Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@14:53:29 GMT

هدیه سنگ پا برای دیابتی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۹۲۶۷

هدیه سنگ پا برای دیابتی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

اینکه جدیداً در فضای مجازی اعلام می‌کنند که بیشترین مقدار انسولین در پاشنه پا است، هیچ سندیت علمی ندارد، اما کسانی که دچار دیابت نوع ۲ هستند، اگر روزانه به‌مدت ۱۰دقیقه "سنگ‌پا" بزنند، باعث تنظیم انسولین خونشان خواهد شد.

استفاده از سنگ‌پا پدیده‌ای جدید نیست و در زمان قرون وسطی، ابتدا در رم و سپس در خاورمیانه، مردم به استفاده از این سنگ رو آوردند و امروزه از سنگ‌پا در درجه اول برای زدودن بافت‌ها و سلول‌های مرده و به‌عنوان یک لایه‌بردار در پاشنه پا استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنگ‌پا به‌رنگ‌های سفید، قهوه‌ای، قرمز و مشکی موجود است و معمولاً در داروخانه‌ها و مراکز فروش لوازم حمام به فروش می‌رسد اگر هم احتمالاً سری به سواحل یونان زدید می‌توانید در ساحل، از این نوع سنگ‌ها بیابید.

چون کشیدن سنگ پا به ناحیه کف پا، فضولات و مواد زاید را از پایین‌ترین نقطه بدن خارج می‌کند لذا این‌کار می‌تواند در تسکین سردرد‌های شدید، درد‌های سیاتیکی، درد معده و ... کمک شایانی کند.

دیگر فواید استفاده از سنگ پا این است که چرک پا را تمیز می‌کند و در نتیجه خستگی و کوفتگی پا برطرف می‌شود همچنین برای برخی انواع سردرد و اکثر بیماری‌های مغزی بسیار سودمند است، به‌خاطر اینکه ماده را از قسمت‌های بالا‌تر به‌سمت قسمت‌های پایین بدن می‌کشاند و اگر سنگ‌پا، خشن‌تر باشد، جذب ماده زیاد‌تر است؛ سنگ پا باید خشن و متخلخل باشد و کف پا و پاشنه پا را با آن بمالند.

اگر می‌خواهید پا‌های زیبایی داشته باشید، توصیه می‌شود حداقل دو مرتبه در هفته و بهتر است شب هنگام از سنگ‌پا استفاده کنید تا بعد از سنگ‌پا کشیدن پوست پا بتواند استراحت کند.

حتماً از سنگ پای مخصوص و تمیز استفاده کنید و آن را در معرض آلودگی قرار ندهید، زیرا ممکن است خراش‌هایی در کف پا ایجاد شده و باعث انتقال میکروب شود؛ حتماً بعد از استفاده از سنگ پا آن را با برسی شست‌وشو دهید تا خلل و فرج آن تمیز شود و آن را در محیط خشک، نگه دارید، زیرا محیط مرطوب، باعث تجمع انواع مخمر و قارچ‌ها و استفاده از آن باعث آلودگی و انتقال بیماری به کف پای انسان می‌شود؛ پس تمیز و خشک کردن سنگ پا بعد از هر بار استفاده الزامی است.

در بعضی از موارد مانند بیماری پسوریازیس، استفاده از سنگ پا می‌تواند موجب تشدید بیماری شود بنابراین توصیه می‌شود افراد قبل از استفاده به یک پزشک متخصص مراجعه کنند، این دسته از افراد می‌توانند از ترکیبات کراتولیتیک که باعث نرم شدن لایه‌های کلفت شاخی کف پا می‌شود، استفاده کنند.

اینکه جدیداً در فضای مجازی اعلام می‌کنند که بیشترین مقدار انسولین در پاشنه پا است، هیچ سندیت علمی ندارد، اما کسانی که دچار دیابت نوع ۲ هستند، اگر روزانه به‌مدت ۱۰ دقیقه سنگ پا بزنند، باعث تنظیم انسولین خونشان خواهد شد همچنین این عمل باعث چربی‌سوزی بیشتر و تناسب اندام خواهد شد، در بیماران دیابتی در نیمه تحتانی بدن و پا‌ها، خون‌رسانی به‌طرز صحیح انجام نمی‌شود و ممکن است که فرد دچار مشکلاتی نظیر ترک کف پا و امثالهم شود؛ در واقع استفاده از سنگ پا موجب بهبود سیستم خون‌رسانی شده و به این طریق به دیابتی‌ها کمک می‌کند.

توصیه و تأکید می‌شود که از سنگ پای شخصی استفاده کنید و از سنگ پای دیگران به هیچ عنوان استفاده شخصی نکنید؛ حتماً از سنگ پای پوکه معدنی، جهت مصارف درمانی و کشیدن سنگ پا استفاده کنید و تحت هیچ شرایطی از سنگ‌ها یا مواردی از قبیل سفال و ساروج استفاده نکنید.

هر از گاهی برای ضدعفونی، سنگ پای شخصی خود را به‌مدت چند ساعت در سرکه انگور یا بتادین نگهداری کنید تا قارچ‌ها و میکروب‌های موجود از بین بروند.

تحت هیچ شرایطی سنگ پا را پس از استفاده در حمام نگهداری نکنید، چون در چنین وضعیتی، فضای لازم برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌شود.

کاربرد دیگر سنگ پا، این است که استفاده از آن در افرادی که در سن رشد قرار دارند، با تحریک هیپوفیز مغز و تولید هورمون رشد، به افزایش قدشان، کمک شایانی می‌کند؛ برای این‌کار، بهتر است برای سنگ پا کشیدن، پا‌ها را به‌مدت ۱۵ دقیقه در آب نمک گرم نگهداری کرده و سپس به انجام این کار بپردازید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دیابت سنگ پا استفاده از سنگ پا استفاده کنید سنگ پای پاشنه پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در پنجمین روز از هفته سلامت،مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  با محوریت مراقبت و درمان دیابت در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد.

به گفته  دکتر گلفیروزی بیماری دیابت باید جدی گرفته شودو بیماریهای غیر واگیر باعث ۸۰ درصد مرگ و ۵۳ درصد بار بیماری ها در دنیا  و کشور هستند و در این بین ، دیابت شایع ترین بیماری متابولیک در دنیاست.

دکتر گلفیروزی گفت: با توجه به تغییر در سبک زندگی و افزایش عوامل خطر ابتلا به بیماری‌ دیابت خصوصا چاقی و کم تحرکی ، روند ابتلای افراد به دیابت در دنیا رو به افزایش است و تخمین زده میشود تا سال ۲۰۴۵ تعداد بیماران دیابتی به حدود ۶۳۰ میلیون نفر برسد.

وی از هزینه های بالای بیماری دیابت سخن گفت و افزود: حدود ۹ درصد از هزینه های بهداشتی در ایران صرف بیماری دیابت می شود که در راستای کاهش هزینه ها علاوه بر ارتقاء کیفیت خدمات در حوزه بهداشت در راستای  تشخیص به هنگام بیماریهای دیابت و فشار خون ، باید جهت افزایش سواد سلامت مردم  برای پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر برنامه ریزی و افراد را از دوران کودکی آموزش داد و ترغیب کرد تا سبک زندگی سالمی داشته باشند و با مدیریت وزن و فعالیت بدنی سلامت خود را حفظ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به اجرای پویش ملی سلامت که با هدف شناسایی بیماران دیابت و فشار خون در کشور اجرا گردید اشاره کرد و گفت :در این پویش بیش از یک میلیون و دویست هزار بیمار دیابتی و فشار خونی شناسایی شد که درمان به موقع این بیماران، گام بسیار مهمی در پیشگیری از عوارض بیماری و کاهش هزینه های  بسیار سنگین آن در حوزه درمان خواهد شد.

دکتر گلفیروزی در زمینه عوارض بیماری دیابت و اثرات آن بر سلامت افراد اظهار داشت: در  بسیاری از بیماران دیابتی حداقل ۵ تا ۱۰ سال پس از ابتلا به بیماری تشخیص داده میشود که در این زمان ممکن است فرد دچار  حداقل یکی از چشمی ،عصبی،قلبی  یا کلیوی شده باشد ،لذا جهت جلوگیری از افزایش عوارض این بیماری، هدف این است که با خدمات تشخیصی و درمانی مناسبی به افراد مبتلا ارائه و از عوارض این بیماری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی کلینیک های دیابت برنامه ای است که می تواند ضمن کنترل این بیماری، خدمات مناسبی به بیماران ارائه نماید افزود :در این مرکز جامع ، علاوه بر خدمات مراقبتی سطح یک که شامل مراقبت پزشک و پرستار آموزش دیده دیابت ،مشاوره روان و تغذیه می باشد ،ویزیت متخصص داخلی به بیماران ارایه خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان:این مرکز مجهز به دستگاه های ازون تراپی ،پلاسما تراپی ،وکیوم زخم و خدمات درمانی با پانسمان های نوین می باشد که به بیمارانی دچار زخم دیابتی هستند ارایه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان گفت: امیدواریم با مشارکت بیمه ها  و مردم بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای کنترل این بیماری در استان داشته باشیم .

دیگر خبرها

  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • ۵ هدیه اینتر به اینزاگی برای فصل آینده
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی
  • پاداش قهرمانی اینتر به سیمونه اینزاگی؛ پنج هدیه برای سرمربی
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)