Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) دهم اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان نسبت به امنیت نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

در پی حوادث روزهای اخیر در کابل و دیگر شهرهای افغانستان، شامگاه امشب حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان ضمن اعلام مراتب همدردی خود با مردم افغانستان، نسبت به تهدیدات احتمالی نسبت به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری‌های کشورمان در شهرهای هرات، مزارشریف، قندهار و جلال آباد ابراز نگرانی کرد و خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای آنها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است عصر امروز انفجاری در یک خودوری مسافربری در غرب کابل رخ داد که بر اثر آن پنج نفر شهید و زخمی شدند.

این دومین گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و امیرخان متقی در دو هفته اخیر است. امیرخان متقی ۲۹ فروردین ماه و در پی تعرض به ساختمان‌های سفارتخانه ایران در کابل و سرکنسولگری در هرات، در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان نسبت به تامین امنیت کامل اماکن دیپلماتیک، دیپلمات‌ها و کارکنان ایران در افغانستان اطمینان داده بود. (اینجا بخوانید)

* اطمینان امیرخان متقی نسبت به تامین امنیت کامل نمایندگی‌های ایران در افغانستان

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان در گفت‌وگوی تلفنی امشب امیرعبداللهیان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر و ارائه ارزیابی خود از تحولات امنیتی افغانستان، روابط دو کشور را مهم خواند.

وی با بیان این‌که دشمنان دو ملت افغانستان و ایران درصدد هستند با اقدامات خود به روابط دو کشور آسیب وارد کنند، خطاب به امیرعبداللهیان اعلام کرد: به شما اطمینان می‌دهیم که نیروهای امنیتی افغانستان به طور کامل امنیت تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را تامین خواهند کرد.

گفتنی است دوشنبه ۲۲ فروردین ماه جمعی در مقابل سفارتخانه ایران در کابل و همچنین سرکنسولگری جمهوری اسلامی در هرات تجمع کرده و اقدام به سنگ پرانی به این ساختمان‌ها کردند که بلافاصله با واکنش سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی روبرو شد و یک روز بعد (سه شنبه ۲۳ فروردین) هم کاردار سفارت افغانستان در تهران را به وزارت امور خارجه کشاند و ضمن اعتراض شدید به وی، اعلام شد که تا اطلاع ثانوی بخش‌های کنسولی نمایندگی‌های ایران در افغانستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند.وزیر امور خارجه نیز روز سه‌شنبه ضمن تماس تلفنی با سفیر ایران در کابل و سرکنسول کشورمان در هرات گفت: حفظ کامل امنیت اماکن دیپلماتیک ایران بر عهده هیأت حاکمه افغانستان است و باید نسبت به تعرض به نمایندگی‌های ایران توضیح دهند. (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امیرخان متقی اماکن دیپلماتیک ایران جمهوری اسلامی ایران ایران در افغانستان ایران در کابل تماس تلفنی امیرخان متقی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد

محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت‌های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد:‌ای دنیا حرمت دانشگاه‌های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه‌ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه‌ها نمی‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می‌دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می‌کنند.‌ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید.‌ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه‌ها نیرو‌های امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی‌های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد:‌ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشور‌های سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می‌کنند. ما از وجدان بیدار جامعه جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشور‌های عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می‌کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می‌ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد:‌ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی.‌ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت