Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:36:39 GMT

۳۰۰ مرکز نیکوکاری در مساجد مازندران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۸۳۱۱

۳۰۰ مرکز نیکوکاری در مساجد مازندران افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران شامگاه شنبه در آئین افتتاح همزمان مرکز نیکوکاری در ۳۰۰ مسجد مازندران در مرکز فرهنگی و هنری آل طاها آمل افزود: تاکنون بیش از ۴۸۰ مرکز خیریه در سطح استان راه اندازی شده از این شمار حدود ۱۲۰ مرکز تخصصی خیریه است.

وی با بیان اینکه آمل یکی از شهرستان‌های پیشرو مازندران در حوزه خیرین و کارهای خیریه است، تصریح کرد: خیران آملی در گلریزان ماه رمضان امسال برای کمک به نیازمندان بیش از ۱۵ میلیارد تومان تعهد مالی کردند که در سطح استان کم نظیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به راه اندازی نخستین مرکز تخصصی خیریه تهیه جهیزیه برای نوعروسان کم توان مالی زیرپوشش این نهاد در شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: به همت و مشارکت مراکز نیکوکاری مازندران، پارسال بیش از هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان استان پرداخت شده و با این همت اکنون تقریباً در استان لیست نوبت انتظار جهیزیه تقریباً نداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران اضافه کرد: همچنین در سال گذشته به ۳ هزار نفراز مددجویان زیر پوشش این نهاد تسهیلات قرض الحسنه حمایتی پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام عالیشاه در بخش دیگری با تاکید بر اینکه باید خدمات مراکز نیکوکاری در جهت تقویت فرهنگ خیر و دستگیری از نیازمندان در سطح استان باشد، تصریح کرد: کاهش نابرابری‌های اجتماعی، ارتقای سرمایه‌های اجتماعی، توسعه روح انفاق و نیکوکاری و مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی و خدمات هدفمند با رویکرد توانمند سازی از اهداف مهم راه اندازی ایجاد مراکز نیکوکاری است.

وی یادآورشد: تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، رفع فقر و محوریت، شناسایی نیازمندان محلی و تسریع در ارائه خدمت به محرومان در حوزه مساجد است.

فعالیت ۱۲۰۰ کانون فرهنگی وهنری در مساجد مازندران

مدیرکانون فرهنگی وهنری مساجد مازندران هم در این مراسم به فعال بودن ۱۲۰۰ کانون فرهنگی وهنری در مساجد استان اشاره کرد و گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که میان این نهاد با کمیته امداد امام خمینی مازندران منعقد شده در مرحله نخست ۳۰۰ مرکز نیکوکاری برای هدف خدمت به مردم ساماندهی خواهد شد.

حجت الاسلام نعمتی اضافه کرد: در برنامه میان مدت تلاش خواهد شد در همه ۱۲۰۰ مسجد استان که کانون‌های فرهنگی وهنری راه اندازی شده، فعال خواهد شد.

وی یادآور شد: در یکسال گذشته و به همت کانون فرهنگی وهنری مساجد استان حدود ۱۴ تن گوشت گرم از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در میان نیازمندان آسیب دیده کرونا توزیع ش

کد خبر 5479875

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد مازندران مسجد روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی آمار کرونا رژیم صهیونیستی کانون فرهنگی وهنری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان