Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@17:59:46 GMT

هیچ بانکی اجازه ندارد حساب کارفرما را مسدود کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۵۸۸۳

هیچ بانکی اجازه ندارد حساب کارفرما را مسدود کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان ظهر امروز از تعدادی از کارگران واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت روز کار و کارگر با حضور فرماندار و برخی از روسای دستگاه‌های اجرایی تجلیل شد.

در ابتدای جلسه طبق خواسته فرماندار، کارگران و کارآفرینان به بیان مشکلات و نیازهای حوزه کاری خود پرداختند؛ کارآفرینان از لزوم اضافه شدن حقوق کارگران، سخت شدن شرایط برای جذب نیروی کارگاه، تعدیل نیرو از سوی شرکت‌ها و کارخانجات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، بیمه، مالیات امور بانکی و تغییر نگاه بانک‌ها به کارآفرین‌ها و تولیدکنندگان، طولانی شدن روند اخذ مجوز سخن گفتند.

ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات اشتغال و رشد برای ماندگاری جوانان در شهرستان، شناسایی استعداد کارگران و برداشتن موانع از جلوی پای کارگران صاحب ایده، ایجاد انگیزه، حمایت و امیدآفرینی از قشر کارگر، امنیت شغلی و حمایت دولت از واحدهای تولیدی و پشتیبانی از کارگر نیز از جمله مطالبات ارگران بود.

فرماندار شهرستان تویسرکان در این جلسه پس از شنیدن مطالبات، دو طیف کارگر و کارآفرین را افسران جنگ اقتصادی خواند و اظهار کرد: برای شکل‌گیری یک کشور موفق و بالنده، هیچ گریزی نیست مگر کار و تولید.

حسین افشاری دو رکن مهم تولید را کارگر و کارآفرین دانست که قدر و منزلت این دو نیز همپای هم و جدای از هم نیستند افزود: اهداف و برنامه‌های کارآفرینان با بکارگیری کارگران متعهد، دلسوز، مجرب و کارآمد به نتیجه می‌رسد؛ بنابراین باید حامی هم باشند.

وی با بیان اینکه اسلام به سه هدف درآمد و کسب حلال، تولید و خدمت و خودسازی تأکید کرده و برهمین مبنا کارآفرین و کارگر از منزلت خاصی برخوردار هستند گریزی به جنگ ترکیبی پیچیده استکبار بعد از ناکامی در جنگ‌های نظامی و امنیتی علیه کشور زد و گفت: علت این جنگ مسائل متداول مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیست؛ بلکه به خاطر خوی غارتگری و سلطه‌طلبی دولت‌های استکباری برای تسلط بر دنیاست.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر اینکه ایران حوزه تمدنی قوی به واسطه انسان‌های فرهیخته و آگاه دارد بنابراین طبیعی است که جبهه استکبار ایران را مزاحم خود در سلطه‌گری بر جهان بداند تاکید کرد: امروز کشور در همه زمینه‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شکوفا شده و در دنیا حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته با همت جوانان این مرز و بوم، ایران از صادرکنندگان نفت سفید، بنزین و سایر مشتقات آن شد، درباره دلیل تحریم پتروشیمی کشور عنوان کرد: امروز ایران بزرگترین تولیدکننده محصولات پتروشیمی است و تولید این محصول ارزآوری بالایی برای کشور دارد.

افشاری مهمترین شاخص اقتصاد مقاومتی را اتکا بر ظرفیت‌های داخل کشور دانست و افزود: ایرانی‌ها در اغلب رسته‌های علمی پیشتازند به همین دلیل دشمنان با هدف کاهش سرعت رشد کشور، تحریم‌ها را وضع کردند.

وی از دلایل دیگر تحریم را از کارافتادن کارآفرین ایرانی عنوان کرد و یادآور شد: البته به لطف خدا در مواردی تحریم‌ها به نفع کشور شد نظیر کنار رفتن برخی از واحدهای تولیدی صوری که کار واسطه‌ای می‌کردند.

فرماندار تویسرکان در ادامه با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم به تدریج آرایش اداری کشور در اختیار تولید قرار می‌گیرد گفت: در گذشته فرایند بسیار طولانی اعطای مجوز مانعی بر سر راه تولید بود که با تدبیر دولت سیزدهم امروز مجوز برای ۳۵۰ حرفه یک روزه صادر می‌شود ضمن اینکه تسهیل برای صدور مجوز ۱۵۰ حرفه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه همزمان با کشور، تویسرکان نیز در حوزه تولید در آستانه تحول قرار دارد افزود: ما پشتیبان تولید و تولیدکننده هستیم، اکنون بیش از ۵۰ درصد زمان فرماندار در حوزه اشتغال، کارآفرین و تولید صرف می‌شود و اقدامات بسیار خوبی هم در شهرستان در حال اجراست.

افشاری با اشاره به اینکه هیچ بانکی اجازه ندارد حساب کارفرما را مسدود کند از پیگیری مشکل یک واحد تولیدی تا آخر وقت امروز خبر داد و گفت: این موارد باید از قبل هماهنگ شود چراکه باعث فلج شدن یک مجموعه تولیدی می‌شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به برگزاری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان برای مدیران واحدهای شهرستان با هدف رفع مشکلات، افزود: مشکلات و نیازهای مربوط به واحدهای تولیدی به فرمانداری ارائه شود، با همه توان به کارآفرینان کمک می‌کنیم به شرط اینکه کارفرمایان نیز کارگران خود را حمایت کنند.

وی نگاه ارزشی به کارگر از سوی کارآفرینان و کارفرمایان را مهم و حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: این نوع نگاه با توجه به شرایط جنگ اقتصادی ضمن رشد و پویایی نیروی انسانی، منجر به رونق تولید و بالطبع اقتصاد می‌شود.

افشاری ضمن اینکه از کارگران و کارآفرینان خواست فرامین رهبر انقلاب را گوش دهند اظهار کرد: انتقاد یک دانشجو بدون هیچ نگرانی در محضر رهبری یعنی همان مردمسالاری دینی در حالی که قبل از انقلاب چنین فضای در کشور حاکم نبود.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز کارگران را مروج فرهنگ ایثار و تلاش خواند و اظهار کرد: دشمنان پس از ناکامی در همه فتنه‌ها از اول انقلاب، از سال ۸۹ در قالب تحریم‌های شدید اقتصادی با ملت ایران وارد میدان جنگ شدند.

کامران کریمی با اشاره به تعیین شعار سال با محوریت اقتصاد در کشور توسط رهبر معظم انقلاب افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از راهکاری راهبردی در مقابله با تحریم‌ها است و موجب رشد و توسعه کشور می‌شود

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اجرای مواردی نظیر سپردن کار به مردم براساس اصل ۴۴، متکی نبودن به ذخایر نفتی، حمایت از تولیدات داخلی، الگوی مصرف و مدیریت جهادی بیان کرد: برای بهبود وضعیت اقتصاد چاره‌ای جز وحدت و بکارگیری توان داخلی نداریم.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان از تلاش برای فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال خبر داد و گفت: تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب ما را از به اوج موفقیت در عرصه اقتصاد خواهد رساند.

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: حمایت از کارآفرینان حمایت از کارگران صدور مجوز کسب و کار واحدهای تولیدی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار هشترود در بازدید از این کارخانه به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: این نشان ملی به خاطر فعالیت‌های کارخانه بر اساس سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی اعطا شده و جزو کارخانه‌های آرد نمونه استانی است که تاکنون هیچ گونه نارضایتی از آن گزارش نشده است.

فرید قشلاقی ادامه داد: کارگران نقش آفرینان اصلی تولید، توسعه و موتور محرکه و پیشران اقتصادی هستتد که مسیر رشد و اعتلای کشور در خودکفایی و رسیدن به قله‌های افتخار را هموار می‌کنند.
وی گفت: هفته کارگر، فرصتی مناسب برای یادآوری تلاش‌های ارزنده قشری است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) بر دستان پینه بسته اش بوسه زده و ما نیز افتخارمان خدمت به این قشر ارزشمند است.

فرماندار هشترود خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار قشر شریف کارگر در طول سال‌ها بر کسی پوشیده نیست و در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" این قشر زحمتکش می‌تواند همچون گذشته در مسیر تعالی و پیشرفت و خودکفایی کشور گام بردارند.

دیگر خبرها

  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد