Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در شورا و مدیریت شهری ششم، سیاست جدیدی در دستور کار قرار گرفته است که پیرو آن متعهد هستیم ۳۸درصد از بودجه‌های فرهنگی را در مناطق کم‌برخوردار به‌صورت مستقیم هزینه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «حسین باغگلی» با اشاره به رویکرد مدیریت شهری مشهد برای انجام برنامه‌ها، اظهار کرد: با رویکرد جدید مدیریت شهری مشهد، مجموعه برنامه‌هایی متعهد هستیم ۳۸ درصد از بودجه‌های فرهنگی را در مناطق کم‌برخوردار به‌صورت مستقیم هزینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌کرد بودجه شهرداری تنها در مرکزیت شهر باعث می‌شود شهروندان ساکن در مناطق کم‌برخوردار در منطقه خود احساس هویت نکنند، گفت: این برنامه در گذشته باعث شده بود تا مردم برای استفاده از ظرفیت‌های مرکز شهر از منطقه خود خارج شوند و افراد ساکن در مناطق حاشیه شهر بعد از مدتی به مرکز شهر تغییر سکونت دهند؛ بنابراین در این دوره سیاست بر این هستیم که کمک کنیم تا هویت محلی و منطقه‌ای در این مناطق به یک رشد مناسب برسد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: در محدوده گلشهر بیشتر اعضای ساکن در آن را مهاجران کشور همسایه افغانستان تشکیل می‌دهند، در کنار آن‌ها هم‌وطنان ایرانی نیز زندگی می‌کنند و با همدیگر به یک فرهنگ مشترک رسیدند و این میزبانی از همسایگان‌مان ظرفیت‌های فرهنگی را با خود به همراه داشته است که قابل احترام است.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم بازنمایی مطلوبی از ظرفیت‌های موجود در منطقه داشته باشیم، افزود: بهتر است برنامه‌ای را متناسب با سلایق مردم در این منطقه را اجرا و تلاش کنیم که سایر مردم در نقاط مختلف مشهد را به این نقطه بکشانیم تا آنان نیز با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردم این منطقه آشنا شوند که منجربه افزایش هویت محلی در این مناطق شده و اعتماد به‌نفس و سرمایه فرهنگی ما در این مناطق تقویت می‌شود.

باغگلی اظهار کرد: تکرار و تداوم این برنامه‌ها در مناطق حاشیه شهر مشهد، ما را به هدف نهایی نزدیک‌تر می‌کند. تنوع قومیت‌ها در مشهد نیز به دلیل کلان‌شهر و مذهبی بودنش، مشاهده می‌شود؛ به همین دلیل کل اقدامات مجموعه شهرداری می‌خواهد تمام مردم شهر را توانمند کند تا مومنانه و انقلابی در دنیای معاصر در کنار همدیگر زندگی کنند. در همین راستا ارتباطات بین همسایه‌ها، بر خلاف بعد جغرافیایی فاصله‌ها کمتر شده است.

کد خبر 571940

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مدیریت شهری مناطق کم برخوردار بودجه فرهنگی برنامه ریزی شهری برنامه های فرهنگی مدیران شهری خدمات شهری بودجه و اعتبارات کلانشهر مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مناطق کم برخوردار ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است

ایسنا/خراسان رضوی حسن موحدیان با بیان اینکه ما هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است، گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی ما کم بوده و این ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، با این وجود ما برای نشاط و شادابی مردم هزینه می‌کنیم.

حسن موحدیان با حضور در ایسنا به مناسبت روز شوراها در خصوص نقش مدیریت شهری در ورزش حرفه‌ای اظهار کرد: ما دنبال این بودیم که به صورت حرفه‌ای به تیم‌داری وارد شویم اما از نظر قانونی اجازه ورود به ما ندادند.

وی بیان کرد: دیدگاهی هم وجود دارد که تیم‌داری باید در چارچوب قانون باشد تا بعد نتوانند تغییراتی ایجاد کنند؛ زیرا یک جمع هیجانی پای کار می‌آیند که اگر بعد به دلیل هزینه بالا تیم حذف شود، شهرداری با تعدادی جوان هیجانی مواجه می‌شود و امنیت به هم می‌ریزد، به همین دلیل هیات تطبیق فرمانداری از نظر قانونی این کار را تایید نکرد. ما در حال انجام رایزنی‌هایی هستیم اما مشکل قانونی وجود دارد.

موحدیان با بیان اینکه ما در راستای افزایش فضای ورزشی اقدامات زیادی انجام دادیم، عنوان کرد: سالن‌های ورزشی زیادی در برنامه‌های ما وجود دارد و سالن‌هایی را نیز از گذشته به اتمام رساندیم. در بخش‌های زیادی از حاشیه شهر فضای باز ورزشی را با فنس‌کشی ایجاد کردیم که مردم در حال استفاده هستند. ما امسال جام رمضان را برگزار و ۳۰۰۰ جوان و نوجوان را در شب‌های ماه مبارک درگیر کردیم. شورای ششم در ورزش عمومی و همگانی کارهای زیادی انجام داده اما به دلیل موانع قانونی در زمینه ورزش حرفه‌ای نتوانسته اقداماتی را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ما هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است. در حال حاضر سرانه ورزشی ما کم بوده و این را قبول داریم اما این ماموریت شهرداری نیست، بلکه ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، با این وجود ما برای نشاط و شادابی مردم هزینه می‌کنیم. ۴۰ سالن ورزشی توسط شهرداری ایجاد شده و بسیاری از افراد انتظار دارند خدمات رایگان به آن‌ها ارائه دهیم. باید فکری برای قشری که گرفتار مسائل مالی هستند، بکنیم و در شورا به نتیجه‌ای برسیم تا به این قشر سالن رایگان بدهیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!