Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس‌جمهور ترکیه هنگام بازگشت از ریاض، ضمن همنوایی با سیاست‌های سعودی‌ها علیه یمن، در توجیه توسعه روابط با رژیم صهیونیستی، گفت که قطع روابط با تل‌آویو به نفع آنکارا نیست.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص دلیل تلاش‌های آنکارا برای بهبود روابط با تل‌‌‌آویو و قاهره گفت: قطع کامل روابط با مصر و اسرائیل به نفع ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسرائیل و ترکیه به یکدیگر به ویژه در مورد طرحهایمان درباره صلح، نیاز دارند.
به نوشته اسپوتنیک، وی افزود: آنکارا آماده آغاز گفت‌وگوی سیاسی با مصر مشابه گفت‌وگوی در حال توسعه با اسرائیل است. مردم ترکیه و مصر اشتراکاتی دارند و نمی‌توانیم مردم مصر را نادیده بگیریم.
روابط آنکارا و قاهره پس از کودتای سال 2013 در مصر که خلع «محمد مرسی» از قدرت و روی کار آمدن «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور را در پی داشت دچار تنش شد.
«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه از منتقدان سرسخت دولت عبدالفتاح السیسی است و دولت وی را به نقض حقوق انسانی سران اخوان المسلمین در سرکوب‌های پس از کودتا متهم کرده است.
تنش‌‌ها در روابط دو کشور پس از حمایت هر یک از آن‌ها از دو طرف مخالف در درگیری‌های لیبی شدت گرفت. دولت ترکیه اخیراً با اقداماتی نظیر قطع شبکه‌های تلویزیونی معارض مصر در استانبول گام‌هایی را در جهت عادی‌سازی روابط با این کشور برداشته است و از آمادگی برای گفت‌وگو با قاهره خبر می‌دهد.
ابراز ناراحتی از حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
رئیس‌جمهور ترکیه با اغماض در خصوص تجاوز نظامیان صهیونیست در مسجد الاقصی در طول ماه مبارک رمضان، در خصوص تنش‌های اخیر در بیت‌المقدس، گفت: «اغتشاشات برخی گروه‌های افراطی در مسجد الاقصی در ماه رمضان ما را به شدت ناراحت کرد».
ابراز خشنودی از پیروزی انتخاباتی ماکرون
وی در بخش دیگری از سخنانش به پیروزی«امانوئل ماکرون» در انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، برای روابط ترکیه و این کشور خوب و درست بود ضمن این‌که کناررفتن تندروها یک دستاورد برای کل جهان است.
همنوایی با سعودی‌ها
رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه در خصوص انصارالله یمن و حمایت ایران از مقاومت یمن، با سیاست سعودی‌ها هم‌نوایی کرد و گفت: «ما با حساسیت‌های عربستان سعودی در مورد موضع تهران در قبال یمن و حوثی‌ها شریک هستیم و به نشست‌های شورای راهبردی در سطح عالی با ایران ادامه می‌دهیم».
خبرگزاری آناتولی نیز نوشت که وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در هواپیما در هنگام بازگشت از عربستان سعودی پس از سفری دو روزه، ضمن تاکید بر حمایت آنکارا از امنیت و ثبات عربستان سعودی گفت: «آنکارا و ریاض برای پیشبرد همکاری اقتصادی مشترک توافق کردند. ما با ریاض به توافق رسیدیم که پتانسیل بزرگ اقتصادی بین ترکیه و عربستان سعودی را از طریق اقداماتی که سرمایه‌گذاران دو کشور را گرد هم می‌آورد، دوباره فعال کنیم.
اردوغان حمایت ترکیه از برپایی نمایشگاه بین المللی "اکسپو 2030" در عربستان را اعلام کرد و گفت: ما باید با کشورهایی که با آن‌ها عقاید و اندیشه‌های یکسانی داریم، وارد مرحله جدیدی شویم، مرحله دوست یابی است نه دشمن آفرینی».
رئیس‌جمهور ترکیه، شامگاه پنجشنبه پیش، در سفری دوروزه و در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات این کشور وارد عربستان شد و با مقامات ارشد سعودی از جمله سلمان بن عبدالعزیز شاه و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
سفر رئیس‌جمهور ترکیه به عربستان سعودی در شرایطی انجام شد که رسانه‌ها با اشاره به مختومه شدن پرونده محاکمه غیابی عاملان قتل «جمال خاشقچی» در ترکیه، از تشدید تلاش‌های آنکارا به منظور بهبود روابط با ریاض خبر داده بودند.

فارس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترکیه رئیس جمهور ترکیه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تابستان گذشته کریم بنزما با تصمیم خود برای جدایی از رئال مادرید، بسیاری را شگفت زده کرد. این احساس زمانی بیشتر شد که او به تعداد زیادی از ستاره‌هایی که عازم عربستان سعودی بودند، پیوست و با الاتحاد قرارداد امضا کرد.

برنده توپ طلای 2022 فصل آسانی را پشت سر نگذاشته است، چون مصدومیت به خصوص در آخرین فصل حضور او در رئال مادرید، اجازه نداد پتانسیل خود را به صورت کامل نشان دهد.

بنزما در طول فصل جاری چند مرتبه به مادرید سفر کرده و اکنون باشگاه الاتحاد نیز تایید کرده که او دوباره این کار را انجام داده است. در بیانیه‌ای رسمی، آن‌ها تایید کردند که بنزما در حال گذراندن برنامه درمانی‌اش در کمپ تمرینی رئال مادرید است.

متخصصان پزشکی دو باشگاه به طور منظم در ارتباط هستند و هدف آن‌ها کمک به بهبود هر چه بهتر این بازیکن فرانسوی است. بنزما تا هفته آینده در رئال مادرید خواهد ماند و در آن زمان به عربستان سعودی برمی‌گردد تا برای 5 بازی آخر فصل در دسترس باشد.

نکته جالب زمان حضور بنزما در رئال بوده که  با مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا مصادف شده است؛ مطمئنا کارلو آنچلوتی و شاگردانش این روزها چند مرتبه با بنزما که روزگاری کاپیتان ارزشمند آن‌ها بوده، رو به رو شده و گفتگوهای مختلفی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم