Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@20:02:05 GMT

رتبه چهارم کرمانشاه در تزریق نوبت اول واکسن در کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۵۲۹۷

رتبه چهارم کرمانشاه در تزریق نوبت اول واکسن در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا، اظهار کرد:کرمانشاه در نوبت اول تزریق واکسیناسیون کرونا براساس محل سکونت، رتبه چهارم کشوری بعد از گیلان، مازندران و اردبیل را کسب کرد.

وی  با بیان اینکه وضعیت تزریق نوبت دوم و سوم دراستان کمتر از حد انتظار است گفت: با این وجود بالاتر از میانگین کشوری است که در این مورد نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: گروهی از افراد واکسن نزده و نامشخص وجود دارد که یا کلا واکسن نزده‌اند و یا در استان‌هایی واکسن زده‌اند که متصل به سامانه سیب نیستند.

وی ادامه داد: از ۳۳ اداره و سازمان در استان که آمارشان را برای ما ارسال کرده‌‌اند، ۹۵.۵ درصد کارکنان نوبت اول را دریافت کرده‌اند. همچنین کارکنان ادارات نوبت دوم ۸۹.۳ درصد و نوبت سوم ۴۸ درصد واکسن زده‌اند و این نشان می‌دهد که اگر فقط ادارات پای کار بیایند بسیاری از مشکلات مربوط به واکسن نزدن حل خواهد شد.

به گفته شکیبا، کارکنان صنایع و کارخانجات استان ، ۹۵ درصد نوبت اول ، ۹۳ درصد نوبت دوم و ۴۵ درصد نوبت سوم را دریافت کردند.

این مسؤول تصریح کرد: دانشجویان استان نوبت اول ۹۲ درصد، نوبت دوم ۸۴ درصد و نوبت سوم ۳۸ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که از دانشجویان انتظار می‌رود با توجه به اینکه قشر تحصیل کرده جامعه هستند از واکسیناسیون استقبال کنند.

وی اظهار کرد: علی‌رغم این که وضعیت بیماری در شرایط خوبی است و تعداد بستری‌ها در استان پایین است، اما هنر واکسیناسیون را نباید فراموش کرد چرا که این وضعیت زرد کنونی   نتیجه تزریق واکسن کروناست.

شکیبا با بیان اینکه واکسیناسیون در افراد، تا ۱۹ برابر میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: ازهر راهی برای ادارات و ارگان‌ها  تلاش کردیم که واکسیناسیون را انجام دهند اما همچنان شاهد هستیم که در نوبت ۲ و۳ تزریق واکسن کرونا وضعیت خوبی در استان به ویژه در کارکنان ادارات نداریم.

وی گفت: در هرکدام از مدارس استان چندین جلسه تشکیل شد و با وجود همکاری مدیران آموزش و پرورش و اولیای دانش‌آموزان، اما پوشش مناسبی به لحاظ واکسیناسیون کرونا در مدارس نداریم.

شکیبا در پایان تهویه، فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک و گندزدایی ۴ اصل مهمی دانست که در مدارس باید رعایت شود و در این رابطه، اضافه کرد: در استان ۸۳ درصد تهویه مناسب، ۷۸ درصد فاصله‌گذاری اجتماعی، ۹۳ درصد ماسک و ۷۷ درصد گندزدایی را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس معاون بهداشتی استان کرمانشاه رتبه چهارم نوبت اول نوبت اول نوبت دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان