Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،کیامرث حاجی‌زاده در نشست بررسی مشکلات کارگران دستگاه‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت اختصاص داده می‌شود و قانون مشخص کرده که ۱۰۰ درصد این اعتبارات باید برای زیرساخت و مبلمان شهری اختصاص داده شود اما متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰ درصد این اعتبار صرف پرداخت حقوق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبارات ارزش افزوده استان در سال ۹۹ که به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص داده شد ۹۵ میلیارد تومان بود که در سال گذشته به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت و همه این پول صرف حقوق شد ، ببیند کدام کار زیرساختی از این محل در استان صورت گرفته است؟

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت، گفت: اعتبارات عمرانی شهرداری‌ها در سال ۹۹، ۵۷ میلیارد تومان بود که ۱۷ میلیارد تخصیص پیدا کرد اما در سال گذشته، اعتبارات به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تاکنون ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده است.

حاجی‌زاده ادامه داد: از محل سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان اختصاص یافت که ۶۰ میلیارد برای دو پروژه پل سوم و پروژه ساماندهی بشار اختصاص یافت.

وی با اشاره به تزریق نیروی ناکارآمد به بدنه دستگاه‌ها گفت: زمانی که به استان آمدم کارگران همیاری شهرداری ۲۰ ماه حقوق عقب افتاده داشتند که به ۶ ماه کاهش یافت و در تلاش هستیم این مدت را هم تسویه کنیم، آبداران آب و فاضلاب از سال ۹۷ تاکنون مطالبه داشتند که به دو ماه کاهش یافته است.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب و فاضلاب از هر محلی که می‌تواند حتی جابه‌جایی اعتبارات عمرانی دو ماه حقوق عقب مانده آبداران را پرداخت کند و مطالبات را به صفر برساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرداری‌های یاسوج، سی‌سخت و دهدشت هم از محل جابه‌جایی اعتبارات عمرانی حقوق عقب مانده کارگران شهرداری را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اضافه کردن نیروی مازاد به پروژه‌های عمرانی ممنوع است، خاطرنشان کرد: مصوبه این جلسه مبنی بر جابه‌جایی اعتبارات عمرانی برای پرداخت حقوق عقب‌مانده کارگران و آبداران در شورای تامین هم بررسی می‌شود.

در ادامه سید جواد هاشمی از عدم تاخیر مدیران در این جلسه انتقاد کرد و گفت: می‌خواهیم مشکلات کارگران را در این جلسه مهم بررسی کنیم از دستگاه‌ها که دعوت می‌کنیم کارشناس درجه چندم خود را  می‌فرستند که در برنامه‌های آینده فقط مدیران‌کل را به جلسه راه می‌دهیم.

وی در خصوص تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری گفت: دستگاه‌هایی که تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر را انجام ندادند مطابق قانون با آنها  برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران اجازه ندهند مطالبات کارگران انباشته و موجب اعتراض و تحصن آنها شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت و سازهای بدون مجوز شهرداری گفت: متاسفانه دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق و گاز به ساخت و سازهای غیرمجاز خدمات ارائه می‌دهند، این کار خلاف قانون است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌ها نیروی غیرقانونی جذب کردند بعد که آن نیرو از کار اخراج می‌شود برای برگشت مجدد وی به کار رایزنی می‌کنند که تاسف‌آور است.

در ادامه نماینده دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیمانکاران در پرداخت مطالبات با مشکلاتی مواجه هستند، گفت؛ سعی کردیم معوقات کمتر شود.

همچنین برخه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب با بیان اینکه ۵۹ نیروی مازاد در پروژه آبداران استان حقوق دادیم، گفت: تا دی ماه ۱۴۰۰، ۱۶ میلیارد برای مطالبه آبداران پرداخت کردیم و تنها دو ماه مانده است.

وی از اخراج ۵۶ نفر از این آبداران که غیرمجاز جذب شده بودن  خبر داد و گفت: از ابتدای ۱۴۰۰ تاکنون ۱۲۰ نیرویی که به صورت غیرمجاز به بدنه آب و فاضلاب تزریق شده بودند را اخراج کردیم.

در ادامه عیسی شهامت با اشاره به دو هزار نیرو در شهرداری‌های استان گفت: اغلب این نیروها ناکارآمد هستند.

وی با انتقاد از اینکه ادارات دولتی چرا برای ساخت و سازها از شهرداری‌ها مجوز نمی‌گیرند، گفت: آیتم‌های خلافی در جذب نیروهای شهرداری‌ها دیده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۵ میلیارد عوارض پسماند شهرداری‌ها مانده که باید پرداخت کنند.
شهابی‌نسب رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۵۰ درصد نقدینگی استان برای نیروهای آبدار، راهدار، محیط‌بان و ....پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: آبداران استان ۷۵۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد از فارس ۵ میلیون و نیروهای شاغل در طرح‌های عمرانی استان از خوزستان بیشتر است که باید فکری کرد.

در پایان هم شهردار یاسوج با بیان اینکه مصوبات ضمانت اجرایی ندارند، گفت: تاکنون مطالبات شهرداری یاسوج به جزء پسماند به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: حساب‌ شهرداری یاسوج به خاطر مطالبات مربوط به ۲۵ سال پیش و بیشتر بسته شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس حقوق کارگران معاون امور عمرانی معاون سیاسی کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات عمرانی میلیارد تومان آب و فاضلاب شهرداری ها دستگاه ها حقوق عقب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود