Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@11:17:16 GMT

تولید نفت روسیه سقوط می‌کند؟ اعتراف وزیر دارایی روسیه

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۸۷۹۱

تولید نفت روسیه سقوط می‌کند؟ اعتراف وزیر دارایی روسیه

آفتاب‌‌نیوز :

سیلوانوف در کنفرانسی به خبرنگاران گفت: تولید نفت حدود ۱۷ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. با این حال وی توضیح نداد آیا این کاهش از سطح تولید در ابتدای سال ۲۰۲۲ یا در مقایسه با میانگین سالانه خواهد بود.

وزیر دارای روسیه گفت: حجم دقیق به تقاضای خارجی برای نفت روسیه بستگی دارد. ما اکنون نمی‌دانیم چه کشور‌هایی از خرید امتناع می‌کنند و کدام کشور‌ها تمایل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه تلاش خواهد کرد جریان نفت خود را به سوی بازار‌هایی تغییر دهد که همچنان به خرید نفت این کشور علاقمندند.

صنعت نفت روسیه از زمان حمله نظامی مسکو به اوکراین که اعمال تحریم‌های گسترده کشور‌های غربی و متحدانش را به همراه داشت، تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. در حالی که تنها آمریکا و انگلیس ممنوعیت واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را اعلام کرده اند، بسیاری از خریداران دیگر به دنبال یافتن منابع دیگر تامین هستند. اتحادیه اروپا سرگرم بررسی اعمال محدودیت برای واردات نفت روسیه است، اما کشور‌های دیگر به خصوص در آسیا، به خرید محموله‌های نفت روسی ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به گفته وزیر دارایی روسیه، تولید نفت روسیه در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۲۴ میلیون تن معادل ۱۰.۵۲ میلیون بشکه در روز بود. اگر سیلوانوف درباره میانگین تولید سالانه صحبت کرده باشد، ۱۷ درصد کاهش، تولید نفت روسیه را به ۴۳۵ میلیون تن معادل حدود ۸.۷۴ میلیون بشکه در روز می‌رساند که پایینترین میزان در ۲۰ سال گذشته است.

طبق آمار وزارت انرژی روسیه، بر مبنای مقایسه ماه به ماه، تولید نفت روسیه در ۱۹ روز نخست آوریل ۸.۲ درصد کمتر از میانگین مارس بود و به حدود ۱۰.۱۱ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نفت روسیه روسیه وزیر دارایی روسیه تولید نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز روسیه پیشتاز شد

نرخ یورو در بورس مسکو برای اولین بار از ۳ آوریل به زیر ۹۹ روبل سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، همانطور که داده‌های مبادلات ارزی روسیه نشان می‌دهد، نرخ تبدیل یورو به روبل در بورس مسکو برای اولین بار از سوم آوریل به زیر ۹۹ روبل سقوط کرد.

از ساعت ۱۰و ۱۹ دقیقه صبح به وقت مسکو، یورو با ۰.۶۵ درصد کاهش به ۹۸.۹۴ روبل رسید.

تا ساعت ۱۰ و ۴۶ دقیقه صبح به وقت مسکو، نرخ یورو به ۹۸.۹۹ روبل رسید.

به نقل از بیزنس، در همین حال، نرخ دلار به روبل با ۰.۶۱ درصد کاهش به ۹۲.۵۶ روبل رسید، نرخ یوان نیز حدود ۱۲.۷۲۶ روبل  بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
  • ارز روسیه پیشتاز شد
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان