Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@03:37:51 GMT

جریمه تخلف پیمانکاران به حساب کارگران واریز شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۸۲۹۲

جریمه تخلف پیمانکاران به حساب کارگران واریز شود

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری تهران و ضیافت افطاری که به مناسبت روز کارگر برگزار شد، گفت: با موضوع کارگر دو گونه برخورد می‌شود؛ یک نوع آن نگاه شعاری و ابزاری از کارگر است که در دوره‌های مختلف از جمله در ابتدای انقلاب عده‌ای مدام دم از کارگر می‌زدند تا از ایشان به عنوان ابزار بر علیه نظام اسلامی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

زاکانی ادامه داد: آنچه عظمت کارگر را نشان می‌دهد، انجام کار خدایی است؛ بنابراین حضور شما حکایت از باوری دارد که باید در سازمان شهرداری که سازمانی کار محور است، خودش را نشان دهد؛ اگر کار و کارگر را از شهرداری جدا کنیم چیزی از آن باقی نمی‌ماند زیرا نقشی که کارگران در ایجاد زمینه مناسب برای یک زیست درست در شهر دارند بی‌نظیر و بی‌بدیل است. 

او اضافه کرد:  ما شما را بزرگ و عزیز می‌داریم و  چند گام را نسبت به شما تعریف کردیم؛ اولین گام این بود که در مجموعه شهرداری تاکید جدی داشتیم که تکریم کل نیروی انسانی برای ما موضوعیت دارد اعم از نیروهای رسمی، قراردادی، کارمندان و کارگران. باید نگاه ویژه و اساسی به کارگران عزیز داشته‌باشیم؛ باید ثبات مناسبی برای آنها فراهم شود بنابراین تلاش کردیم ظرفیت همه کارگران را ثبت و ضبط کنیم تا برای آنها برنامه‌ریزی و تضمین استمرار کار را فراهم کنیم.

تشویق و تنبیه پیمانکاران

شهردار تهران با بیان اینکه در شهرداری تاکید کردم که در قراردادها برای تضمین استمرار کار کارگران باید طوری عمل شود که حق و حقوق آنها را ادا کنیم، گفت: همچنین تاکید داشتم که باید پیمانکارانی که خوب کار می‌کنند را تشویق کنیم و بالعکس چارچوبی را تنظیم کنیم که اگر پیمانکاری تخلف کرد، جریمه شود و آن جریمه مستقیما به حساب کارگر واریز شود؛ سعی ما در شهرداری این است که امکان را برای پیمانکاران از ماه قبل پرداخت کنیم تا آن کار به بهترین شکل انجام و حق کارگر را هم بپردازند. 

زاکانی با اشاره به افزایش میزان حق و حقوقی که امسال در نظر گرفته شده، گفت: در دولت نیز بیان کردم که باید این افزایش را پلکانی کنیم تا برای افراد در سطح پایین‌تر، حداکثر افزایش را داشته باشیم. در معاونت منابع انسانی تعداد کارگران را ثبت و ضبط کرده تا به آنها خدمت ارائه کنیم.

سختی کار کارگر را کسی نمی‌بیند

او با تاکید بدون کار کارگر، شهرداری معنایی ندارد، اظهار داشت: در مجموعه مدیریت شهری،  تمام تلاش ما این است که بتوانیم ثبات شغلی را در سطح بالایی لحاظ کنیم و خدمت شایسته‌ای را به نحو احسن داشته باشیم؛ این سرلوحه کار ما است و حق شما کارگران بر گردن شهر حق عظیمی است چون شما موقعی که چشم‌ها خواب هستند مشغول کار هستید و  سختی‌های کار شما را کسی نمی‌بیند؛ در شب بارانی تهران ۱۰ هزار نفر در زیر باران صیانت می‌کردند که آبگرفتگی ایجاد نشود، بنابراین نسبت به سال قبل در ۱۲۳ ناحیه ، تنها یک ناحیه آن هم برای لحظاتی قرمز شد و بعد از آن به حالت عادی برگشت. 

شهردار تهران ادامه داد: برخی افراد که به دنبال عیب و ایراد گرفتن هستند،می‌گفتند با اولین باران چه مشکلاتی در شهر ایجاد می‌شود اما  باران بارید و اتفاقی نیفتاد و گفتند اگر برف ببارد دیگر کار شهر تمام است اما برف هم بارید و  دست و دلمان نلرزید.

زاکانی افزود: امیدواریم با جدیت شما، حال و هوای شهر روز به روز بهتر شود و ما هم بتوانیم به عنوان مدیریت شهری در مقابل مردم سربلند باشیم و هم خدمتگزار شایسته‌ای برای شما کارگران عزیز باشیم. نقش شما کارگران در اصل انقلاب و بعد از انقلاب و در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی است. انقلاب و مسئولین کشور مدیون شما هستند و این انقلاب متعلق به شما قشر زحمتکش جامعه است. امیدواریم بتوانیم با خدمت، آسایش و آرامش را برای شما و خانواده‌تان به ارمغان بیاوریم.  

در پایان این مراسم از کارگران نمونه شهرداری تهران تجلیل شد. 

کد خبر 673510 برچسب‌ها کارگری علیرضا زاکانی کارگران شهردارى تهران شهردار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کارگری علیرضا زاکانی کارگران شهردارى تهران شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز دو میلیون تومان به حساب معلمان به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز رضامراد صحرایی با حضور در مرکز سامد و پاسخگویی نهاد ریاست جمهوری به سوالات و گلایه های معلمان از طریق تماس تلفنی پاسخ داد.

در یکی از این تماس های تلفنی، یکی از معلمان از حقوق و مزایای پایین معلمی و از پایین بودن فوق‌العاده ویژه معلمان گلایه کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این معلم با بیان اینکه معلمان باید محدودیت حقوق دریافتی خود را با اضافه کار و حق التدریس جبران کنند؛ گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امشب پاداشی را به مناسبت روز معلم برای تمامی معلمان در نظر بگیریم.

بنا بر اطلاعات خبرنگار مهر وزارت آموزش و پرورش در تلاش بود تا در ابتدای سال جدید، به مناسبت عیدی مبلغی به حساب معلمان واریز کند. با این حال با گذشت یک ماه به نظر می رسد دستگاه تعلیم و تربیت توانسته‌است مبلغی را این بار به عنوان تقدیر روز معلم برای معلمان در نظر بگیرد.

شنیده های خبرنگار مهر حاکی از آن است که این مبلغ دو میلیون تومان خواهد بود و از امشب به حساب معلمان واریز خواهد شد.

کد خبر 6093173 علی قدمی

دیگر خبرها

  • حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری قبل از پایان هر ماه واریز می‌شود
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • آیین تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس
  • تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس + فیلم
  • تجلیل از ۲۸ کارگر نمونه شهرداری شهرکرد + تصاویر
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • هدیه ۲ میلیونی وزیر آموزش و پرورش به حساب معلمان واریز شد
  • واریز دو میلیون تومان به حساب معلمان به مناسبت روز معلم
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌دهند
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌کنند