Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@22:09:30 GMT

۲۵۰ قلم دارو زیر چتر بیمه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۶۲۰۵

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۲۵۰ قلم دارو که سال گذشته دچار افزایش قیمت شدند تحت پوشش بیمه قرار گرفت، گفت: گرانی چند قلم دارو را نباید به کل بازار دارویی کشور تعمیم داد. ناطقان: بهرام دارایی روز شنبه در یک نشست خبری مجازی افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده بیماران صعب العلاج که بصورت مستمر دارو مصرف می کنند، از طریق سرویس های ویژه که دارای چرخه سرد است، داروهای مورد نیازشان به درب منزل ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: البته این اقدام با تایید پزشک معالج، حضور مسوول فنی داروخانه و نسخه الکترونیک انجام می شود و دیگر نیازی نیست بیماران صعب العلاج حضوری به داروخانه ها برای تهیه داروی خود مراجعه کنند.

دارایی تصریح کرد: داشته های قدرتمند کشور در چرخه تامین دارو را نباید نایده بگیریم البته برخی داروخانه ها این روزها برای تامین دارو تحت فشار بودند و در کنار سرمایه گذاری در این صنعت با توجه به تعرفه ها و خدماتی که ارایه می دهند، همواره سعی کردند خدمات خوبی را ارایه دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: ما باید در ارایه خدمات باکیفیت از مسیر التهابی که به دلیل محدودیت ها و تحریم ها بوده عبور کنیم و البته انحرافاتی در حوزه دارو وجود دارد که  با سیاست گذاری، شفافیت و تبیین قوانین که رئیس جمهور نیز تاکید دارند، گام نخست را برداریم.

به گفته دارایی، نابسامانی نیز در مورد ارز ترجیحی ایجاد شده که امیدواریم بزودی برطرف شود، البته افرادی سعی کردند نگرانی در حوزه دارو برای مردم ایجاد کنند که موفق نشدند. منبع: ایرنا برچسب ها: دارو ، بیمه ، بازار دارویی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دارو بیمه بازار دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

رئیس اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو، از رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت و برخورد قانونی با آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو