Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در آستانه روز کارگر، نشست هم اندیشی کارفرمایان، مدیران و تشکیلات کارگری با هدف احصا و پیگیری مشکلات جامعه کارگری در حضور فرمانده سپاه عاشورا و به میزبانی شرکت داروسازی دانا برگزار شد. 

 دباغی مسئول بسیج کارگری استان دلیل برگزاری این نشست را اهمیت جامعه کارگری و پیگیری مطالبات آنها عنوان کرد و گفت: امنیت شغلی کارگران یک اصل مهم و اساسی است و در این خصوص باید تدابیر و راهکارهای جدی اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خارزی مدیر عامل شرکت داروسازی دانا که میزبان این نشست بود گفت: با وجود اینکه در یک دهه اخیر نگاه رهبر معظم انقلاب بر تولید متمرکز بوده اما دستگاه های متولی برای برداشتن موانع، همکاری لازم را ندارند. برای رفع مشکلات تولید و جامعه کارگری کار تیمی توسط دستگاه ها لازم است.

حسین فتحی مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز گفت: حضور بسیج در همه جا گره گشاست. ارتقای کیفیت، کاهش وابستگی و جهش تولید با روحیه بسیجی و جهادی امکان پذیر است. در سال ۹۷ و ۹۸ در استان آذربایجانشرقی ۲۳ واحد تولیدی ما مشکل داشتند که این رقم در سال ۱۴۰۰ به یک واحد رسیده است.

وی افزود: در سال گذشته ما با افزایش ایجاد شغل مواجه بودیم و امیدواریم این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.

چنگیز قاسمی دبیر شورای روابط کار گفت: باید در کنار توجه به کارگر، باید امنیت سرمایه گذار نیز مورد توجه قرار گیرد. در هفتاد درصد واحدهای تولیدی تشکل کارگری نداریم. 

چمنی رئیس انجمن صنفی کارگران استان گفت: در مجموعه هایی که بسیج حضور دارد، ما با مشکلات کمتری مواجهیم. یعنی در هر واحد تولیدی که بسیج در کنار کارگر بوده ما چالش کمتری داشتیم. امنیت شغلی کارگران باید مورد توجه قرار گیرد. 

حسین زاده رئیس مجمع کارگران استان گفت: مدیریت واحدهای تولیدی باید مورد توجه قرارگیرد. مدیران برخی واحدهای تولیدی خارج نشین هستند و عموماً در این واحدها با مشکل مواجهیم.

 قراردادهای سفید، تفاوت فاحش در دریافتی کارگران رسمی

کریم صادق زاده دبیر خانه کارگر آذربایجان شرقی در ادامه این نشست گفت: جامعه کارگری با مشکلات متعددی مواجه است، از جمله نبودِ امنیت شغلی، قرارداد های سفید، تفاوت فاحش در دریافتی کارگران رسمی و پیمانی و تورم شدید.

وی افزود: در ۱۶۰۰ واحد رابط امور اعضا ایجاد کردیم که مشکلات کارگری را پیگیری کنند. سپاه عاشورا می تواند در پیگیری مشکلات کارگری نقش موثری ایفا کند. قرارداد موقت محصول نظام سرمایه داری است و زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست. 

خانم پور کریم مدیر بانوان خانه کارگر همچنین در این نشست گفت: یکی از مشکلات ما عدم حضور بانوان در تشکلات کارگری است. ما کارگرانی داریم که به هیچ وجه از حقوق کارگری برخوردار نیستند. بانوانی که در بخش خدمات و نظافت بکارگیری می شوند عموما از حقوق کارگری منتفع نمی شوند و بعضا بصورت استثماری بکار گرفته می شوند.

باسمنجی مدیرعامل شرکت سرم سازی شهید قاضی گفت: در برخی شرکت ها مدیران به دلیل وابستگی به شرکت های مادر، از اختیار کافی برای حل مشکلات برخوردار نیستند. باید به مدیران استانی شرکت ها اختیار عمل داده شود. 

وی افزود: برخی سیاست‌ها نیز بشدت برای شرکت ها هزینه زاست. افزایش ۵۷ درصدی حقوق در کنار سایر هزینه ها، شرکت ها را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد. 

 در حوزه تولید و مطالبات جامعه کارگری مانع زدایی صورت نگرفته است

 اصغر عباسقلی‌زاده فرمانده سپاه عاشورا در این نشست گفت: باید در سیاستگذاری ها تمام جوانب در نظر گرفته شود. در حوزه جامعه کارگری زنان و حاشیه نشین باید اقدام‌ عاجل صورت گیرد. 

وی افزود: در سال‌های گذشته علیرغم مطالبه رهبر معظم انقلاب، در حوزه تولید و مطالبات جامعه کارگری مانع زدایی صورت نگرفته است. ما به عنوان سپاه و بسیج در کنار شما برای تامین مطالبات جامعه کارگری و حل مشکلات واحدهای تولیدی هستیم. 

 اصغر عباسقلی‌زاده گفت: باید یک نسبت کاملاً معقول بین کارفرما، کارگر و مصرف کننده ایجاد شود. برای رسیدن به یک شیوه معقول باید جلسات کارشناسی استمرار یابد. ما تمام ظرفیت استان را بکار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: امروز میدان جنگ با نظام سلطه عرصه اقتصادی است و شما مدیران واحدهای تولیدی و مسئولان تشکل های کارگری افسران این نبرد هستید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سپاه عاشورا روز کارگر فارس تبریز داروسازی دانا قرارداد سفید امضا کریم صادق زاده حسین فتحی واحدهای تولیدی جامعه کارگری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر؛ سردار حسین زارع کمالی ظهر یکشنبه در دیدار با محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور را با تاکید بر اینکه کشور درگیر جنگ مستقیم اقتصادی است مورد اشاره قرار داد و افزود: کارگران سردمداران این جنگ هستند.

وی با اشاره بر آمادگی سپاه و مجموعه بسیج استان در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: استعدادها و نخبه‌های فراوانی در جامعه کارگری استان وجود دارد که این استعداد نیاز به توجه، شناخته شدن و استفاده حداکثری از ظرفیت آن در جهش تولید است. جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است.

زارع کمالی همچنین بسیج کارگری و شکل گیری پایگاه مقاومت بسیج در واحدهای تولیدی را از ظرفیت‌هایی برشمرد که می‌توان در جهت ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی کارگران مورد استفاده قرار داد.

وی توجه به حقوق و مزایای کارگران و رسیدگی به معیشت آنها را از اولویت‌های کارفرمایان برشمرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز باید دغدغه‌هایی که برای یک کارفرما در حوزه تولید به وجود می آیند بکاهند و بیشترین فکر کارفرما استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه جهت تولید و در نتیجه رسیدگی بیشتر به معیشت کارگران باشد.

کد خبر 6091013

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند