Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: اکران فیلم سینمایی سازنده و ارزشمند موقعیّت مهدی در کلانشهر زاهدان اقدام فرهنگی و هنری بسیار موثری است چرا که دیدن فیلمی شاخص و بسیار آموزنده از شخصیتی بی نظیر و مؤثر در دفاع از حریم ایمان و مرزهای جغرافیایی که کمتر به نسل امروز شناسانده شده، ستودنی است و اینکه به خوبی توانسته فرم و محتوا را با تقطیعِ زمانی از زندگی شخصی و اجتماعی و فرماندهی شهید مهدی باکری کنار هم قرار داده ، بر تأثیر آن از نگاه خواننده و بیننده می افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیار خوشحالم که در شهر زاهدان که هریک از مصادیقِ احیایی حقوق عامّه آن به مثابه موقعیّت مهدی است خدمت می کنم و این فیلم مرا به مرزهای عقیدتی و جهادی شهید مهدی باکری در دفاع از هویّت و کیان ایران اسلامی، نزدیک تر ساخت و بر این باور راسخ هستم که تبیینِ بخشی از زندگی و حیاتِ معنادار شهیدان در عصر کنونی، هم چنان ضرورت روز است که بانیان و متولیان فرهنگی، باید بر آن تکیه کرده و آثاری در خور و مطابق با دیدگاه های والایِ شهیدان و اسراء و جانبازان و مدافعانِ واقعی نظام و انقلاب و ایران اسلامی و ملّت و ملیت ایرانی بسازند.

سرپرست معاونت حقوق عامّه در نحوه ارتباط فیلم موقعیّت مهدی با مفاهیم و مصادیقِ صیانت از حقوق مردم چنین بیان کرد: در نگاه اول شاید برخی بر این باور باشند که تاریخ دفاع مقدس گذشته است و تنها خاطرات و یادگاران آن برجای مانده اند و تولیدِ فیلم هایی نظیر موقعیّت مهدی و «چ» شهید چمران در راستای زنده نگه داشتنِ یاد و خاطره شهیدانِ بزرگ دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: باید با نگاهی دقیق تر به خطّه سیستان و بلوچستان خطاب به همه مردم ایران زمین چنین گفت که هنوز در این استان پهناور، جنگ و دفاع مقدس به معنای واقعی کلمه تمام نشده است و تعدادِ شهیدانِ برحق این مرز و بوم طی سال های گذشته و دلیلِ روشن ادّعای ماست و حتّی خدمتِ صادقانه و جهادی و کاملاً گمنام در این استان از سوی مدیران و دلیرانِ ایران اسلامی، چهره دیگری از دفاع و خدمتِ مقدس و جهاد تبیین است که با جان و خون و آبرویشان بر آن صحّه می گذارند.

احمدزاده تصریح کرد: سنگر دفاع از حقوق مردم مظلوم و محروم استان سیستان و بلوچستان، در هر موقعیّتی، انطباقِ کاملی با موقعیّت مهدی ها و چمران ها و میرحسینی ها دارد و این استان جلودار مبارزه و جهاد و مقابله با هیمنه دشمنانِ نظام و انقلاب و ایرانِ اسلامی است و رفع محرومیّت از چهره این مرز و بوم توسّط مدیرانِ ارزشی و انقلابی و جهادی، بر استقرار و استمرار دفاع مقدس تأکید می کند.

وی گفت: و هر مصداقی از حقوق عامّه که در این استان، احیاء یا صیانت و محافظت می شود به بیانی موقعیّت مهدی را به یاد می آورد که باید فرمانده، خود در جبهه مقدّم باشد و بعد سربازان و جان برکفان را به نزد خود دعوت کند و نه اینکه، فرمانده عقب بایستد و آن ها را به جلو بفرستد و این به معنای شناختِ موقعیّت مهدی در خطّه زر خیز و گنج پنهان و تنگه احد است.

منبع: فارس

کلیدواژه: موقعیت مهدی شهید باکری موقعی ت مهدی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد