Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:23:12 GMT

تولیدات کشاورزی تجارت بین المللی را می طلبد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۹۸۱۰

تولیدات کشاورزی تجارت بین المللی را می طلبد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور شنبه شب در نشست تشکل‌های کشاورزی استان با بیان اینکه دولت در بخش کشاورزی سیاست حمایتی دارد و ریل گذاری کشور توسط مقام معظم رهبری چند سالی است که معطوف به کشاورزی شده است، افزود: نگاه مقام معظم رهبری این است بخش کشاورزی باید جایگزین نفت شود و خوشبختانه چند سالی است کشاورزی رونق پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشاورزان باید از دانش جدید و کارشناسان متخصص در بخش کشاورزی استفاده کنند زیرا یکی از مهمترین مؤلفه‌های تولید، بخش کشاورزی است و ریل گذاری خوبی برای رونق کشاورزی صورت گرفت.

استاندار مازندران با بیان اینکه تولید کشاورزی تجارت بین المللی را می‌طلبد، گفت: از روز اول اعلام کردم کشاورزی اولویت اول استان است چراکه کشاورزی اولویت نخست کشور است و باید آن را اجرایی کنیم.

حسینی پور با اشاره به اینکه بعد کشاورزی در حوزه صنعت، گردشگری و خدمات ظرفیت‌های خوبی داریم که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم، افزود: فرصت سوزی در بخش سرمایه گذاری صورت گرفت در حالی که باید سرمایه گذاران در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کنند.

استاندار مازندران اظهار کرد: استقلال اقتصادی بدون خودکفایی در کشاورزی غیرممکن است و کشاورزان گنجینه خداوند روی زمین هستند و مازندران در بخش کشاورزی نیاز به تحول دارد و در این راستا باید تمامی تشکل‌ها در کنار جهاد کشاورزی نقش محوری داشته باشند.

حسینی پور تصریح کرد: در بخش کشاورزی باید نگاه تحول گرا وجود داشته باشد و این امر باید در عمل عملیاتی شود و در حرف نباشد.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای باید در مازندران توسعه یابد، گفت: سند آمایش تولید گلخانه‌ای در مازندران تعریف و اجرایی شود.

استاندار مازندران با تاکید بر کشت گیاهان دارویی در استان گفت: اصلاح بذر در زراعت باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در اختیار کشاورزان قرار گیرد و اصلاح نژاد در دام باید توسعه یابد و غفلت در این زمینه صورت نگیرد.

حسینی پور اظهار کرد: دانش بنیان کردن بخش کشاورزی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی توسعه آبزی پروری را مورد تاکید قرار داد و گفت: آبزی پروری مازندران در دنیا مورد توجه است و باید از این ثروت خدادادی استفاده کنیم و از اقتصاد دریا استفاده کنیم وصنایع تبدیلی در کنار تولیدات کشاورزی از ضروریات توسعه کشاورزی است.

کد خبر 5479979

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری محمود حسینی پور استانداری مازندران کشاورزی روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی آمار کرونا رژیم صهیونیستی بخش کشاورزی حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران

بابک مومنی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت برنجکاری استان در سال زراعی ۱۰۴۳-۱۴۰۲، با بیان اینکه تاکنون کشت برنج در ۶۷ هزار و ۲۷۱ هکتار مزارع شالیزاری استان انجام شد که ۴۷ هزار و ۷۵۶ هکتار بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی بود، گفت: ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان در حال فعالیت است.

او افزود:۱۹۰ هزار و ۸۶۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران تاکنون شخم و شیار و ۱۸۳ هزار و ۵۱۵ هزار هکتار خزانه گیری شد.

مومنی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ هزار و ۷۵۵ هکتار ارقام محلی و ۶ هزار و ۵۱۶ هکتار ارقام پرمحصول کشت شد، گفت: سطح سبز اراضی شالیزاری استان ۶۷ هزار و ۲۷۱ هکتار و سطح بیمه هزار و ۴۵۰ هکتار است.

او افزود: تاکنون ۲۹۰ تن بذر برنج و ۲۴ هزار و ۸۷۶ تن کود کشاورزی به کشاورزان شالیکار استان توزیع و ۱۵۸ مورد آزمون خاک انجام شد.

مومنی درباره ذخیره سازی آب سد‌ها و آببندان‌های استان، گفت: در حال حاضر میزان ذخیره آب سد‌های استان ۲۵۶ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۳۴۰ میلیون مترمکعب است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران