Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صادرات گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) از تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار اظهارنامه متروکه در گمرک این فرودگاه خبر داد. - اخبار اقتصادی -

طاهرزاده معاون صادرات گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه بیش از 4 هزار اظهارنامه متروکه از سوی گمرک فرودگاه تعیین تکلیف شده است،گفت: در یک اقدام جهادی با همکاری و بسیج تمامی ارزیابان و کارشناسان گمرک فرودگاه امام، در طی 3 ماه گذشته بیش از 4 هزار اظهارنامه متروکه تعیین تکلیف و به سازمان اموال تملیکی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون صادرات گمرک فرودگاه امام خمینی، از سال 1384 تا پایان سال 1400 بیش از 47 هزار اظهارنامه متروکه در این گمرک اجرایی صادر شده است که  در طی این سالها21 هزار از این اظهارنامه‌ها به سازمان اموال تملیکی. ارسال  شده است. این در حالیست که تنها کالاهای مربوط به 2000 اظهارنامه از انبارهای عمومی گمرک فرودگاه، توسط سازمان اموال تملیکی خارج و به انبارهای سازمان جمع اوری و فروش اموال  تملیکی ارسال شده است.

وی افزود: بخش مهمی از  کالاهای متروکه در انبارهای عمومی گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) باقی مانده و سازمان املاک تملیکی احتمالا به دلایل مشکلات اقتصادی اقدام به خروج این کالاها نکرده است. همچنین در مرحله بعد باید بسیاری از این کالاها امحاء شوند، که این فرایند نیز برای سازمان مذکور  هزینه بر است. این درحالی است که گمرک به وظایف خود در این حوزه عمل کرده است.

طاهرزاده افزود: در ماه‌های اخیر بیش از 4 هزار اظهارنامه به سازمان اموال تملیکی ارسال شده است هر چند در یکی دو سال گذشته مکاتبات متعددی با دستگاه‌های ذیربط برای تعیین تکلیف کالاهای متروکه موجود در انبارهای عمومی موجود در فرودگاه امام خمینی انجام شده است.

لازم به ذکر است تمامی اظهارنامه‌های مربوط به کالاهای متروکه وارد شده تا پایان سال 1400 تعیین تکلیف شده و ورود اطلاعات آنها به سامانه مربوطه انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک فرودگاه امام خمینی سازمان اموال تملیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌ این محموله هنوز به گمرک مرزی جهت طی تشریفات اظهار نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیگیری وضعیت محموله ترانزتیی افغانستان به ترکیه نشان میدد هنوز محموله مذکور به گمرک ورودی اظهار نشده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص اخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌این محموله هنوز به گمرک مرزی اظهار نشده است و تا زمان عدم اظهار کالا به گمرک نمیتوان درخصوص وضعیت آن اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه محموله مذکور شامل 22 واگن بوده که تا کنون به گمرک اظهار نشده ، گفت: هم اکنون (روز سه شنبه) نماینده صاحب کالا به گمرک دوغارون در خراسان رضوی برای انجام تشریفات گمرکی مراجعه کرده است.

به گفته جعفری، بعد از انجام تشریفات گمرکی(شامل پلمب کالا) و اظهار آن طبق قوانین و مقررات گمرک ایران، مشکلی برای ادامه مسیر این کالای ترانزیتی وجود نخواهد داشت.

همچنین در این خصوص راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرده است، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال