Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، به گفته محققان، داروهای ضدافسردگی فواید کوتاه مدتی دارند و مردم باید داروهای خود را طبق دستور متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مصرف کنند.

طبق یک مطالعه جدید، با گذشت زمان، داروهای ضد افسردگی لزوماً کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی را در مقایسه با افرادی که دارو مصرف نمی‌کنند، بهبود نمی‌بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، نویسندگان می‌گویند مطالعات طولانی‌مدت بیشتری لازم است و افراد نباید مصرف داروهای ضد افسردگی خود را متوقف کنند.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند که هیچ ارتباط آماری معنی داری بین داروهای ضدافسردگی در مقایسه با تغییر در گروهی از افراد مبتلا به اختلال افسردگی که داروهای ضد افسردگی مصرف نمی‌کردند، وجود ندارد.

«عمر آل احمد»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ملک سعود در عربستان سعودی، می‌گوید: «به عبارت دیگر، تغییر در کیفیت زندگی در بین افرادی که داروهای ضدافسردگی در طول دو سال مصرف می‌کردند، تفاوت قابل‌توجهی با کسانی که دارو مصرف نمی‌کردند، نداشت.»

آنها همچنین گفتند که قادر به تجزیه و تحلیل جداگانه هیچ نوع زیرمجموعه یا شدت متفاوتی از افسردگی نیستند و در مطالعات آینده باید استفاده از مداخلات غیردارویی در ترکیب با داروهای ضد افسردگی بررسی شوند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: داروهای ضدافسردگی افسردگی کیفیت زندگی داروهای ضد افسردگی داروهای ضدافسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، در پی تشدید موج گرما با ثبت بالاترین حد نصاب دمای هوا و اعلام وضع اضطراری، زندگی صد‌ها میلیون نفر در جنوب و جنوب شرق آسیا با خطر مواجه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱) شهروندان تایلندی 
۲) سوم ساک سوتیم - وزیر بهداشت تایلند
۳) شهروند کامبوجی 
۴) کارگر ویتنامی 
۵) دانش آموز فیلیپینی

ثبت دمای ۵۲ درجه سانتیگراد در بانکوک تایلند و فشار مضاعف بر نیروگاه‌های تولید برق، شهروندان تایلندی را در گرمای شدید با کمبود برق و خطر گرمازدگی مواجه کرده است.
بر اساس اعلام وزبر بهداشت تایلند افزایش بی سابقه دمای هوا در این کشور، موجب جان باختن بیش از ۳۰ نفر شده است. گرمای هوا و قطعی برق زندگی مردم میانمار و کامبوج را نیز با اختلال مواجه کرده است.
حکومت نظامیان میانمار، اما گرمای شدید را بهانه کردند و با انتقال آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده این کشور از زندان به محلی نامعلوم به این شرایط جوی، جنبه سیاسی دادند.
مردم ویتنام نیز برای فرار از گرمای طاقت فرسای این روز‌ها، کسب و کار‌های خود را به ساعات اولیه صبح تا نزدیکی ظهر، موکول کرده اند. گرمای سوزانی که زندگی میلیون‌ها اندونزیایی را با خشکاندن زمین‌های حاصلخیز به چالش کشیده و موجب تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها در بنگلادش و فیلیپین شده است.
هوای داغ ناشی از پدیده ال نینو که بنا به پیشبینی کارشناسان، قاره آسیا به ویژه جنوب و جنوب شرقی آن را در میان تغییرات سوء آب و هوایی، ظرف چند ماه آینده دچار کم آبی و خشکسالی خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید