Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز خانواده و ازدواج نهاد رهبری گفت: آموزش مدیریت خانواده به سبک زندگی ایرانی اسلامی در سن نوجوانی و جوانی یکی از موضوعات مهم برای ایجاد جامع ه­ای پویا و با نشاط است که باعث همکاری نهاد‌های کشور می­‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید محمد هاشمی در نخستین نشست توجیهی غیر حضوری با مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­‌های فرهنگیان سراسر کشور با اشاره به همکاری با مسئولان وزارت کشور، قوه قضاییه، وزارت ورزش و جوانان و غیره، گفت: آموزش مدیریت خانواده به سبک زندگی ایرانی اسلامی در سن نوجوانی و جوانی یکی از موضوعات مهم برای ایجاد جامع ه­ای پویا و با نشاط است که باعث همکاری نهاد‌های کشور می­شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه کتاب درسی مدیریت خانواده و سبک زندگی دختران و پسران در پایه دوازدهم مدارس تدریس می­شود، اظهار داشت: پرورش دبیران متخصص در موضوع خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی، تدوین منبع و مرجع آموزشی ویژه دبیران این درس، پاسخگویی به نیاز‌های دانش ­آموزان و جوانان برای ایجاد زندگی اسلامی ایرانی از اهداف مهم برگزاری دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان است.

مدیر مرکز خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها با اشاره به شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: برای پیشگیری از انتشار بیماری در دانشجو معلم­ها و دسترسی آسان به مباحث، مولفان، خبرگان و اساتید درس مدیریت خانواده و سبک زندگی، مباحث آموزشی را در قالب فیلم، صوت و جزوه آموزشی تدوین و در سایت آموزش­های مجازی دانشگاهیان بارگذاری کردند.

وی با بیان اینکه آسیب­‌ها و جرایم با انتشار و گسترش در مسائل اجتماعی، کیفیت زندگی بشر را دشوار می­کند و در کاهش سلامت روح و جسم نوجوانان تاثیر دارد، گفت: برای افزایش تاب­ آوری افراد جامعه، توانمند سازی افراد و جامعه جوان فرهنگی، توجه به فرهنگ بومی اعتقادات و ارزش­های جامعه و توسعه آموزش و ارتقای فرهنگ پیشگیرانه در جامعه، کارگاه سه روزه آموزش پیشگیری رشد مدار از مفاسد اخلاقی، آسیب و جرایم در دانشگاه­های فرهنگیان ۱۶ استان کشور تا پایان اردیبهشت برگزار می­ شود.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی، کاهش مطالعه در کشور و گسترش فناوری­های نوین را یکی از بزرگترین راه­های آسیب­رسان به دانش­ آموزان عنوان کرد و یادآور شد: افزایش ساعت مطالعه آزاد، ایجاد مهارت مدیریت استرس و حفظ خونسردی، ارتقای عزت نفس نوجوان، فرمانبرداری و پیروی از قوانین، ارتقای وابستگی­‌های مثبت دوستی و ... که از مباحث آموزشی این کارگاه است، با اجرای درست در مدارس، جرایم و آسیب­‌های رشد مدار را کاهش می­دهد.

وی ادامه داد: دانشجو‌های شرکت­ کننده در هر دو کارگاه با فراگیری مهارت­­‌های متنوع، تاثیر زیادی در آموزش و تربیت نسل نوجوان و جوان و ایجاد کشوری با نشاط دارند.

به گفته این مقام مسئول، بابکری کارشناس مسئول پیشگیری رشد مدار قوه قضائیه در این نشست با اشاره به اینکه طرح­های کنترل و کاهش مفاسد اخلاقی در کشور سابقه هشت ساله دارد، اظهار داشت: فراگیران بعد از کسب نمره قبولی می­‌توانند از نرم افزار قوه قضائیه برای دریافت مطالب بروز و جامع در آموزش­ به دانش­ آموزان استفاده کنند.

حجت الاسلام مصطفی فرح­بخش ضمن بیان اینکه شناسایی چالش‌­ها و خلاء‌ها در حوزه­ پیشگیری از مفاسد اخلاقی و استفاده از ظرفیت­های موجود در مدارس می­تواند باعث رشد و بلوغ فکری نوجوان شود درباره برگزاری دوره آموزشی مدیریت خانواده و سبک زندگی، تصریح کرد: در گام نخست دانشجویان رشته­‌های مشاوره، روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه­های فرهنگیان تا پایان اردیبهشت و در گام بعدی کلیه دانشجویان دانشگاه­‌های فرهنگیان در قالب دوره‌­های ضمن خدمت و بخشی از دروس عمومی دانشگاه در ۱۰ روز بصورت غیرحضوری از طریق سایت آموزش مجازی دانشگاهیان مباحث را فرا می­‌گیرند و در پایان آموزش­‌ها کارگاهی یک روزه با رعایت پرتوکل­های بهداشتی وزارت بهداشت برای رفع اشکال در دانشگاه­ها برگزار می­شود.

وی درباره کارگاه آموزشی سه روزه پیشگیری رشد مدار از آسیب­ها و جرایم ویژه­ی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: باتوجه به آسیب­ پذیر بودن دانش­‌آموزان در سن نوجوانی و انتقال مشکلات به دانشگاه­ ها، حضور دبیران تاثیر زیادی در کنترل آسیب­‌ها دارد.

حجت الاسلام مصطفی فرح­بخش ادامه داد: این دوره­ی آموزشی در ۱۶ استان کشور با حضور اساتید مطرح کشور برای تربیت نیرو‌های متخصص برگزار می­ شود و در پایان به شرکت­ کنندگان گواهی­‌های معتبر و مجوز تدریس اهدا می­ شود.

گفتنی است؛ مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور در نشست امروز بعد از ارائه مباحث عنوان شده، شیوه برگزاری دو طرح کنترل و کاهش مفاسد اخلاقی، سوالات خود را بصورت مجازی مطرح کردند.