ایجاد قدرت بازدارندگی منطقه‌ای و جلوگیری از وقوع تهدیدات مستمر در غرب آسیا دانسته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، اخیراً خواستار  استقرار دفاع «یکپارچه» از کشورهای عربی خلیج فارس در برابر جمهوری اسلامی ایران شده  و آن را معطوف به واکنش قاطعانه و غیرتمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قبال تجاوز صهیونیستها به حریم دیپلماتیک ایران در دمشق صورت داده است.

نکته دیگر اینکه بلینکن از کشورهای عربی منطقه خواسته است تا دراین خصوص، هم افزایی با رژیم اشغالگر قدس را نیز در دستورکار قرار داده و به روند رسمیت بخشی به رژیم قاتل و کودک کش صهیونیستی سرعت ببخشند.

بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران توان بازدارندگی خود را به رخ همه بازیگرانی کشیده که در پازل دشمنان امنیت منطقه بازی می کنند.با این حال در انعکاس سفر بلینکن به ریاض و متعاقبا امان ( پایتخت اردن) سوالاتی وجود دارد که نه تنها خبرگزاری فرانسه، بلکه دیگر رسانه های غربی نیز نسبت به پاسخ‌دهی به آنها عاجز هستند:

-کلیت حضور یک مقام از آن سوی اقیانوس آرام برای تعیین تکلیف در خصوص امنیت منطقه غرب آسیا چه منطقی به لحاظ حقوقی، راهبردی و عقلانی دارد؟

- آمریکا به عنوان اصلی‌ترین حامی رژیم کودک کش و جعلی صهیونستی، چه نقشی در خلق بحرانهای مزمن منطقه‌ای و تعمیم آن به سرتاسر حوزه جغرافیایی جهان اسلام ایفا نموده است؟

- قرائت آمریکا از مفهوم بازدارندگی، تا چه اندازه ای با ایجاد ثبات و امنیت در نظام بین الملل قرابت دارد و حضور آمریکا در مناطق مخالف جهان چگونه منجر به خلق گره های کور راهبردی در آن حوزه های جغرافیایی شده است؟

- ترس از عملیات موفقیت آمیز وعده صادق و شکست سنگین مشترک رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در این آوردگاه، چه تاثیری بر تشدید سردرگمی استراتژیک و تاکتیکی غرب در منطقه غرب آسیا داشته است؟

بهتراست خبرگزاری فرانسه به جای قهرمان سازی از قاتلی به نام بلینکن که دولت متبوعش از یک سو مقابل هرگونه توقف نسل کشی در غزه ایستاده و از سوی دیگر به سرکوب وقیحانه دانشجویان منتقد جنایات صهیونیستها در دانشگاههای آمریکا می پردازد، پاسخگوی سوالات شفاف فوق باشد.

بدیهی است که یکی از مهمترین کارویژه‌ها و وظایف رسانه‌های غربی، جلوگیری از طرح این پرسشهای هدفمند، آن هم به واسطه تهیه و تنظیم گزارشهایی تکراری و نخ نما (مانند گزارش اخر خبرگزاری فرانسه) است.

ساده انگاری مداخله‌گرایی غرب و در راس آن آمریکا در نظام بین الملل، یکی از دستورالعمل‌هایی است که از سوی جریان‌های رسمی و پنهان قدرت در واشنگتن و اتحادیه اروپا دنبال می‌شود.

این در حالیست که جنگ غزه و تحولات آن، این استراتژی خطرناک را بیش از پیش در معرض دید و قضاوت افکار عمومی دنیا قرار داه است.بخش اعظمی از خیزشهای عمیق صورت گرفته در کشورهای غربی علیه حکمرانان آنها، ناظر بر همین حقیقت مطلق است.حقیقی که احتمالا رسانه های غربی دیگر فرصت چندانی برای درک آن نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز کرجی در کنکور امسال
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه به جهان مخابره می شود
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد