Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری برای ارتقای کیفیت خودروها، ۵۳ قلم کالای لوازم یدکی مشمول اخذ کد شناسه و کد رهگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، ناصر فغفوری پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح ثبت قیمت تولیدکننده روی کالا، اظهار داشت: ثبت قیمت تولیدکننده به جای مصرف‌کننده، سیاستی بود که در راستای شفاف‌سازی از تولید تا مصرف‌کننده و سفره مردم، مد نظر بوده که اجرای این طرح به مرور نارضایتی‌ها را کم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از دستور وزیر صمت هم قیمت تولیدکننده و هم قیمت مصرف‌کننده را به تمام اقلام و کالاهای مشمول، درج کردیم تصریح کرد: خوبی درج حداکثر قیمت مصرف‌کننده این بود که مردم از سردرگمی، نجات پیدا می‌کنند و از سویی وقتی قیمت مصرف‌کننده به‌صورت ثابت نوشته شود، واحد صنفی علاقه‌ای به این ندارد که کالا را کمتر از آن قیمت بفروشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بزرگترین هدف این طرح، شفاف‌سازی بوده که کاملاً محقق شده شده است، ادامه داد: در کنار شفاف‌سازی، حلقه‌های واسطه مازاد نیز حذف می‌شود زیرا حذف حلقه مازاد است که سبب افزایش قیمت می‌شود.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم بین دو حلقه تولیدکننده و مصرف‌کننده، حلقه‌های مازادی ایجاد می‌شود که بی‌خود هزینه‌های توزیع را افزایش می‌دهد، یادآور شد: غیر از محصولات حوزه دارو و محصولاتی مانند میوه که امکان بسته‌بندی نیست و به‌صورت فله‌ای عرضه می‌شود تقریباً تمام کالاها مشمول درج قیمت تولیدکننده شده‌اند.

فغفوری با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر تولید محصولات نداریم و شاید در حوزه توزیع کمبود مقطعی باشد که برطرف می‌شود، افزود: ممکن است به خاطر متضرر شدن واسطه‌ها مقاومت‌هایی با این طرح صورت گیرد و این امر طبیعی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: واحد تولیدی، قیمت فروش خود را که اعلام کند قطعاً به همان میزان در اظهارنامه‌های مالیاتی قید می‌شود و از این بابت مردم نباید نگران افزایش قیمت‌های بی‌رویه از سوی تولیدکننده‌ها باشند.

فغفوری در خصوص نگرانی مردم و مصرف‌کنندگان از اینکه ممکن است واحد تولیدی قیمت را از همان ابتدا بالا بزند، ابراز کرد: سازمان امور مالیاتی، هزینه‌ها را به‌صورت مشخص می‌داند و متقاضی برای درصدهای خیلی پایین هم هر رقمی را هرچه گران‌تر اعلام کند یعنی به همان اندازه، بیشتر سود می‌کند و باید مالیات آن را نیز پرداخت کند.

شفافیت حلقه گمشده "نظارت" بر بازار زنجان است ضرورت افزایش بازرسی‌ها در بازار استان لرستان/ دستگاه‌های نظارتی از احتکار جلوگیری کنند گزارش تسنیم| هیاهو برای خرید خودروهایی که خدمات پس از فروش ندارند/ چرا وزارت صنعت نظارتی بر بازار خودروهای چینی ندارد؟

این مسئول در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ارتقای کیفیت خودروها، بیان کرد: در حوزه لوازم یدکی اقدامات خیلی اساسی صورت گرفته و در حال حاضر حدود 53 قلم کالای لوازم یدکی مشمول اخذ کد شناسه و کد رهگیری است.

وی مطرح کرد: با اجرای این طرح، فروشندگان لوازم یدکی زیرپله‌ای به هیچ وجه قادر به فروش لوازم مشمول طرح نخواهند بود چون نمی‌توانند کد رهگیری بگیرند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت تولیدکننده لوازم یدکی مصرف کننده کد رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 744661

دیگر خبرها

  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید