Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@06:59:43 GMT

شوراهای استان مرکزی درگیر بروکراسی ادارات کل نشوند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۶۴۲۲

شوراهای استان مرکزی درگیر بروکراسی ادارات کل نشوند

گروه استان‌ها-استاندار مرکزی گفت: ما شوراها را همکار وزارت کشور و استانداری می‌دانیم، بنابراین هیچ کاری برای موفقیت شوراها در چهارچوب ضوابط فروگذار نشود و شوراها درگیر بروکراسی ادارات کل استان نشوند، برخی از بروکراسی‌ها محصول قانون نیست. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در گردهمایی شوراهای اسلامی روستایی استان مرکزی با اشاره به ضرورت همکاری با شوراها اظهار داشت: شوراهای اسلامی نزدیکترین عضو همکار با دولت و وزارت کشور هستند و رابطه تنگاتنگ و سطح همکاری ضروری با شوراها وجود دارد که یکی از علت‌های آن این است که شوراها به طور کامل در میان مردم هستند و مشکلات را به صورت میدانی و از نزدیک درک می‌کنند بنابراین کسانی که منافع عمومی را به منافع خود ترجیح می‌دهند و دغدغه مردم را دارند نیروهای گرانقدر و گرانبهایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتباط نزدیک با مردم یک ابزار و امکان پرقدرت دراختیار دولت و وزارت کشور است و در جای جای استان نمایندگان مختلفی از مردم حضور دارند که می‌توان با آنها ارتباط برقرار کرد و مشکلات و مسائل و موانع را با کمک نمایندگان شناسایی کرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بالغ بر 90 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که سال‌ها ناتمام مانده‌اند، برخی از آنها به نماد ناکارآمدی درنظام اجرایی کشور تبدیل شده است بنابراین اگر با این مسئله روبرو باشیم که 30 سال بودجه کشور ریالی خرج هیچ امری نشود کاری که دولت باید انجام دهد اولویت‌بندی است و منابع خود که شامل زمان و فرصت است باید اولویت‌بندی و محدودیت‌هایی مانند نیروی انسانی، اجرایی و غیره دیده شود. 

مخلص‌الائمه بیان کرد: اولویت‌بندی مبتنی بر نظام مسائل است ، گفتمان ما باید تقویت شود یعنی فضای حاکم بر تصمیمات و فضای حاکم بر نوع  تفکر و برنامه‌ریزی تقویت شود بنابراین گفتمان مسئله‌محور گفتمان حاکم ماست یعنی مسائلی که با آنها مواجه هستیم باید شناسایی شوند، به موانعی که نمی‌گذارد وضع موجود به وضع مطلوب برسد مسئله گفته می‌شود، مسئله جنس قابل لمس و روشنی دارد و شناخته شده است زیرا پاسخ سوال را نمی‌دانیم ولی مسئله را می‌شناسیم، مسئله بر خلاف سوال که مبتنی بر جهل بوده مبتنی بر علم است و  به سوال عالم مسئله گفته می‌شود.

وی ادامه داد: مسائل باید با هم ارتباط داشته باشند و یک نظام‌واره را شکل دهند، روابط این مسائل با هم روشن شود، مسائل هرچه بزرگتر و کلان‌تر شود تاثیرات آن عمیق‌تر و حل آن هم سخت‌تر می‌شود و درحال حاضر کاهش جمعیت به عنوان مسئله جدی مطرح است و این به راحتی و ظرف یک سال رفع نمی‌شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: مسائل باید خوب شناخته شود و فهم ما از مسئله درست باشد، هر چیزی به عنوان مسئله و مشکل مطرح نشود و ارتباط آنها برای مدیران ارشد مشخص شود، مقام معظم رهبری فرمودند هر جا قرار دارید تصور کنید آنجا قبله عالم و مرکز عالم است.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: خیلی از مشکلات باید در بازدید‌های میدانی رفع شود زیرا دیدن بر تصمیمات تاثیر می‌گذارد بنابراین بازدیدها جزئی از اولویت‌بندی‌هاست تا بتوانیم مشکلات را سازماندهی کنیم.

شوراها شهرداران را براساس «صلاحیت و توانمندی» انتخاب کنندنماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد: شوراهای شهر و روستا از حاشیه سازی دوری کنندتنش‌های سیاسی بین "شوراها و شهرداری‌ها" شهرهای استان گیلان را از توسعه دور کرد

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی نقش بسیار مهمی در شناسایی مسائل، اولویت‌بندی مسائل و نظام‌مند کردن مسائل  دارند و در این راستا می‌توانند به ما کمک کنند، بنابراین در جایی که نیاز باشد مردم توجیه شوند نخست باید شوراها توجیه شوند تا بتوانیم مردم را همراهی کنیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: ارتباط بین شرایطی که در کشور حاکم است جز با هم‌افزایی و هم‌گرایی وجود ندارد یعنی نیروها ملزم شوند همه در یک جهت گام بردارند چراکه جز در این مسیر توفیقی حاصل نمی‌شود، بیشتر مشکلات در روساخت‌‌ها بوده و فاصله ما تا وضعیت مطلوب بسیار زیاد است، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند فاصله ژرف تا وضعیت مطلوب وجود دارد و وظیفه مطلوب ما آرمانی است و باید با هم‌افزایی و هم‌گرایی بتوان وضعیت را سرعت بخشید.

مخلص الائمه بیان کرد: بالغ بر 55 سیاست کلی توسط مجلس تشخیص مصلحت نظام تصویب و توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، بالاترین سند راهبری کشور در حال حاضر سیاست‌های کلی است تا به الگوی اسلامی ایرانی برسیم و ذیل این قوانین مجلس و مقررات وجود دارد که توسط دولت و سایر مراجع تهیه و تدوین می‌شود و بعد آن ساختارها و برنامه‌ها وجود دارد و در مرحله آخر  به اجرا می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر دولت سندی را تحت عنوان سند تحول دولت مردمی در اسفند سال گذشته در 244 صفحه  ابلاغ کرده است و دستور رئیس جمهوری برای بنده، مدیران اجرایی و سایر عوامل اجرای طرح سند تحول دولت مردمی ضروری است و موظفند این طرح را اجرا کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: در سند تحول دولت مردمی 134 چالش برشمرده شده و 288 عامل موجب این چالش‌ها گفته شده و بالغ بر 400 راهبرد ذکر و هزار و 23 اقدام برشمرده شده که در سه بازده زمانی کوتاه‌مدت تا پایان سال 1401، میان‌مدت تا پایان سال 1402، و بلندمدت تا پایان فعالیت دولت سیزدهم باید به آنها دست پیدا کرد.

مخلص الائمه ادامه داد: تدوین‌کنندگان سند تحول مردمی معتقد هستند که اگر هزار و 23 اقدام انجام شود باید 10 چرخش تحول‌آفرین کلان در کشور اتفاق بیفتد و 236 نشانگر وضعیت مطلوب وجود دارد که باید محقق شود بنابراین اگر قانون از اسناد تحولی و تحول حمایت نکند کاری از پیش نمی‌رود، مقام معظم رهبری فرمودند تحول تقریبا یک امر دفعی است و باید با سرعت انجام شود البته اصول و چهارچوب انقلاب حفظ شود اما شیوه‌ها، کارکردها و روش‌ها باید دگرگون شود.

وی خاطرنشان کرد: ما شوراها را همکار وزارت کشور و استانداری می‌دانیم، بنابراین هیچ کاری برای موفقیت شوراها در چهارچوب ضوابط فروگذار نشود و شوراها درگیر بروکراسی ادارات کل استان نشوند، برخی از بروکراسی‌ها محصول قانون نیست، قانون هدف نیست و وسیله‌ای برای توسعه و پیشرفت است، قانونی که 20 سال تصویب شده ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده نشان می‌دهد قانون بی‌کیفیت است و همچنین اگر قانونی اجرا شود و صدها مشکل داشته باشد باز هم قانون بی‌کیفیت است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: همکاران در دستگاه‌های اجرایی و مدیران کل هر کاری برای نمایندگان شوراها انجام دهند و مردم بین نماینده شورا، مجلس، شهردار، مدیرکل، استاندار، فرماندار، دهیار، قاضی و غیره تفاوتی قائل نیستند و به همه نظام اسلامی و دولت می‌گویند چراکه هر موفقیتی برای هر جزئی به دست بیاید برای کل نظام است بنابرین برای توفیق همکاری کوتاهی نشود و در قالب یک فرآیند منسجم کارها انجام شود.

انتهای پیام/712/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقام معظم رهبری استاندار مرکزی اولویت بندی مخلص الائمه وزارت کشور سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است

رامیار فرزان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۳۶۱ مقاله در این کنگره دریافت شده که ۱۷۸ مقاله تایید، ۴۸ مقاله برای ارایه شفاهی و ۱۳۰ پوستر نیز در آن پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه سوخگی یک بیماری بسیار شایع است و افراد زیادی درگیر آن می‌شوند، افزود: توده‌ای از مردم با سوختگی درگیر هستند در حالیکه ۹۰ تا ۹۵ درصد سوختگی‌ها قابل پیشگیری اند.

رئیس دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه این کنگره در دوم و سوم خردادماه امسال به میزبانی رشت برگزار می‌شود، گفت: تمامی مقدمات لازم برای برگزاری این کنگره با مشارکت بخش خصوصی و نخبگان علمی اعم از متخصصان، پرستاران و پیراپزشکان انجام خواهد شد.

محمد طلوعی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزار مورد سوختگی در دنیا رقم می‌خورد، اظهار کرد: آمار سوختگی‌ها در کشور‌های توسعه نیافته بیشتر است.

وی با اذعان به اینکه دلیل بسیاری از سوختگی‌ها به دلیل فقدان زیرساخت‌های مناسب گرمایشی است، افزود: کشور‌های توسعه نیافته ۲۰ برابر کشور‌های توسعه یافته دچار سوختگی می‌شوند.

به گفته دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی، اصلاح مصرف به ویژه در گاز، سوخت و دمای آب مصرفی می‌توان در کاهش سوختگی‌ها موثر شود.
دکتر طلوعی با اعلام اینکه در بیمارسان ولایت رشت به عنوان قطب درمان سوختگی، سالانه ۵۰۰ مورد سوختگی داریم، خاطرنشان کرد: چهار برابر این بیماران با مراجعه به مرکز سوانح و سوختگی ولایت به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

وی با اشاره به طولانی بودن و تحمیل هزینه‌های مالی و روانی ناشی از سوختگی، خاطرنشان کرد: فرد سوخته تا سال‌ها تحت تاثیر قرار میگیرد و متحمل هزینه‌های روانی، اجتماعی و مالی می‌شود.
دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه مردان بیشتر از بانوان درگیر سوختگی می‌شوند، گفت: بیشترین سنین سوختگی بین ۱۰ تا ۴۰ است و عمده و شایع‌ترین دلیل سوختگی‌ها نیز شعله‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • همه ارکان دولت درگیر طرح نهضت ملی مسکن/ جهادگران پای کارند
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است