Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@06:55:12 GMT

توده گرد و خاک عراقی در راه خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۶۳۴۷

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به وزش باد و گرد و خاک با منشا محلی و عراقی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد. ناطقان: به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: با وقوع این پدیده ، وزش باد متوسط تا شدید و گرد و خاک محلی از بعد از ظهر تا اواخر وقت یکشنبه در مناطق غربی، مرکزی، جنوبی و جنوب غرب استان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این اطلاعیه همچنین انتظار ورود توده گرد و خاک عراقی و تاثیر آن ابتدا بر مناطق غربی، جنوب غربی مرکزی و سپس سایر مناطق استان خوزستان از عصر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه وجود دارد.

اثر مخاطره شامل کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده های گرد و خاک و آسیب به نهال ها و شکستن درختان، خسارت به سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی است.

پدیده گرد و غبار از یکشنبه هفته گذشته در برخی شهرستان‌های خوزستان آغاز شد.دوشنبه ۱۸ شهرستان درگیر پدیده گرد و غبار بودند که در ساعت ۱۳ همین روز میزان گرد و غبار در امیدیه به ۳۱ برابر حد مجاز، در ساعت ۱۰ صبح در اهواز به ۲۲ برابر حد مجاز، و در ساعت هشت صبح در خرمشهر و آبادان به ۱۲ برابر حدمجاز رسید.

میزان گرد وغبار در روز جمعه نیز در شهر سوسنگرد به ۶ برابر حد مجاز رسید.

در چند ماه اخیر به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان بارها مدارس و ادارات خوزستان تعطیل شدند. منبع: ایرنا برچسب ها: توده گرد و خاک ، عراقی ، خوزستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: توده گرد و خاک عراقی خوزستان گرد و غبار گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان خبر داد. 

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان  خوزستان و فردا احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان وجود دارد.

وی افزود: در دیگر مناطق استان خوزستان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست. روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط استان وجود خواهد داشت.

سبزه‌زاری ادامه داد: تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد. از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. 
تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۸.۳ و ۲۱.۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • کری پدیده جوان رئال: لیگ قهرمانان مال ماست!
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟