Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@17:02:21 GMT

فناوری‌های مالی باید در کشور رشد و توسعه پیدا کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۵۶۹۶

فناوری‌های مالی باید در کشور رشد و توسعه پیدا کند

رئیس بانک مرکزی با تاکید بر اینکه دسترسی مردم به نظام بانکی، خدمات و تسهیلات در نظام بانکی باید تسهیل شود، گفت: این اطمینان را می‌دهم که دوره مدیریت بنده دوره‌ای است که فناوری‌های مالی باید در کشور رشد و توسعه پیدا کند و این مبنای توسعه نظام مالی و بانکی کشور خواهد بود.

به گزارش ایران آنلاین ،  این نخستین بار است که رییس‌کل بانک مرکزی ایران با فعالان حوزه فین‌تک نشستی را برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علی صالح‌آبادی» رئیس‌کل بانک مرکزی در نشست با فعالان فناوری‌های مالی ایران (فناوری‌های مالی) گفت: زمانی که در تالار بورس فعالیت داشتم به این نتیجه رسیدیم که باید روی توسعه الکترونیکی بورس تمرکز کرده و در این راستا حرکت کنیم. 

وی افزود:‌ آن زمان حرکت به سمت معاملات آنلاین را آغاز کردیم و من همیشه از آن به عنوان انقلابی در این حوزه یاد کردم، چرا که دسترسی مردم به بازار سرمایه به شکل جدی تسهیل شد.

صالح آبادی تصریح‌کرد: پیش از انجام آنلاین معاملات، این کار از طریق کارگزاران بورس انجام می شد که کانال محدودی را ایجاد کرده بود. اما زمانی که بستر آنلاین برای این کار فراهم شد، مردم از سراسرجهان توانستند در این بستر کار خود را انجام بدهند و همین مساله حجم معاملات و میزان نقد شوندگی را بسیار بالا برد و اتفاقات بزرگی رخ داد.

رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: اعتقاد ما این است که دسترسی مردم به نظام بانکی، خدمات و تسهیلات در نظام بانکی تسهیل شود. برای دستیابی به این هدف نیز فناوری‌های مالی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر فناوری تحت عنوان بلاک‌چین آمده که آن نیز مسایل خاص مربوط به خود را دارد و تسهیلات بیشتری را ایجاد می‌کند. ورود این فناوری باعث شده حتی شکل ارزیابی و اعتبارسنجی نیز با گذشته متفاوت شود.

صالح‌آبادی ادامه‌داد: پلتفرم‌های جدید حوزه فناوری در آینده جهان نقش موثرتری را ایفا خواهند کرد و برگزاری جلسه امروز مقدمه‌ای برای آغاز ارتباط موثر با پلتفرم‌های این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: «سندباکس» بانک مرکزی نیز مصوب شده و در حال راه اندازی است که اتفاق خوبی در این حوزه به حساب می‌آید و می‌تواند به تعامل با پلتفرم‌های حوزه فین‌تک کمک کند.



انتهای پیام/

 

 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فناوری های مالی بانک مرکزی نظام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت

استاندار خراسان شمالی گفت: ناترازی بانک‌های استان، نسبت مصارف به منابع بانک‌ها و ایجاد خط اعتباری ویژه برای خراسان شمالی در جلسه هفته آینده هیئت دولت مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت _ در اختتامیه جشنواره امتنان اظهار کرد: کارگران به‌عنوان سازندگان واقعی کشور در عرصه تولید هستند و پیشرفت کشور در گرو وجود این نیروهای متعهد و ماهر است.

وی افزود: خوشبختانه نیروهای خلاق و متخصص در جامعه کارگری کم نیست و حضور بیش از ۵۰۰ نفر در جشنواره امتنان امسال نشان از سطح توانمندی‌های آنان دارد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه چرخه حرکت استان در صنعت پیشرو است، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری استان تأمین آب است که در ردیف بودجه مجلس قرار گرفته لذا انتقال آب به داخل استان منجر به تحول و توسعه صنایع و کشاورزی می‌شود.

حسین‌نژاد به عملکرد مطلوب شرکت‌های دانش بنیان استان در سطح کشور اشاره داشت و گفت: دو هزار میلیارد تومان پروژه برای شرکت‌های دانش بنیان شهرستان گرمه تعریف شده است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش در استان خاطرنشان کرد: زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های گوشت، فرش، گیاهان دارویی و فولاد و..‌. است که برنامه توسعه و تکمیل آن‌ها تهیه شده است.

وی افزود: این زنجیره‌های ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند تا در ابعاد مختلف توسعه رخ دهد.

حسین‌نژاد گفت: موضوع ناترازی بانک‌های استان، نسبت منابع به مصارف و نیاز استان به خط اعتباری ویژه در جلسه هیئت دولت هفته آینده مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فراهم کردن بستر صادراتی از ضروریات است، افزود: در حال حاضر با ۳۸ کشور صادرات داریم اما تعهد ارزی مهم‌ترین مشکل صادرکنندگان است که هفته آینده در جلسه هیأت دولت این موضوع را مطرح خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی در ارتباط با حوزه کارگران ساختمانی گفت: مشکلات این حوزه باید پیگیری شود اما اگر بخواهم از محل اعتبارات تملک دارایی شهرداری‌ها اعتباری را تخصیص دهیم، اعتبار ایجاد جایگاه ویژه برای کارگران فصلی و ساختمانی را اختصاص خواهیم داد بنابراین این موضوع در تمام شهرستان‌ها دنبال شود.

وی تاکید کرد: حل مشکلات بیمه کارگران از سوی سازمان تأمین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به ظرفیت قانون با جدیت پیگیری شود.

کد خبر 749850

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد