Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از لازم الاجرا شدن قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز از امروز شنبه 10 اردیبهشت ماه 1401 خبر داد.

مصطفی پورکاظم شایسته در گفت‌‌و‌گو با ایران اکونومیست‌ با بیان اینکه قانون جدید مبارزه با قاچاق اجرایی می‌شود، اظهار داشت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در تاریخ 1400/11/10 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید بود، در تاریخ 1400/12/07 با تأیید نهایی شورای نگهبان در تاریخ 1401/01/23 توسط رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اینکه قانون یادشده در تاریخ 1401/01/25 در روزنامه رسمی کشور به چاپ رسیده، تاریخ لازم الاجرا شدن آن را امروز، شنبه دهم اردیبهشت 1401 اعلام کرد.

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تأکید بر الحاقات گسترده قانون جدید نسبت به قانون مصوب 1392 ادامه داد: این قانون دستاورد ناشی از احصاء خلأها و نواقص سال‌های اجرای قانون است که با بررسی‌های تخصصی با حضور کارشناسان دستگا‌ه‌های مرتبط در قوای سه گانه تدوین و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

پورکاظم شایسته اصلاحات و الحاقات صورت گرفته را در ابعاد مختلف مبارزه با قاچاق عنوان و در تشریح دستاوردهای قانون جدید، تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از تغییرات مثبت در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اضافه شدن برخی از دستگاه‌های دیگر به جمع دستگاه‌های عضو ستاد و ایجاد ضمانت اجرا برای مصوبات این ستاد است.

وی در همین رابطه پیش بینی سامانه ارائه خدمات به کالا و تخلف محسوب شدن ارائه خدمات گارانتی، بیمه‌ای و مالی به کالای قاچاق، تعیین مجازات برای واگذاری کارت بازرگانی و سوءاستفاده از آن و حذف کارت یکبار مصرف و یا جرم انگاری عرضه قاچاق در فضای مجازی و همچنین کامل‌ترین بسته قانونی مبارزه با قاچاق ارز را از نظایر دستاوردهای قانون جدید عنوان کرد.

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار امیدواری کرد که با یاری خداوند و اجرای کامل و دقیق قانون جدید  دریچه تازه و گسترده‌ای در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گشوده شده که بخش اعظم مشکلات این حوزه را مرتفع خواهد کرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، مصطفی پورکاظم شایسته ، معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانون جدید مبارزه با قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرشته صادقی نسب  افزود: سطح مبارزه باعلفهای هرز غلات ۱۴۸ هزار و ۷۱۴ هکتار، سطح مبارزه با بیماری های غلات ۴۱ هکتار و مبارزه با سن غلات ۹۵ هزار و ۸۱۸ هکتار در مرحله مادری بود و سطح مبارزه با ملخ ۶۰۰ هکتار بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در شهرستان سردشت انجام شده و ادامه دارد گفت: عملیات سم پاشی بر علیه آفت سن پوره شروع نشده است که در اسرع وقت اطلاع رسانی می شود ولی لازم است زارعان تا قبل از تخم ریزی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: بیشترین مزارعی که مورد سم پاشی قرار گرفتند در شهرستانهای بوکان و مهاباد هستند و باتوجه به شرایط جوی مساعد و وجود شرایط مناسب جهت ایجاد و گسترش بیماری زنگ زرد گندم و بیماریهای برگی در مزارع غلات استان از کارشناسان شبکه مراقبت تقاضا می‌شود ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع رسانی لازم را درخصوص سمپاشی مزارع با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات کشور انجام دهند.

صادقی نسب ادامه داد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارآیی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم تاثیر نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد