Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز ملی شوراها که با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای کاشمر گفت: پیمانکار موظف بوده که در مدت ٣٠ ماه پروژه قطعه دوم جاده کاشمر به سه راهی شادمهر به طول ٢٠ کیلومتر را که در آذرماه ٩٨ آغاز شده است، تکمیل کرده و به بهره برداری برساند، ولی خردادماه ماه امسال پایان قرارداد است و عملا این پروژه در زمان مقرر تکمیل نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرارداد فی مابین پیمانکار و اداره کل راه و شهرسازی بدون در نظرگرفتن حق مردم به صورت یکطرفه به نفع پیمانکار تنظیم شده است. علیرغم اینکه پیمانکار به تعهدش در این قرارداد عمل نکرده است، اما به دنبال این است که قطعه سوم این جاده را نیز انجام دهد.

حجت الاسلام نیک بین با اشاره به بازدید اخیر مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از این پروژه خاطرنشان کرد: با توجه به مناسب نبودن پیشرفت پروژه  به پیمانکار  مهلت یک هفته ای داده شد تا نسبت به نصب و راه اندازی دستگاه سنگ شکن اقدام کند، در غیر اینصورت موضوع لغو قراردادش را از طریق شخص وزیر پیگیری می کنم.

 وی تاکید کرد: پیمانکار فعلی توان اجرای این پروژه را ندارد. در این راستا نه تنها اجازه واگذاری قطعه سوم را برای اجرا به پیمانکار فعلی را نمی دهیم، بلکه در صورت عدم عمل به تعهد، قرارداد فعلی را هم لغو خواهیم کرد.

حجت الاسلام نیک بین افزود:  در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی ٣٠٠ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل باقی مانده جاده کاشمر به سه راهی شادمهر اختصاص یافته است که به زودی عملیات آن آغاز می شود.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص بودجه لازم برای بازنگری طرح های هادی خراسان رضوی در سفر اخیر رئیس جمهور به استان یادآور شد: بر این اساس تمام روستاهایی که طرح هادی آن بازنگری نشدند و طرح الحاقی دارند تا پایان سال‌جاری انجام می شود.

شناسایی مشکلات و دغدغه روستاها باید در اولویت قرار گیرد

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم گفت: شناسایی مشکلات و دغدغه روستاها باید در اولویت قرار گیرد.

وی با ابراز تأسف از اینکه اعتماد مردم به سیستم در حال کاهش است افزود: نباید به اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی خدشه ای وارد شود. برای جلوگیری از این کاهش و تقویت آن مسوولان باید وقت بیشتری بگذارند و خودشان را به مردم اثبات کنند و مردم نیز این حضور را احساس کنند.

امیر دایی صراف سرپرست فرمانداری کاشمر نیز در این مراسم در پاسخ به ابراز گلایه برخی از اعضای شوراها از ادارات و دستگاه خدمات رسان مرتبط با روستاها گفت: برای ١۵ رئیس اداره مرتبط با روستاها دعوت نامه ارسال شده است که تنها یک نفر از این تعداد در جلسه شرکت کرده است.

وی افزود: ٢١ اردیبهشت جلسه ای با حضور روسای دستگاه های خدمات رسان و مرتبط با روستاها برگزار می کنیم تا اعضای شوراهای اسلامی مطالبات خود را مطرح کنند و مسول مربوطه نیز پاسخگو باشد. در غیر اینصورت مدل دیگری با آنان برخورد می کنیم.

 

انتهای پیام/۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: کاشمر جاده پیمانکار حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدور‌های اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و افزود: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محور‌های مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها دانست و ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات