Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@09:51:04 GMT

سرود از اثربخش ترین قالب های هنری است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۸۵۷۹

سرود از اثربخش ترین قالب های هنری است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «محمد رعیت» در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر مرحله استانی که در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه نینوای گلستان برگزار شد با تأکید بر گسترش تشکل های سالم، آگاه و عالم هنری در جامعه، اظهار کرد: سرود با محتوای شعر که به صورت آهنگین اجرا می شود از اثرگذاری بالایی نسبت به سایر مضامین شعری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی؛ جلوه های زیبای سرود مرهون باهم بودن، داشتن روحیه جمعی و انجام مسئولیت فردی در داخل جمع است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، تربیت استعدادهای جوان در این حوزه را ضروری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بر ایجاد گروه های سرود که مضامین انقلابی را ترویج کنند تأکید کرده است.
وی، افزود: اگر به دنبال این هستیم که در گام دوم انقلاب قابلیت های هنری اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم باید به توسعه محتوای اسلامی سرودها بیشتر توجه داشته باشیم.
به گفته وی؛ موسسات فرهنگی و هنری که می خواهند در این بخش فعالیت کنند می توانند از اداره فرهنگ و ارشاد مجوز دریافت کنند تا از حمایت های مادی و معنوی این اداره بهره مند شوند.
رعیت در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی است و ضرورت دارد در این انقلاب استفاده از قالب های فرهنگی و هنری به بهترین نحو انجام شود.

ارسال 137 اثر به دبیرخانه جشنواره
معاون فرهنگی و هنری سپاه نینوای گلستان نیز در این مراسم از ارسال 137 اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: 147 گروه برای شرکت در این جشنواره در سایت آن ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 137 اثر به دبیرخانه جشنواره واصل شده است.
سرهنگ دوم پاسدار «علی اکبر عرفانی»، افزود: پس از بررسی و غربالگری آثار رسیده، اثر 20 گروه انتخاب و با مشاهده نقش آفرینی آنان در نهایت 10 گروه انتخاب شدند.
به گفته وی؛ در مرحله نهایی داوری آثار، به ترتیب گروه های «نغمه صبا» از گرگان، «آفاق» آزادشهر و «آفاق» گنبد کاووس به مرحله کشوری راه یافتند.
 معاون فرهنگی و هنری سپاه نینوای گلستان هدف از برگزاری این جشنواره را استعدادیابی و معرفی گروه های برتر دانست و گفت: انتظار است با شناسایی گروه های برتر، جریانی مومن و انقلابی تشکیل دهنده جبهه فرهنگی و هنری در این بخش باشند.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم گروه های برتر معرفی شد و با اهداء لوح سپاس و جوایز جشنواره از آنها تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا ۹ اردیبهشت برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این ۲ استان سفر می‌کند.

سمیعی در این سفر که با همراهی مسؤول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی انجام می شود، ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر ۲ روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6090001 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود