Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:53:43 GMT

آموزش و پرورش تربت‌حیدریه با کمبود معلم مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۵۵۹۳

آموزش و پرورش تربت‌حیدریه با کمبود معلم مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه حجت صالحی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه ظهر امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه های شهرستان اظهار کرد: سال گذشته ۲۶۰ نفر از همکاران ما بازنشست شده و لذا مجبور شدیم برای جبران این کمبود در سال تحصیلی جاری، ۱۲۰ نفر از این همکاران را مجددا دعوت به همکاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بخش مرکزی تربت‌حیدریه نیز با کمبود سه باب مدرسه ۱۲ کلاسه مواجه هستیم که البته در سفر سال  گذشته وزیر آموزش و پرورش مقرر شد ۲ باب مدرسه ۱۲ کلاسه تا مهر امسال تهیه و تجهیز شوند. ۲۱ باب مدرسه نیمه تمام خیرساز نیز داریم که به دلیل تورم نتوانستند به موقع به تعهدات خود عمل کنند و سازمان نوسازی متعهد شد مبلغ ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار ما بگذارد که امسال به اتمام برسند.

صالحی در ادامه گفت: ۱۰۶ مدرسه این منطقه فاقد سیستم گرمایشی پکیج یا سیستم هوشمند است و مدارسی که قابلیت نصب پکیج را داشته باشند، تا سال تحصیلی آینده تجهیز خواهند شد.

وی افزود: به همت نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، مبلغ صد میلیارد ریال برای تجهیزات مورد نیاز هنرستانها و نیز تهیه وسایل کمک آموزشی اختصاص یافت که بخشی از آن را سال گذشته تحویل گرفتیم و قرار است در هفته معلم نیز بقیه تجهیزات به دست ما برسد که البته اداره نوسازی نیز در پیوند با این موضوع، همکاری داشته‌ است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: کمبود معلم کمبود مدرسه تربت حیدریه تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌روست و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام عباس توان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نیاز به یک مکان متمرکز و سایت متمرکز دارد که شأن دانشجو رعایت شود.

وی با بیان اینکه زمین ساخت مجموعه 37 هکتاری دانشگاه فرهنگیان آماده و طراحی آن انجام شده است، گفت: باید با استفاده از اعتبارات مالی متفاوت ساخت دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه طرح مولدسازی پیشنهاد شده است و چند ملک موجود داریم که وقفی هستند و ما امکان استفاده از این طرح را نداریم، افزود: نیاز است به هر طریقی، عملیات اجرایی ساخت ساختمان دانشگاه آغاز شود تا بعد بتوانیم از سایر منابع مالی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت پذیرش بیش از هزار نفر دانشجو معلم داریم اما اکنون فقط 500 نفر را پذیرش می‌کنیم چرا که جا کم داریم، گفت: یکسری ساختمان داریم که در اختیار سایر نهادها است و باید به دانشگاه فرهنگیان برگردد چرا که در حال حاضر نیاز جدی به این ساختمان‌ها داریم.

توان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نیاز معلم آموزش و پرورش را تامین می‌کند، افزود: امروز چاره‌ای نداریم و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث استان جنوبی کرمان در میان است، وزارت آموزش و پرورش ما را موظف کرده که یک دانشگاه فرهنگیان در جیرفت و یک پردیس دانشگاهی در شهرستان کهنوج احداث شود.

مریم السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزندآوری و افزایش نسل را نجات کشور می‌دادند و آن را یکی از ضروری‌ترین فرایض عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش مهمترین دستگاه در حوزه جوانی جمعیت است، گفت: نیاز است آموزش و پرورش این دغدغه مقام معظم رهبری را هوشیارسازی و به جامعه آگاه‌سازی کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه باید امر ازدواج تسهیل شود، چرا که مقدمه فرزندآوری ازدواج است، افزود: آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه سنگینی دارد و قشر عظیمی از جامعه را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه