Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران حوزه (چابهار)  گفت: مهم‌ترین هدف راه‌اندازی این دفتر، شناسایی و ثبت آثار تاریخی سواحل مکران است که از گواتر تا حوزه استحفاظی این سواحل را شامل می‌شود و همچنین کمک به چاپ و گردآوری آثار تاریخی و هویتی واقع در نوار ساحلی مکران ازجمله اهداف این دفتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدنان حسینی گفت: تعیین ضوابط و عرصه و حریم آثاری که به ثبت ملی رسیدند و همچنین مطالعه و پژوهش در زمینه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، مطالعات و طراحی در سواحل مکُران از دیگر اهداف این دفتر است.

حسینی گفت: گردآوری و آرشیو اسناد مربوط به تاریخ سواحل مکُران را در برنامه‌های آتی خواهیم داشت و از طرفی به مطالعه و مرمت آثار تاریخی و طبیعی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در دفتر پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران پرداخته خواهد شد.

او گفت:امیدواریم با اعتباراتی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این دفتر اختصاص می‌دهد بتوانیم گام‌های موثری در راستای تحقق اهداف مورد نظر برداریم.

به گفته رییس پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران حوزه (چابهار) ساختمان اصلی دفتر این پایگاه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

او گفت: یکی دیگر از اهداف این دفتر کمک به ارتقای شاخص‌های سواحل مکران در حوزه میراث فرهنگی و آثاری که قرار است شناسایی کنیم خواهد بود تا بتوانیم، یک هویت‌بخشی و فرهنگ‌سازی مطلوبی رقم بزنیم و هرآنچه که در حوزه سواحل مکران است را شناسایی، ثبت و به همه گردشگران معرفی کنیم که در همین راستا از همکاری جامعه دانشگاهی هم استفاده خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری سواحل مکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود