Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:58:07 GMT

سیل ۸۵۰ دام سبک در مشگین شهر را تلف کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۸۵۰۴

سیل ۸۵۰ دام سبک در مشگین شهر را تلف کرد

به گزارش گزارش خبرنگار مهر، ارسلان فرجی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براثر بارش باران در شامگاه امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه موجب جاری شدن سیل در برخی رودخانه‌های شهرستان مشگین شهر شد در اثر بارندگی رگباری به میزان حدوداً ۵۰ میلی در حوضه رودخانه، قره سو و مسیل‌های منتهی به آن بخصوص مسیل های آل محمدلو، صاحب دیوان، گوده کهریز و یوسف خان کندی سیلابی با دبی بیش از ۳۵ متر مکعب در ثانیه به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره امور آب مشگین شهر گفت: سیلاب باعث خسارات جدی به اراضی کشاورزی، راه‌ها و زیر ساخت‌ها شده است و در تراس رودخانه قره سو رسوب گرفتگی موجب خسارت به اکثر حوضچه تخلیه و آبگیری شبکه پایاب سد احمد بیگلو شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه سیلاب موجب تلف شدن بیش از ۸۵۰ رأس گوسفند در مسیل آل محمد لو شد و ضمناً پنج سایت پرورش ماهی نیز در روستای تبنق خسارت جدی دیده است؛ تمامی اکیپ‌های امدادی ازجمله هلال احمر سپاه، بسیج، آتش نشانی، عوامل انتظامی، دادستان عمومی و انقلاب معاونین فرماندار، امور آب شهرستان مشگین شهر، دامپزشکی، بیمه کشاورزی و اهالی بافرهنگ شهرستان جهت امداد رسانی به گوسفندان گرفتار در سیلاب کمک کردند و چندین ساعت مردم مسئولین در صحنه حاضر شدند تا دامدار خسارت تمامی حیوانات خود را که سیلاب گرفتار شده بود خارج کنند.

صاحب گوسفندان در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد جهت کوچ و چرای گوسفندان در منطقه یازداق در منطقه بالوقیه در حال حرکت بودیم که ناگهان سیل وی را غافلگیر کرد و گوسفندان را با خود برد والباقی در گل ولای گرفتار شدند.

کد خبر 5479896

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل بارندگی دام سبک مشگین شهر خسارت سیلاب خسارات سیلاب روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی آمار کرونا رژیم صهیونیستی مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که ممکن است این سامانه بارشی به همراه داشته باشد.

یگانه افزود: ضرورت احتیاط در سفر‌های بین شهری، خودداری از توقف  در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارشها، توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • سیلاب موجب زیر آب رفتن اراضی دیم منطقه نهرعنبر موسیان شد
  • حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در کاشان
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌های کشور
  • توصیه‌های ایمنی برای هشدار نارنجی بارندگی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است