Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@16:49:41 GMT

پیام روشن ملت یمن برای ملت فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۷۹۶۳

پیام روشن ملت یمن برای ملت فلسطین

مردم یمن با وجود اینکه از هفت سال پیش همچنان در معرض حملات ائتلاف سعودی اماراتی آمریکایی و محاصره همه جانبه قرار دارند، اما تاکید می‌کنند که هرگز قدس و فلسطین را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش مشرق، حضور پرشور و گسترده مردم یمن در راهپیمایی روز جهانی قدس همگام با مسلمانان کشورهای دیگر پیام مهمی را به جهانیان منتقل کرد مبنی بر اینکه یمنی‌ها با وجودی که همچنان در معرض تجاوزات ظالمانه ائتلاف سعودی اماراتی آمریکایی و محاصره همه جانبه کشورشان قرار دارند، اما هرگز از مسئله نخست امت اسلام یعنی فلسطین دست برنمی‌دارند و برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی از بذل جان خود هم دریغ نمی‌ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یاسر الحوری» ، دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن درباره پیام‌های حضور گسترده مردم این کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس می‌گوید: میلیون‌ها نفر از مردم یمن امروز در میادین مختلف، در پاسخ به درخواست سید عبدالملک بدرالدین الحوثی اینجا جمع شده‌اند تا بگویند که قدس مسئله اصلی و در اولویت مسائل اصلی آنهاست. این گردهمایی همچنین بنا به درخواست امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد که با نامگذاری روز جهانی قدس، سبب بیداری وجدان مسلمانان و توجه آنها به مسئله اصلی جهان اسلام شدند و اینکه  رژیم صهیونیستی غده سرطانی بر روی پیکر جهان اسلام و جهان عرب است. ان شاءالله با خواست الهی، نصرت و حمایت از قدس و فلسطین از همین یمن خواهد بود و همه کسانی که اینجا جمع شده‌اند، ارتشی برای یاری قدس و آزادی فلسطین در برابر همه حملات و محاصره ائتلاف سعودی متجاوز و هیمنه و استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی شوند.

«طاها المتوکل» وزیر بهداشت یمن هم درباره پیام‌های حضور گسترده مردم این کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس می‌گوید:درود خداوند بر پیامبر و اهل بیت ایشان علیهم السلام و الصلوه، امروز مردم یمن با همه گروه های سیاسی، مردمی و رسمی در راستای حمایت از مسئله فلسطین با وجود حملات و محاصره ظالمانه علیه کشورشان طی هشت سال جمع شده‌اند.

مسئله اصلی و مهم، مسئله فلسطین است و حملاتی که به مردم و کشور یمن می‌شود به دلیل حمایت یمنی‌ها از این مسئله و آرمان فلسطین است. شهدایی که امروز ما در یمن تقدیم می‌کنیم در اصل برای دفاع از سرزمین یمن و سرزمین فلسطین است.

«حمود عباد» شهردار صنعاء هم درباره پیام‌های حضور گسترده مردم یمن در راهپیمایی روز جهانی قدس می‌گوید: این تجمع بزرگی که مردم یمن امروز به مناسبت روز جهانی قدس دارند و در آن زن و مرد شرکت کردند، بیانگر واقعی است از نقش و حمایت مردم این کشور از فلسطین در نبرد قدس. همچنین تأکیدی است بر اینکه آن‌ها به دعوت و درخواست سید عبدالملک بدر الدین جامعه عمل پوشاندند. از طرفی تأکیدی است بر اینکه ما یمنی‌ها نیز بخش مهمی از محور مقاومت هستیم و این حمایت با وجود همه زخم ها و مشکلاتی است که یمنی‌ها با آن مواجه هستند.

با وجودی جنگی که دشمنان ما و دشمنان امت، در کنار رژیم صهیونیستی علیه ما به راه انداخته اند و از آن حمایت کرده و تلاش دارند که ما را به زانو درآوده تا از اصول اخلاقی و دینی خود دست بکشیم. ولی ما مسئله این است که مردم یمن با وجودی که در معرض جنگ و تعدی قرار دارند، اما نمی‌توانند به فکر قدس و فلسطین نباشند. قدس، مرکز و قلب مسئله و وجدان ماست. ما معتقدیم که این نبرد امروز ما آخرین نبوده، بلکه نبرد آتی ما نبرد قدس خواهد بود. این توده‌های مردمی‌ای که امروز آمده‌اند، با تجمع امروزشان تأکید خواهند داشت که در آینده نیز برای قدس تجمع خواهند کرد. برای اینکه ما همواره در کنار مسائل اصلی امت اسلامی هستیم و به این دلیل که قدس و فلسطین مسئله اصلی ماست.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت فلسطین شورای عالی سیاسی یمن روز جهانی قدس ائتلاف سعودی آزادی فلسطین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت راهپیمایی روز جهانی قدس قدس و فلسطین گسترده مردم مسئله اصلی مردم یمن یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی

ایتنا - ​​​​​​​موزیلا در آستانه برگزاری انتخابات‌ها در کشورهای سراسر جهان، خواستار انجام تدابیری در واتس‌اپ برای حفاظت از درستی و یکپارچگی این رویدادها شد.
چهار میلیارد نفر یا تقریبا نیمی از جمعیت جهان در ۶۴ کشور جهان از جمله کشورهای بزرگی نظیر آمریکا و هند در سال ۲۰۲۴، به پای صندوق رای می‌روند. شرکت‌های شبکه اجتماعی مانند متا، یوتیوب و تیک‌توک قول داده اند که از درستی و یکپارچگی انتخابات محافظت کنند، حداقل تا آنجا که مربوط به گفتمان و ادعاهای واقعی مطرح شده در پلتفرم‌های آنها می‌شود. با این حال، غایب این گفتگوها، برنامه پیام‌رسان واتس‌اپ است که از نظر گستردگی و تعداد کاربران، با شبکه‌های اجتماعی رقابت دارد. این غیبت، محققان موزیلا را نگران کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اودانگا مادونگ، محقق ارشد موزیلا که به انتخابات و یکپارچگی پلتفرم، متمرکز است، به انگجت گفت: تقریبا ۹۰ درصد از مداخلات ایمنی که متا در آستانه این انتخابات تعهد شده است، فیس‌بوک و اینستاگرام را پوشش می‌دهد. چرا متا علنا به نقشه راه عمومی متعهد نشده که دقیقا چگونه می‌تواند از انتخابات در واتس‌اپ محافظت کند؟

طی ۱۰ سال گذشته، واتس‌اپ که در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت متا (فیس‌بوک سابق) به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خریداری شد، به پیام‌رسان اصلی در اکثر نقاط جهان تبدیل شده است. واتس‌اپ در سال ۲۰۲۰، اعلام کرد بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد که هر شبکه اجتماعی یا پیام رسان دیگری به جز خود فیس‌بوک را در برابر واتس‌اپ، کوچک جلوه می‌دهد.

اما متا در خصوص اقدامات ایمنی مربوط به انتخابات، همه تدابیر خود را به فیس‌بوک معطوف کرده است. اکنون موزیلا از شرکت متا خواسته است تا تغییرات بزرگی در نحوه عملکرد واتس‌اپ در روزهای برگزاری انتخابات و ماه‌های قبل و پس از انتخابات یک کشور، صورت دهد. این اقدامات شامل افزودن برچسب اطلاعات غلط به محتوای ویروسی شده و محدود کردن پخش و انتشار همزمان پیام به صدها نفر است. سخنگوی موزیلا اعلام کرد بیش از ۱۶ هزار نفر، درخواست موزیلا که از واتس‌اپ خواسته است انتشار اطلاعات غلط سیاسی را متوقف کند را امضا کرده اند.

درخواست موزیلا، بر پایه تحقیقاتی بوده که پیرامون پلتفرم‌ها و انتخابات‌ها در برزیل، هند و لیبریا انجام داده اند. برزیل و هند، دو بازار بزرگ واتس‌اپ هستند اما اکثر جمعیت لیبریا در مناطق محروم روستایی زندگی می‌کنند که نرخ نفوذ اینترنت پایینی دارد و راستی آزمایی آنلاین را تقریبا غیرممکن می‌کند. موزیلا دریافته است در این سه کشور، احزاب سیاسی از ویژگی برادکست واتس‌اپ برای هدف قرار دادن رای دهندگان با تبلیغات و در بعضی موارد، نفرت پراکنی استفاده کرده اند.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، با این حال ماهیت رمزنگاری شده واتس‌اپ، رصد آنچه در اکوسیستم این پیام رسان می‌گذرد را برای محققان دشوار ساخته است.

دیگر خبرها

  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • روزی به نام تلفن!
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین