Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@15:22:24 GMT

نشست شورای عالی راهبردی را با ایران برگزار خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۷۷۱۳

نشست شورای عالی راهبردی را با ایران برگزار خواهیم کرد

رئیس جمهور ترکیه گفت: با وجود اینکه در برخی مسائل حساسیتهای مشخص خود را داشته و آن را اعلام کرده‌ایم، طبیعتاً نشست شورای عالی کمیته راهبردی را نیز دنبال کرده و خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در بازگشت از سفر عربستان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تحولات در منطقه و روابط ایران و عربستان که مذاکراتی در بغداد داشته اند گفت: هنوز با ایران نشست سطح بالای کمیته راهبردی را تشکیل نداده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید بگویم که در مسائلی بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج(فارس) وجود دارد.

وی افزود: بخصوص موضوع یمن که یکی از موضوعات مهم جدایی طرفین است. در آنجا مسئله حوثی ها وجود دارد و حساسیت عربستان نسبت به این موضوع تداوم دارد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: اما ما با وجود اینکه حساسیتهای مشخص خود را داشته و آن را اعلام کرده ایم، طبیعتاً این نشست شورای عالی کمیته راهبردی را نیز دنبال کرده و خواهیم کرد.  در این مورد مشکل خاصی وجود ندارد.

اردوغان در خصوص همکاری در حوزه نظامی با عربستان نیز گفت: درباره همکاری با عربستان بخصوص در حوزه صنایع دفاعی گامهای مشترکی که می توانیم برداریم را با آنها در میان گذاشتیم. ما تکنولوژی را داریم و آنها سرمایه را؛ با تجمیع سرمایه و تکنولوژی می توان کار کرد. در ترکیه یا عربستان می توانیم همکاری خود را داشته باشیم و یا حتی در کشور سوم نیز این گامهای برداشتنی خواهد بود.  ما باید بازارهای جدید را پیدا کنیم. در این موضوع هم توافق کردیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت ترکیه خلیج فارس رجب طیب اردوغان عربستان بغداد خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «سندپژوهی و سندشناسی؛ چالش‌ها و چشم‌اندازها» به مناسبت روز اسناد ملی روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت توسط پژوهشکده اسناد معاونت پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

در این نشست تخصصی، عمادالدین شیخ‌الحکمایی، سوسن اصیلی و رضا فراستی، از سندپژوهان و متخصصان در امر سندپژوهی درباره موضوعاتی چون «ایجاد بانک دیجیتال اسناد ایرانی: یک ضرورت ملی»، «سندشناسی و سندپژوهی: بررسی تاریخی، تداخل معنایی و آسیب علمی»، و «ضرورت توسعه استاندارد ملی توصیف و الزام آرشیوها به رعایت آن» حضور داشته و به ارایه نکاتی می پردازند.

این برنامه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ در سالن اجتماعات ساختمان گنجینه اسناد ملی ایران برگزار می شود.

کد خبر 6096452 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند