Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:03:38 GMT

بومی سازی مسائل فرهنگی آذربایجان‌غربی ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۸۷۰۷

بومی سازی مسائل فرهنگی آذربایجان‌غربی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی ضعف‌های این شورا، اظهارداشت: شورای فرهنگ عمومی یک دستگاه اجرایی نبوده بلکه یک نهاد تصمیم گیری و سیاست‌گذاری می‌باشد.

وی در ادامه شورای فرهنگ عمومی را یک قرارگاه فرهنگی با دستورالعمل مشخص معرفی کرده و یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی با اولویت بندی و یک سیاست‌گذاری صحیح، می‌تواند خروجی مثبت و مشخصی داشته و تاثیر آن در جامعه مشهود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان‌غربی هم افزایی و تعامل دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی استان را نیز ضروری دانسته و افزود: وظایف و تکالیف دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی استان تعیین شده و نباید در عملکرد دستگاههای متولی تداخل ایجاد شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه شورای فرهنگی عمومی وظیفه راهبری فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: مباحث فرهنگی زمان بر بوده و با یک برنامه ریزی بلندمدت، باید در راستای اقناع سازی جامعه در حوزه های فرهنگی تلاش شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت بومی سازی مسائل فرهنگی استان، افزود: برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها در شورای فرهنگ عمومی استان باید براساس تنوع مذهبی و قومیتی آذربایجان غربی صورت پذیرد تا شاهد تاثیر مثبت این تصمیمات در سطح استان باشیم.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان، تمرکز بر اولویت‌های فرهنگی استان را ضروری دانسته و تصریح کرد: افراد متخصص و علاقمند به مسائل فرهنگی، به شورای فرهنگی عمومی استان دعوت شوند تا در کنار ریل گذاری و تدوین برنامه های کارشناسی شده، دستگاههای متولی نیز با هم افزایی و یک روحیه جهادی در مسیر رفع مشکلات فرهنگی استان گام بردارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشکلات فرهنگی شورای فرهنگی حوزه فرهنگی شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی فرهنگی استان عمومی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان محمد مرودی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان هرمزگان، اجرای طرح آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس و ناوگان حمل و نقل مسافر در معابر درون و برون شهری را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه های مرتبط باید در راستای ماموریت ها و وظایف سازمانی نسبت به آموزش و فرهنگ سازی ترافیک به منظور آگاه سازی شهروندان به ویژه دانش آموزان برای جلوگیری از وقوع تصادفات اقدام کنند.

وی افزود: اصلی ترین راهکار پیشگیری از تصادفات برای دانش آموزان، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور در بین آنها است.

مرودی، فرهنگ ترافیک هر جامعه را یکی از نمودهای رفتاری افراد در استفاده از فضاهای متعلق به عبور و مرور آن جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به نقش مهم دانش‌آموزان آینده‌ساز در جامعه و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین ترافیکی، مسیر خود را در آموزش هرچه بیشتر آینده‌سازان جامعه ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: دانش آموزان با پیروی از قوانین و مقررات و کسب مهارت های شهروندی، نقش ها و وظایف خود را در قبال جامعه محلی با مشارکت در فعالیتها و برنامه های زیست محیطی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و … انجام داده و همچنین با رعایت نظم و قانون، احساس تعلق نسبت به جامعه، رفتار همدلانه، محترمانه و مشارکت جویانه، آن را تثبیت می کنند.

وی در پایان به اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان و کاربران مرتبط از طریق رسانه های محلی و مدارس و نقش موثر آن در کاهش تصادفات تاکید کرد و از شهرداری ها خواست تا نسبت به نصب تابلو و بنر با محتویات آموزش فرهنگ ترافیک در معرض دید شهروندان اقدام کنند.

کد خبر 6093753

دیگر خبرها

  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد