Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@18:46:59 GMT

ادعای موقوفه، سد راه توسعه گردشگری میمند!

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۸۷۴۱

ادعای موقوفه، سد راه توسعه گردشگری میمند!

بهمن بهمن نژاد در نشست خبری، این شهر را گلخانه استان فارس دانست و گفت: در هر فصلی که به میمند سفر کنید شهر را پر از گل و شکوفه خواهید دید، ۱۷۰۰ هکتار گل محمدی در میمند کشت خواهد شد که ۲۵۰ هکتار آن دیمی است، همچنین ۵۰۰ هکتار نیز گل نسترن نیز در میمند کشت خواهد شد.

او گفت: میمند در حوزه کشاورزی و گردشگری سرشار از پتانسیل است، ادعای موقوفه بودن میمند را علت عدم جذب سرمایه گذار در این شهر عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر میمند گفت: متولیان شاهچراغ (ع) شهر میمند را موقوفه می‌دانند و به همین دلیل سرمایه گذاران تمایلی به همکاری ندارند در حالی‌که این ادعا بدون هیچ اسناد و مدارکی است و یکی از علل عقب ماندگی میمند همین دلیل است، چرا که سرمایه گذار نیاز به ملک دارد و با توجه به ادعای موققه بودن سرمایه گذار پشیمان می‌شود.

او از رسانه‌ها خواست تا مطالبات را به گوش مسئولان برسانند و گفت: در اردیبهشت، روزانه هزاران نفر گردشگر وارد میمند می‌شود، اما عدم وجود زیرساخت‌ها و ناامن بودن جاده سبب تصادفات زیادی در ورودی‌های این شهر می‌شود، لذا ورودی میمند نیازمند بازسازی، بهسازی و عریض سازی است؛ در یکی از ورودی‌ها در دو هفته گذشته ۴ نفر جان خود را از دست دادند.

بهمن‌نژاد همچنین از عدم اختصاص اعتبار کافی برای میمند گلایه و گفت: به طور مثال؛ بودجه پارک ۱۱۰ هکتار به شهرستان داده شده، اما در اختیار میمند قرار نگرفته است، باید ادارات میمند مستقل شوند تا ما برای یک درخواست ماه‌ها در صف پاسخگویی شهرستان نمانیم.

مهدی مقدم، یکی از اعضای شورای شهر میمند نیز به اشتغال زایی تولید گل و گلاب در میمند اشاره و گفت: کارگران فصلی هر ساله وارد میمند می‌شوند، همچنین با برگزاری جشنواره شاهد حضور گردشگران هستیم، اما نبود جاده مناسب مسیر را علاوه پر ترافیک بودن و عدم وجود شانه راه، به یکی از نقاط حادثه خیز تبدیل کرده است که جان هموطنان و گردشگران را به خطر می‌اندازد و در صورت حادثه نیز هیچ پزشک متخصصی در بخش نداریم و ساخت بیمارستان ۳۲ تختی میمند نیز در حد حرف باقی مانده است.

عضو دیگر شورای شهر میمند نیز اظهار امیدواری کرد که روز هشت اردیبهشت، روز میمند معرفی شود و مسئولان گردشگری و استانداری به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

بهنام صیادنژاد گفت: این نامگذاری سبب جذب سرمایه گذاران خواهد شد، صنعت گل و گلاب کاشان با توجه به جغرافیای شهری و تبلیغات از گلاب میمند جلو افتاده است.

عدم حضود مسئولان استانی نشان از تنهایی میمند است

علی پور میرزا دبیر جشنواره گل و گلاب میمند نیز گفت: عدم حضور مسئولان استانی نشان از تنهایی میمند است و حتی مکان مخصوصی را برای برگزاری جشنواره نداریم.

او گفت: میمند ظرفیت برگزاری جشنواره‌های زیادی به ویژه در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی را دارد که موجب سرمایه گذاری می‌شود.

پور میرزا با اشاره به موقعیت جغرافیایی میمند گفت: فاصله ۲۰۰ کیلومتری از دریای آزاد و ۲۰ کیلومتر با بزرگراه و حتی ریل شیراز بوشهر که از نزدیکی میمند می‌گذرد موقعیت ویژه‌ای است، اما به دلیل بخش بودن صدای ما شنیده نمی‌شود.

محمدرضا مسعودی قاضی بازنشسته و یکی از باغداران میمند با اشاره به گلایه مردم میمند از ادعای موقوفه بودن میمند گفت: سه پایه اساسی و محور کار در مورد این ادعا رعایت نشده است، اولین قانون است و دیگری منویات مقام معظم رهبری در جذب حداکثری مردم و دیگری بنیانگذار انقلاب اسلامی که مردم را، ولی نعمت خود می‌دانند و در شرایط اقتصادی که کار مردم میمند کشاورزی است آیا این ادعا عقلانی است؟

او به قوانین موقوفی برگرفته از شهر اشاره و گفت: برای وقف، سه پایه اساسی وجود دارد، تصرف از اساسی‌ترین پایه‌های وقف است و واقف باید مالک باشد و جاری شدن صیغه عقد و تصرف باید بررسی شود.

مسعودی گفت: تاکنون هیچ تصرفی شکل نگرفته است و با توجه به اینکه این موضوع به داوری گذاشته شده است تاکنون این داوری انجام نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهر میمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرن بیست و یکم قرن گردشگری

صدای ایران/حميد سعادتی-بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به بزرگترین و پرسودترین صنعت در سطح جهان است. در حال حاضر، 11٪ به تولید ناخالص داخلی (GDP)، 10٪ در اشتغال، 5٪ به صادرات، و 5٪به سرمایه گذاری جهانی کمک می کند.

رشد سریع صنعت گردشگری بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است تا قرن بیست و یکم را قرن گردشگری بدانند.

از منظر اقتصادی، گردشگری بین المللی درآمد قابل توجهی برای کشورها ایجاد می کند. توسعه گردشگری نقش مهمی در تشویق سرمایه گذاری زیرساختی، تامین درآمد دولت و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم در سراسر جهان ایفا می کند.

کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اکنون اهمیت اقتصادی گردشگری را درک می کنند. آنها به دلیل هزینه های اولیه ای که گردشگران برای خدمات مصرفی انجام می دهند، آن را یک منبع مالی می دانند. در نهایت این امر به رشد و توسعه اقتصادی کمک می کند.

با این حال، برای کشورهای در حال توسعه، توسعه گردشگری می تواند چالش هایی مانند نرخ بالای بیکاری، محدودیت منابع ارزی و اتکای بیش از حد به یک بخش اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

اهمیت گردشگری از نظر تولید و اشتغال همواره مورد تاکید بوده است. در سطح جهانی، گردشگری 70% صادرات و30%صادرات خدمات را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، 10٪ به تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) کمک می کند.

توسعه گردشگری منجر به رشد اقتصادی و اشتغال در مناطق مقصد می شود. همانطور که گردشگران تقاضای نهایی خود را برای محصولات افزایش می دهند، هم بخش های مرتبط با گردشگری و هم بخش های غیر گردشگری تولید را گسترش می دهند. در نتیجه رشد اقتصادی رخ می دهد و تقاضا برای نیروی کار نیز افزایش می یابد. رشد اقتصادی ناشی از ایجاد اشتغال به کاهش فقر و بهبود توزیع درآمد در جوامع کمک می کند.

شایان ذکر است که از هر ده شغل در سراسر جهان، یک شغل مربوط به گردشگری است. توسعه گردشگری به طور قابل توجهی بر تنوع اقتصادی تأثیر می گذارد و به دستیابی به اهداف اقتصادی در کشورها کمک می کند.

به طور خلاصه، گردشگری یک صنعت بزرگ جهانی است که درآمد قابل توجهی را برای کشورها به ارمغان می آورد. به عنوان یک محرک اقتصادی حیاتی عمل می کند، تنوع در فعالیت های اقتصادی را تقویت می کند و بستر مناسبی را برای دستیابی به اهداف اقتصادی فراهم می کند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • تصاویر| گل و گلاب میمند
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری