Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئال‌مادرید در حالی عصر امروز (شنبه) به مصاف اسپانیول می‌رود که در صورت کسب حتی یک امتیاز در این بازی، رسما قهرمان لالیگا خواهدبود و تعداد جام‌های خود در لیگ باشگاه‌های اسپانیا را به ۳۵ می‌رساند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ورزشی ایران اکونومیست، تیم‌های رئال مادرید و اسپانیول در چارچوب هفته سی و چهارم لالیگا، از ساعت ۱۸:۴۵ به مصاف هم خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که یک امتیاز برای رئال مادرید کافی است تا قهرمان لیگ شود و پس از یک سال جدایی از جامی که ۳۴ بار در کارنامه او ثبت شده است، قهرمانی را پس بگیرد.

درباره این بازی و تاریخچه جام‌هایی که کهکشانی‌ها در ازای ۲.۶ بازی به خانه برده اند، تارنمای اسپانیایی «مارکا» در گزارشی به تاریخچه ۳۴ جام رئال مادرید پرداخت و نوشت:‌ رئال‌مادرید امروز مسیری را که در سال ۱۹۳۲ در آخرین بازی مقابل بارسلونا در لاس کورتس رفت و با وجود تساوی جام را به خانه برد، طی می‌کند.

به نوشته این تارنما، ‌در آن سال، ‌هیچ خبری از رقابتی که امروز آن را کلاسیک می نامند وجود نداشت. مادرید از سه بازی اخیر خود با رئال یونیون، راسینگ و بارسلونا هیچ بردی کسب نکرده بود اما تساوی در خانه بارسا برای قهرمانی او کافی بود. سرانجام با گل های لازکانو و رگیرو به مساوی رسید و بدون باخت قهرمان شد.

کهکشانی‌ها در سال ۱۹۳۳ با نتیجه ۸ بر ۲  مقابل آرنادگچو دومین جام را به خانه برند. این نتیجه ماحصل ضربات پنالتی بود که میان دو تیم رد و بدل شد.

در سال ۱۹۵۴ یعنی ۲۱ سال بعد رئال مادرید با پیروزی ۴ بر صفر مقابل والنسیا برای بار سوم قهرمان لیگ شد.

در سال ۱۹۵۵، ‌کهکشانی ها توانستند در خانه رقیب یعنی اتلتیکو با نتیجه ۴ بر ۲، چهارمین جام خود را به دست بیاورند.

در سال ۱۹۵۷، رئال مادرید با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل زاراگوزا و در سال ۱۹۵۸ با وجود تساوی مقابل تیم اتلتیکو مادرید به ترتیب پنجمین و ششمین جام را به دست آورد.

دهه شصت میلادی، ‌دهه پر جام برای رئال مادرید

کهشکانی‌ها پس از یک سال دوری از جام، در دهه شصت میلادی پرتوان در میدان سبز حاضر شدند و توانستند در سال ۱۹۶۱ با نتیجه ۳ بر صفر مقابل مایورکا، بار دیگر در سال ۱۹۶۲ با نتیجه ۲ بر صفر مقابل مایورکا، در سال ۱۹۶۳ با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل آتلتیکو مادرید، در سال ۱۹۶۴ با تساوی یک بر یک مقابل سه ویا و در سال ۱۹۶۵ در مقابل همان تیم با نتیجه یک بر صفر به ترتیب جام های هفتم، ‌هشتم، نهم، ‌دهم و یازدهم را به خانه ببرند.

رئال مادرید در سال ۱۹۶۶ نتوانست جامی از آن خود کند اما در سال های پس از آن یعنی در سال ۱۹۶۷ با نتیجه ۳ بر صفر مقابل کردوا، ‌در سال ۱۹۶۸  با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل لاس پالماس  و در سال ۱۹۶۹ با نتیجه ۲ بر صفر مقابل زاراگوزا، دوازدهمین، ‌سیزدهمین و چهاردهمین جام را از آن خود کرد.

در دهه هفتاد، دریافت جام های رئال  اندکی کمرنگ شد و در سال های ۱۹۷۲، با پیروزی ۴ بر یک مقابل سه ویا، در ۱۹۷۵ با تساوی بر رئال سوسیداد، در ۱۹۷۶ با پیروزی ۲ بر ۱ مقابل گرانادا، در سال ۱۹۷۸ با نتیجه ۲ بر صفر مقابل کادیز و در سال ۱۹۷۹ با وجود شکست ۲ بر ۱ مقابل سه ویا برای اولین و تنها بار قهرمانی را با شکست جشن گرفتند و به این ترتیب پانزدهمین، شانزدهمین، ‌هفدهمین، هجدهمین و نوزدهمین جام را به خانه برد.

بیستمین عنوان قهرمانی و جام برای رئال مادرید در سال ۱۹۸۰ با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل اتلتیکو رقم خورد. پس از آن رئال مادرید در سال‌های ۱۹۸۶ با پیروزی ۲ بر ۱ مقابل وایادولید، ۱۹۸۷ با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل زاراگوزا، ۱۹۸۸ با پیروزی ۶ بر صفر بر بتیس، ۱۹۸۹ با پیروزی ۳ بر صفر مقابل اسپانیول و در سال ۱۹۹۰ با تساوی برابر وایادولید، فاتح بیست و یکمین، بیست و دومین، ‌بیست و سومین، بیست و چهارمین و بیست و پنجمین جام شد.

پنج سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۵ رئال مادرید توانست با پیروزی ۲ بر یک بر دپورتیو، باز هم فتح جام‌ها را شروع کند و بیست ششمین را به خانه برد.

هر چند دهه نود، دهه‌ای کم فروغ برای این تیم بود اما در سال ۱۹۹۷ با پیروزی ۳ بر ۱ مقابل اتلتیکو مادرید، فاتح جام بیست و هفتم شد.

با آغاز قرن جدید، رئال مادرید توانست در سال ۲۰۰۱ با نتیجه پر گل ۵ بر ۱ آلوس را شکست دهد و جام بیست و هشتم را به خانه ببرد. در سال ۲۰۰۳ هم ۳ بر صفر اتلتیکو را شکست داد و جام بیست و نهم را از آن خود کرد.

رئال مادرید در سال ۲۰۰۷ با پیروزی ۳ بر ۱ مقابل مایورکا، و در سال ۲۰۰۸ با پیروزی ۲ بر ۱ برابر اساسونا، فاتح جام های سی‌ام و سی و یکم شد.

در سال ۲۰۱۲ بود که رئال مادرید پس از وقفه پنج ساله، توانست بار دیگر با پیروزی ۳ بر صفر مقابل اتلتیکو عنوان سی و دومین قهرمانی را از آن خود کند.

سی و سومین جام، در سال ۲۰۱۷ با پیروزی ۲ بر صفر رئال مقابل مالاگا و سرانجام سی و چهارمین جام در سال ۲۰۲۰ با پیروزی ۲ بر ۱ مقابل ویارئال، از آن رئال مادرید شد.

حال شاگردان کارلو آنچلوتی تنها به کسب یک امتیاز در بازی امروز مقابل تیم اسپانیول نیاز دارند تا بتوانند عنوان قهرمانی را پس از یکسال وقفه از آن خود کنند.

در حال حاضر، رئال مادرید با ۷۸ امتیاز و ۱۵ امتیاز بیشتر از بارسا که با ۶۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد، در صدر جدول است و برای قطعی کردن قهرمانی‌اش تنها به یک امتیاز دیگر نیاز دارد. این تیم در صورت تساوی مقابل اسپانیول، ۷۹ امتیازی خواهند شد؛ رقمی که آبی اناری ها حتی اگر ۱۵ امتیاز باقی مانده را به دست آورند هم دیگر نمی‌تواند به آن برسد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: رئال مادرید ، اسپانیول ، کارلو آنچلوتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئال مادرید اسپانیول کارلو آنچلوتی رئال مادرید در سال پیروزی ۲ بر ۱ ۳ بر صفر مقابل پیروزی ۳ نتیجه ۳ نتیجه ۲ ۲ بر ۱ مقابل ۳ بر ۱ مقابل کهکشانی ها یک امتیاز آن خود ۲ بر صفر جام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید بعد از پیروزی برابر سوسیداد به ستایش از شاگردانش پرداخت و از استعداد باورنکردنی آردا گولر صحبت کرد.

به گزارش  ایسنا، رئال مادرید در بازی آغازین هفته سی‌وسوم رقابت های لالیگا با تک گل دقیقه ۲۹ آردا گولر رئال سوسیداد را شکست داد و یک گام دیگر به قهرمانی زودهنگام در لالیگا نزدیک‌تر شد.

به نوشته مارکا، کارلو آنچلوتی در نشست خبری بعد از بازی گفت: همه بازیکنان رئال مادرید در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشتند و وظیفه خود را در زمین به خوبی انجام دادند. گولر، کارواخال و گارسیا همه خوب بودند و با تمرکز بازی کردند. گولر در آینده بازیکن بسیار مهمی برای ما خواهد بود. شک نکنید او فصل آینده هم اینجا بازی خواهد کرد. او یک استعداد غیرعادی است که خیلی خوب تمرین می‌کند تا شرایط بازی در رئال را داشته باشد. او سن و سال زیادی ندارد و به همین خاطر کم‌کم به ترکیب اضافه می‌شود.

آنچلوتی درباره مودریچ هم گفت: آمادگی بدنی او خیره‌کننده است و این را در بازی‌های اخیر به‌خوبی نشان داده است. وضعیت او شگفت‌آور است و می‌تواند در دیدار سه‌شنبه برابر بایرن‌مونیخ هم بازی کند. باید تغییراتی در ترکیب اصلی بازی برابر بایرن‌مونیخ به وجود بیاورم. میلیتائو هم به شرایط بازی رسیده است و به نظرم عملکرد خوبی داشت.  بسیار خوشحالیم که بازیکنان مصدوم در حال بازگشت به ترکیب اصلی‌اند. آنها کمک زیادی به ما خواهند کرد.

سرمربی رئال مادرید در دیدار برابر سوسیداد ۹ تغییر در ترکیب اصلی داشت. آنچلوتی درباره تغییرات زیاد در ترکیب رئال گفت:  همه فکر می‌کردند این بازی آسانی برای ماست و برای تفریح به اینجا آمده‌ایم؛ به استثنای بازیکنان که این چنین فکر نکردند و نگاهی بسیار جدی به این بازی داشتند. خوشبختانه همین تفکر باعث شد تا بازی را بسیار جدی بگیریم و یک پیروزی ارزشمند را کسب کنیم.

آنچلوتی در پایان گفت: رئال مادرید در بازی امشب خوب ظاهر شد و با شایستگی هم به پیروزی دست پیدا کرد. پیروزی در اینجا آسان نیست. ما یک تیم شگفت‌انگیز داریم و این همان تیمی است که من دوست دارم. تا قهرمانی چهار امتیاز دیگر می‌خواهیم و به قهرمانی بسیار نزدیک شده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف ستاره رئال: سیتی تا حد مرگ خسته‌مان کرد!‏
  • دیشب ثابت شد رئال فقط یک تیم ندارد!
  • رئال مادرید در انتظار لطف بزرگ والنسیا
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • برد نصف رئال درخانه سوسیداد؛ ۴ امتیاز تا قهرمانی
  • آنچلوتی: شک ندارم آردا گولر فصل بعد هم در رئال مادرید است؛ به قهرمانی در لالیگا خیلی نزدیکیم
  • رئال مادرید از باسک برای فتح لالیگا خیز برداشت
  • ادامه پیروزی‌های پیاپی الهلال در لیگ عربستان
  • وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است
  • فیل فودن: بلینگام هدیه ای از جانب خدا دارد