Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@15:42:53 GMT

بیمارستان جامع زنان ارومیه تغییر نام داد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۵۰۲۵

بیمارستان جامع زنان ارومیه تغییر نام داد

گروه استان‌ها - بیمارستان جامع زنان ارومیه که در آخرین نفس‌های دولت قبلی با نام «مهزاد» افتتاح شده بود، با پیگیری‌های تیم مدیریتی جدید در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، به «کوثر» تغییر نام داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ماجراهای مربوط به عملیات عمرانی، افتتاح و نامگذاری بیمارستان جامع زنان ارومیه هرچند از همان ابتدا دارای حاشیه‌های متعددی بود، اما در اواخر دولت قبلی و با توجه به برخی کارشکنی‌ها و دخالت‌های سیاسی به موضوع، رنگ و بوی دیگری یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیمارستان که جزو تحفه‌های دولت روحانی است، در سال 93 و با حضور مدیران وقت استانی کلنگ زنی شد و از همان ابتدای آغاز اقدامات مربوط به ساخت با حاشیه‌هایی از جانب مالکان زمین‌های اطراف، فعالان اجتماعی و حتی مدیران دستگاه‌های متولی ساخت و توسعه آن همراه شد. حاشیه‌هایی که برخی از آن‌ها همچنان نیز ادامه دارد و باعث شده تا هرروز اتفاقات جدید در پیرامون بیمارستان رخ دهد.

ساخت ملک شخصی در مجاورت بیمارستان و قرار دادن ورود بیمارستان در نقطه کور خیابانی، اجرای عملیات عمرانی و سازندگی در اطراف بیمارستان به دلیل تداخل ملکی به وجود آمده در مراحل ساخت با زمین‌های اطراف که در تصاحب افراد و در برخی موارد نیز در اختیار دیگر دستگاههای اداری بوده، اعتراضات فعالان اجتماعی به نحوه نامگذاری و تجهیز بیمارستان و نیز نبود پزشک در برخی رشته‌های خاص از جمله مهم‌ترین اعتراضاتی بوده که در سال‌های گذشته متوجه این بیمارستان می‌شد.

با تمام این اعتراضات و حاشیه‌ها، بالاخره دولت روحانی در نفس‌های پایانی خود و در تیرماه 1400 تصمیم به افتتاح بیمارستانی کرد که بر اساس گفته متولیان وقت علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، به پاس خدمات شایسته مرحوم «مهزاد مهرزاد صدقیانی» که همسر رئیس علوم پزشکی بود، به نام «مهزاد» نامگذاری شد.

اما این نامگذاری نه تنها مورد استقبال قرار نگرفت، بلکه با اعتراض فعالان اجتماعی، رسانه‌ای و حتی مدیران ارشد در سطح استانی و کشوری نیز همراه شد تا جایی که برخی جلسات پشت درهای بسته نیز به دلیل بررسی علت نامگذاری بیمارستان برگزار شد که خروجی خاصی از آن‌ها عاید نشد.

اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان آذربایجان‌غربی، زمزمه‌هایی مبنی بر اصلاح نام بیمارستان جامع زنان ارومیه با پیگیری‌های رئیس و معاونان جدید این دانشگاه به گوش می‌رسید تا جایی که در اواخر اسفندماه گذشته نامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که در آن از نام «کوثر» برای بیمارستان زنان استفاده شده بود.

این امر هرچند گستره توزیعی وسیعی پیدا نکرد اما در حدود یک ماه پس از انتشار نامه و انجام برخی اقدامات در ورودی بیمارستان، واقعیت یافت و تابلوی سر در بیمارستان جامع زنان ارومیه به «کوثر» تغییر کرد تا تمام شائبه‌هایی که در گذشته به مدیران دولت قبلی اطلاق می‌شد، رنگ واقعیت بگیرد.

بیمارستان جامع زنان ارومیه افتتاح می‌شوداز گوشه و کنار آذربایجان‌غربی|شمارش معکوس افتتاح بیمارستان جامع زنان ارومیه/رهاسازی 270 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

به هر ترتیب، از این پس بیمارستان جامع زنان ارومیه با عنوان کامل «بیمارستان جامع زنان کوثر» شناخته می‌شود و واقعیتی را تداعی می‌کند که شاید در آینده بتوان بیشتر به آن پرداخت، واقعیتی به نام «سوءاستفاده احتمالی از مقام و منصب به نفع نزدیکان» یا «رشد نامتوازن قدرت در دولت‌های یازدهم و دوازهم» .

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی بیمارستان جامع زنان ارومیه آذربایجان غربی علوم پزشکی حاشیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری و به تاسی از مولای متقیان امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام به عنوان نماد جوانمردی و فتوت، نامگذاری شده است.

حضرت علی علیه السلام اسوه جوانمردی و شجاعت در سال پنجم هجرت در جنگ خندق، عمربن عبدود نماد شرک و بت پرستی را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ترجیح داد.

ورزشکاران هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نیز با الگو قرار دادن مولای متقیان و در پیش گرفتن منش پهلوانی سعی بر زندگی به سبک و سیره ایشان دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • عکس| تصویر حسن شکوهی، بازیگر قدیمی، روی تخت بیمارستان/تغییر چهره عجیب همبازی مهران مدیری