Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@15:48:00 GMT

فرش کاشان، زینت بخش خانه های ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۵۲۰۶

فرش کاشان، زینت بخش خانه های ایرانی

چرا انتخاب اغلب مردم، فرش کاشان است؟

فرش ایرانی زینت‌بخش خانه ‌های ایرانی است و از گذشته‌ های دور تا به امروز همواره مورد توجه قرار گرفته است. نقش ‌و ‌نگارهای زیبا و اصیل که یادآور هنری غنی و اصیل است. هنگامی که صحبت از فرش به میان می ‌آید، فرش کاشان خودنمایی می ‌کند. چرا که فرش کاشان توانسته است جایگاه خوبی بین مردم به ‌دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرش کاشان به دلیل بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و به کارگیری از دستگاه‌ های پیشرفته و جدید، توانسته است محبوبیت و جایگاه خود را تا به امروز حفظ کند.

تنوع رنگ و طرح در فرش کاشان

فرش کاشان، متنوع‌ترین طرح‌ ورنگ ‌ها را در میان سایر فرش‌ های ماشینی ایرانی دارا است. تنوع رنگ و طرح سبب شده شما برای هر دکوراسیونی که مدَ نظر دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید. فرش ماشینی کاشان در انواع طرح ‌های فانتزی، طرح‌ های اصیل و سنتی ایرانی، طرح فرش کودک، فرش آشپزخانه، فرشِ وینتیج یا همان کهنه‌ نما بافته می ‌شود.

همچنین فرش ‌های کاشان به شکل طرح گل ساده و طرح گل برجسته تولید و به بازار عرضه می ‌شوند. فرش آشپزخانه کاشان با انواع طرح و رنگ ‌های جذابی که دارد؛ کار را برای بانوان شیک‌پسند ایرانی  برای چیدمانی هماهنگ با فضای آشپزخانه راحت کرده است. فرش آشپزخانه با طرح سبزیجات، طرح قهوه، طرح ادویه، فرش مدرن و... از انواع متنوع فرش آشپزخانه هستند.

تنوع رنگ و طرح در فرش کاشان

انواع فرش از نظر تراکم و شانه

شانه به تعداد گره‌ های زده شده در یک متر از عرض فرش گفته می ‌شود. فرش ‌ها از لحاظ شانه به فرش ‌های ۵۰۰ شانه،۷۰۰شانه،۱۰۰۰شانه،۱۲۰۰شانه و۱۵۰۰شانه دسته‌بندی می ‌شوند. تراکم به تعداد گره‌ های بافته شده در یک متر از طول فرش گفته می ‌شود. فرش ماشینی کاشان دارای تراکم ۱۰۰۰ تا ۴۵۰۰ است. تراکم فرش با شانه فرش ارتباط مستقیم دارد. هرچه شانه فرش بیشتر باشد، تراکم بیشتری دارد.

آنچه بر قیمت انواع فرش اثر گذار است؟

مواردی همچون تراکم، شانه، رنگ ، نوع نخ به کار رفته در بافت فرش و دستگاه بافت فرش ماشینی بر قیمت فرش تاثیر دارند. هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر می‌ شود، بر قیمت فرش افزوده می ‌شود. زمانی‌ که تعداد گره ‌های طولی و عرضی (همان تراکم و شانه) در یک متر از طول و عرض فرش افزایش می ‌یابد، فرش دارای بافتی ریز، زیبا و دستبافت‌گونه می ‌شود.همین امر سبب افزایش قیمت فرش می ‌باشد. در کنار این، چند رنگ بودن نیز تاثیر گذار است. استفاده از نخ پلی‌استر، نخ اکریلیک، نخ BCF و پشم نیز در قیمت فرش تاثیر دارد. فرش‌های اکریلیک و پشمی قیمت بالاتری نسبت به سایر فرش‌ها دارند.

فرش کاشان

از کجا فرش کاشان تهیه کنیم؟

خرید فرش قطعا باید از فروشگاه‌ های معتبر و با اصالت صورت گیرد؛ چرا که تضمین کیفیت و قیمت دو اصل مهم در خرید فرش است.

فروشگاه اینترنتی فرشِ امیر‌کبیر مجموعه‌ای بزرگ از بهترین ‌های فرش کاشان است. در این مجموعه بروزترین نقش و طرح ‌‌ها ارائه می ‌شوند. فرش امیرکبیر با تیم کارشناسی مجرب خود به نیاز و سلیقه مشتری پی برده است. این مجموعه از شروع کار تا به امروز متنوع‌ترین و مرغوب‌ترین فرش های کاشان را به خریداران محترم عرضه کرده است. فرش امیرکبیر همواره به سه اصل تضمین اصالت کالا، تضمینِ بهترین کیفیت و ارسال سریع و رایگان پایبند بوده است.

منبع: فارس

کلیدواژه: فرش زینت بخش خانه های ایرانی ایرانی فرش آشپزخانه فرش کاشان قیمت فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران

یکی از گران‌ترین خودرو‌هایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است.

به گزارش روزگار خودرو، حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت ۱۲ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد. نکته جالب اینجاست که قیمت خودرو بعد از تحویل حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعلام می‌شود. همچنین حواله خودرو برای معاوضه با آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق ۱ تا ۵ تهران هم گذاشته شده است.

در حال حاضر میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه نیاوران تهران ۱۵۵ میلیون تومان است؛ بر این اساس با پول حواله خودروی مرسدس بنز c ۱۸۰ میتوان در منطقه نیاوران صاحب ملک ۷۷ متری شد.

دیگر خبرها

  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد (فیلم)
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سلبریتی تراز یعنی پهلوان رزاز
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه