Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@22:55:18 GMT

درمان سردردهای میگرنی و سردرد مزمن با طب درد ممکن شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۶۸۲۵

درمان سردردهای میگرنی و سردرد مزمن با طب درد ممکن شد

درمان سردرد یا درمان میگرن از موارد حساسی است که اغلب افراد دنبال پیدا کردن راهی برای رهائی از آن هستند و با توجه به اینکه سردردها متنوع و گوناگون هستند، همچنین علت به وجود آمدن آن نیز متفاوت می باشد، درمان آن ها نیز با روش های مختلف درمانی انجام می شود.

این مقاله با همکاری دکتر فرشته اسفندیاری متخصص مغز و اعصاب و داپلر عروق مغز از آلمان ، مدیر کلینیک سردرد تهران تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با انواع سردرد و راه درمان آن آشنا خواهیم شد.

ریشه سردرد میگرن چیست؟ میگرن چگونه و چرا به وجود می اید؟

سردردها علت های مختلفی دارند مانند بیماری های زمینه ای، نارسائی در خون رسانی به مغز و میگرن.

سردردها به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می گردند ، سردردهای اولیه شامل سردردهای مزمن روزانه ، میگرن، سردردهای خوشه ای و... هستند که علت های گوناگونی دارند. درمان این نوع از سردردها با روش های قدیمی در مطب ها سال های سال است که انجام می شود.

سردردهای ثانویه کمتر از 2 درصد کل سردردها را تشکیل می دهند و به انواع سردردهای ناشی از تومور گفته می شوند که به دلیل ضایعات مغزی اتفاق می افتند.

علت میگرن که یکی از شایع ترین انواع سردرد است به درستی مشخص نشده است اما کسانی که میگرن دارند، از سابقه فامیلی خود در اقوام و آشنایان خود خبر داده اند. سردردهای میگرن بسیار خسته کننده و کسالت بار است و تاثیرات بدی بر روحیه و زندگی افرادی که میگرن دارند می گذراد.

درمان های قدیمی هم تا این زمان نتوانسته است برای میگرن قدم مثبتی بردارد. بیماری میگرن دارای دو نوع اصلی است که در ادامه مطلب با آنها آشنا خواهیم شد.

مسکن های میگرن را بیشتر بشناسیم

سردرد میگرن نیز مانند دیگر بیماری ها با استفاده از مسکن ها و قرص سردرد قابل درمان می باشد. اما بهبود آن موقتی است و بعد از گذشت مدت زمانی دردها دوباره به سراغ فرد می آیند.

برخی از این مسکن ها عبارتند از: ناپروکسن، آسپرین، دیکلوفناک، ریزاتریپتان، پروفن، مالات، آلموتریپتان و.... به علاوه ترکیبات داروئی مانند اکسدرین که از ترکیب آسپرین و استامینوفن تولید شده است نیز می تواند مفید واقع شود.

البته باید خاطر نشان کنیم که گرچه این داروها برای مدت زمان کوتاهی به کمتر شدن درد کمک می کنند، اما اگر از آنها در طولانی مدت استفاده گردد باعث می شوند مشکلات دیگری از جمله وابستگی دارویی ایجاد گردد. خبر خوب اینست که شما می توانید مصرف قرص متوقف کنید و سردرد خود را با طب نوین درد درمان کنید.

طب درد روش قطعی درمان سردرد میگرن در کلینیک فوق تخصصی سردرد تهران

برای افرادی که چندین سال است میگرن داشته اند و سال هاست از آن رنج می برند، این خبر که درمان قطعی سردرد میگرن پیدا شده است خبر بسیار مهمی می باشد. به ویژه اینکه اگر بدانیم این درمان در داخل ایران و توسط متخصصان سردرد ایرانی قابل اجرا می باشد.

این سوال پیش می آید که این درمان چگونه و در کدام مرکز قابل اجرا می باشد؟

می خواهیم شما را با کلینیک سردرد دکتر اسفندیاری در تهران آشنا کنیم. این کلینیک معتبرترین کلینیک برای درمان میگرن به روش جدید طب درد می باشد.در این مرکز ضمن اینکه با میگرن و علت های به وجود آمدن آن آشنا می شوید، از روش های موجود برای کاهش فرکانس درد نیز آگاهی پیدا می کنید، پس با ما همراه بمانید.

هرکدام از این روش ها با کنار گذاشتن روش های قدیمی مانند مصرف داروهای شیمیائی و جراحی، بر اثرات درمانی این روش ها متمرکز می کنند و مراحل درمان میگرن از این طریق پیگیری می شوند.

در این روش درمان بر روی مخچه با خونرسانی شروع می شود و اثرات مثبت این شیوه یکی پس از دیگری پدیدار می گردد. برخی از این آثار درمانی به شرح زیر می باشند:

افزایش خونرسانی و گردش منظم و بالای خون در بافت هدف( جریان خون موضعی ) افزایش تولید آدنوزین تری فسفات ها (ATP) بازسازی استخوانی کاهش تخریب بافتی کاهش و کنترل درد تقویت روحیه بیمار در مواجهه با درد طی دوره درمان سردرد میگرن بازسازی سلولی

درمان قطعی سردرد میگرن در کلینیک فوق تخصصی سردرد دکتر فرشته اسفندیاری

Pain Medicine یا طب درد روش درمانی جدیدی است که با همکاری پزشکان و متخصصان ایرانی، آمریکائی و المانی در سال 2008 میلادی بنیانگذاری شد. پایه و اساس طب درد فناوری پیشرفته می باشد که مراحل درمانی آن به وسیله 4 روش بر روی سیستم اعصاب و گردش خون اجرا می گردد. اولین دستاورد این روش که حدودا 10 سال به طول انجامیده است کم کردن انجام عمل های جراحی است که در بیشتر موارد بیماران را آزار می داده است و آنها را با چالش های جدیدی مواجه می کرده است.

همچنین طب درد مصرف داروهای شیمیائی را برای درمان میگرن تا حدود زیادی کاهش داده است. می دانیم که داروها بدونه عوارض جانبی نیستند و هرکدام از انها دارای چند عوارض جانبی می باشند.

طب درد عوارض جانبی ندارد، ضمن اینکه با درمان قطعی بیماری با تکنولوژی ریز میکروسکوپی، از طرف بیماران، استقبال بسیار زیادی به دنبال داشته است. بنیان این دانش برای درمان سردرد، بر پایه مطالعاتی در زمینه عملکرد سلول ها می باشد. به طوری که عملکردهای سلول های ماهیچه ای و میدان های الکتریکی جاری در حوزه عملکرد آنها از یکسو و تاثیرات این مجموعه بر بافت های دیگر به خصوص اعصاب و عروق از سوی دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.

نتایج این مطالعات و بررسی ها نشان داد که امواج و جریانات مغناطیسی از طریق بافت ماهیچه ای قابل تشخیص، شناسائی و کنترل می باشد. مطالعاتی که بر اساس این روش جدید انجام شده است ثابت کرد که عملکرد سلول ها و بافت های ماهیچه ای شباهت بسیاری به یک سیستم الکتریکی پیچیده دارد. بر همین اساس بافت های ماهیچه ای پتانسیل الکتریکی دارند و می توانند بیشتر اثرهای درمانی موازی و جایگزین را بازسازی کنند. اطلاعات بالا به درمانگران کمک می کند تا با شبیه سازی شکل و فرکانس، به مراحل درمان کمک کنند و به بیمار کمک کنند تا در مسیر بهبودی قرار گیرد.

چهار روش استفاده در فن آوری درمان سردرد میگرن عبارتند از : افزایش خونرسانی طب سوزنی کایروپراکتیک اسکن عروق و اعصاب

این روش درمانی به میگرن اختصاص ندارد و در موارد بسیاری که با سلسله اعصاب مرتبط هستند نیز به کار می رود، مثلا درمان تنگی کانال نخاعی بدون جراحی .

پیشنهاد میکنیم مطلب درمان تنگی کانال نخاعی بدون جراحی نیز بخوانید .

کلام آخر

اینکه اگر دچار سردر های مزمن و سردرد میگرنی هستید ، بجای استفاده همیشگی از قرص و مسکن های سردرد ، با مراجعه به کلینیک فوق تخصصی سردرد دکتر فرشته اسفندیاری از روش جدید درمان میگرن با طب درد بهره ببرید. با استفاده از این روش نوین بسیاری از بیماری ها که به سلسله اعصاب ارتباط دارد قابل درمان می باشد ، همچنین شما می توانید از مشاوره رایگان این کلینیک نیز بهره مند گردید ، تا از نظر ذهنی نیز آمادگی مناسبی جهت درمان سردردتان به دست بیاورید.

کد خبر 1626833

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: درمان میگرن سردرد میگرن درمان سردرد ماهیچه ای مسکن ها روش ها طب درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاب پشت نقاب

  اما حالا با اندکی تأمل و سنجیدن جوانب دیگر مسأله، می‌توانم هم با بله پاسخ دهم و هم با خیر.تغییر دادن من قبلی هیچ‌وقت غیر‌ممکن نیست، اشتباه ‌هم نیست فقط ممکن‌ است گاهی درست پیش نرود که در این صورت‌،اصلا جای نگرانی نیست.بعضا نوجوانان و کودکانی‌ را می‌بینیم که برای ورودبه جمع دوستان‌شان ازعلایق وسلایق شخصی خودچشم‌پوشی می‌کنندوبه خود واقعی‌شان پشت پا می‌زنند. حتی شاید خود را انکار کنند و خیال‌پردازی‌های‌شان را برای دیگران واقعیت جلوه دهند.این فرآیندها تحت شرایطی صورت می‌‌گیرد که هویت خود را گم کرده باشیم و به‌دنبال اندکی توجه، هر دری را بکوبیم!فقدان هویت چیزی نیست جزیک حفره‌ توخالی‌،درون ما! چیزی ‌است که تا به خودمان از بیرون نگاه نکنیم، نمی‌توانیم جای درستش را حدس بزنیم و سعی داریم با هیچ و پوچ اطراف پرش کنیم...
پس قدم اول برای تغییر، توجه گدایی کردن نیست، بلکه یک قدم از خود بیرون رفتن است.زمانی که از بیرون به خودمان نگاه می‌کنیم، با یک فرد جدید روبه‌رو خواهیم شد، فردی که نیاز به کمک دارد اما در عین حال، می‌داند چه می‌خواهد و برای جلب‌نظردیگران خود را پشت نقاب‌های مختلف حبس نمی‌کند. به عبارتی؛ او به خود ارزش می‌دهد.آزادانه می‌گردد و آنچه می‌خواهد راپیدا می‌کند،هرآنچه‌ که درونش را غنی و غنی‌تر کند. 

دیگر خبرها

  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • نقاب پشت نقاب
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!