Web Analytics Made Easy - Statcounter

شادی مالکی گفت: به منظور مقابله با پدیده ناهنجار زباله گردی و اثرات سوء محیط زیستی و اجتماعی حاصل از آن، اقداماتی همچون بازدید‌های مستمر از مناطق ۲۲ گانه و توقیف بار دپو و خودرو‌های جمع آوری غیرمجاز پسماند خشک در دستور کار قرار گرفته است.

مالکی از هماهنگی بعمل آمده با شعبه ۳۷ دادستانی و اجراییات شهرداری تهران خبر داد و گفت: با بکارگیری ۶ دستگاه خودرو و ۹ نفر نیروی انتظامی یگان امداد، از تاریخ ۱۴۰۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱.۱۱ تاکنون نسبت به توقیف و اخذ تعهد از ۱۱۳ دستگاه خودرو که مبادرت به جمع آوری غیر مجاز پسماند خشک و جمع آوری دپو بار‌ها کردند، اقدام شده است. علاوه بر این، بالغ بر ۹۶.۵ تن پسماند خشک در ایستگاه‌های میانی تخلیه و صورتجلسه شده است.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: از آنجا که تفکیک غیر اصولی پسماند می‌تواند منجر به شیوع بیماری‌ها و به خطر افتادن سلامت شهر و شهروندان و زمینه ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی شود، بازدید‌های مستمر، برخورد با خاطیان و تقویت نظارت‌ها از اهم موضوعاتی است که به جد پیگیری می‌شود.

مالکی تاکید کرد که این اقدامات در کنار اشاعه و ترویج فرهنگ صحیح تفکیک پسماند در مبدا تولید، افزایش زیرساخت‌های تفکیک از مبدا، هوشمند سازی، آموزش و اطلاع رسانی در راستای مقابله با پدیده زباله گردی صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسماند شهری پسماند خشک شهرداری تهران پسماند خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۹۰ تُن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی ، برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، یوسف یوسفی اظهار کرد: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی، و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۴۸۰ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع‌آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

وی افزود: طبق ماده هفت قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌هاست.

کد خبر 750080

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک