Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@19:49:26 GMT

کمک دلفین‌های ارتش روسیه در محافظت از بنادر مهم نظامی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۸۱۰۱

کمک دلفین‌های ارتش روسیه در محافظت از بنادر مهم نظامی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که روسیه دلفین‌های آموزش دیده را در ورودی یک بندر مهم دریای سیاه قرار داده  و به نظر این  اقدام ممکن است برای کمک به حفاظت از پایگاه دریایی مهم روسیه در آن منطقه باشد.

 روزنامه «واشنگتن پست» اخیرا نوشت، تصاویری که توسط شرکت «مکسار» منتشر شده، دو دلفین را در ورودی بندر «سواستوپل» در کریمه نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تحلیلگر آمریکایی امور دریایی در این زمینه گفت  این حیوانات در فوریه (اسفند)  زمان تهاجم روسیه  به اوکراین، به آنجا منتقل شدند.

این تحلیلگر گفت که از دلفین‌ها می‌توان برای مقابله با غواصان متخصص اوکراینی استفاده کرد که تلاش می‌کنند وارد بندر شوند تا کشتی‌های جنگی روسیه را منهدم کنند. برخی از کشتی‌های جنگی روسیه در بندر سواستوپل مستقر وخارج از برد موشک‌های اوکراینی هستند.

از دهه شصت میلادی به این سو، نیروی دریایی ایالات متحده دلفین‌ها و شیرهای دریایی را برای کمک به محافظت در برابر تهدیدات زیر آب آموزش داده است. به گفته کارشناسان دریایی، دلفین‌ها تشخیص مین‌ها و دیگر اشیاء بالقوه خطرناک در کف اقیانوس را که تشخیص آنها با استفاده از سونار الکترونیکی دشوار است، نسبتا آسان می‌کنند.

برنامه آموزش پستانداران دریایی نیروی دریایی ایالات متحده، مستقر در «سن دیگو» در دهه نود میلادی از طبقه بندی خارج شد. روسیه در دوران اتحاد جماهیر شوروی از پایگاه سواستوپل برای آموزش دلفین‌ها برای مقاصد نظامی مانند کار گذاشتن مواد منفجره در کشتی‌ها یا جستجوی مین استفاده می‌کرد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، تاسیسات سواستوپل توسط اوکراین برای آموزش دلفین‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

روزنامه «مسکو تایمز» در آن زمان گزارش داد که روسیه پس از کنترل این شهر بندری در سال ۲۰۱۴، آموزش پستانداران دریایی نظامی را از سرگرفت.

روسیه  پنجم اسفند گذشته دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»  رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: دلفین های ارتش مهم دلفین ارتش روسیه دریای سیاه دلفین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد