Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: دولت هیچ راهکار ناظر به رفع مشکلات اقتصادی در کشور را نادیده نگرفته است و هر اقدام یا برنامه‌ای که می‌توانسته کمکی به حل مشکلات بکند، دنبال شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان سیاسی اظهار داشت: سنجش‌ها و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که امروز با وجود همه فراز و فرودها در کشور، امید مردم نسبت به اصلاح امور به شکل قابل توجهی افزایش یافته و این سرمایه ارزشمندی است که باید آن را پاسداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسداشت این سرمایه ارزشمند این است که مردم در عمل اصلاح امور را ببیند و احساس کنند که گره‌ها در حال گشوده شدن است.

وی تحزب و کار تشکیلاتی در حوزه سیاسی را نه مقصد بلکه یک مسیر برای اصلاح امور و پیشرفت جامعه دانست و گفت: احزاب و تشکل‌های سیاسی باید در خدمت تحقق عدالت، اصلاح جامعه و حاکم کردن ارزش‌ها باشد و اگر حزب مقصد و معبد افراد شد، قبیله‌گرایی بر فضای فعالیت‌های سیاسی حاکم می‌شود و این نقطه آغاز انحراف عرصه سیاست است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همواره از انتقاد استقبال کرده‌ام، تصریح کرد: گواه این ادعا این است که در انتخابات سال 96 مورد سنگین‌ترین موج انتقادات و هجمه‌ها قرار گرفتم اما از هیچ‌کس شکایتی نکردم. دولت از انتقادات استقبال می‌کند و در مقابل انتظار دارد منتقدان منصفانه عمل کرده و راهکار نیز ارائه دهند.

رئیسی ادامه داد: باور دارم که همه مشکلات کشور قابل حل است و هر چه از زمان حضورم در راس قوه مجریه می‌گذرد، به اعتبار اشراف بیشتر بر ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور از نیروی انسانی کارآمد تا منابع طبیعی، به آینده درخشان کشور امیدوارتر می‌شوم.

وی با اشاره به اینکه دولت رونق تولید را محور پیشرفت و رشد اقتصادی و رفع مشکلات کشور می‌داند، خاطرنشان کرد: شخصاً یکی از مخالفان اصلی واردات بی‌رویه هستم، اما در برخی از زمینه‌ها با توجه به عدم کفایت ظرفیت‌های تولیدی کشور ناچار به واردات هستیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به عنوان مثال زیرساخت‌های کشور در بخش حمل و نقل ریلی کاستی‌های بسیاری دارد که باید سریع‌تر برطرف شوند. در همین مدت سپری شده از دولت سیزدهم حجم ارتباطات تجاری با همسایگان حدود 4 برابر افزایش یافته و تداوم این روند نیازمند توسعه بیشتر زیرساخت‌های ریلی است که ظرفیت‌های فعلی کشور مثلا در تولید لوکوموتیو کفاف تامین این نیازها را نمی‌دهد.

رئیسی با اشاره به گلایه‌های مطرح شده نسبت به افزایش تعرفه‌های خدمات از جمله در زمینه آب و برق گفت: افزایش این تعرفه‌ها تکلیف قانون بودجه بوده که باید از ابتدای سال 1400 اجرا می‌شدند، اما دولت پیشین متاسفانه هر تکلیف قانونی را که ممکن بود موجب بروز نارضایتی شود، مسکوت گذاشت و اجرا نکرد.

وی با بیان اینکه دولت قبل همچنین برخی لوایح را بدون تعیین محل تامین منابع لازم برای اجرا به مجلس ارائه کرد، افزود: باید تدبیری اندیشیده شود تا پس از این دولتی که در حال پایان کار خود است، اجازه نداشته باشد بی‌حساب برای دولت بعد ایجاد دِین کند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در آغاز فعالیت دولت با کسری 480 هزار میلیارد تومانی مواجه بودیم و حتی پول کافی برای پرداخت حقوق مرداد ماه کارکنان دولت موجود نبود. دولت اما برای رفع این مشکلات اقدام به استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول نکرد.

رئیسی در ادامه سخنانش با استقبال از پیشنهاد مطرح شده در این جلسه برای استفاده از تجربیات مدون شده دولت‌های قبل، تصریح کرد: به مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ماموریت دادم که در روند تدوین طرح تحول دولت از تجربیات دولت‌های گذشته نیز حتما استفاده کنند.

وی در تشریح اقدامات دولت در مواجهه با تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها از نگاه دولت تنها راهکار و محور حل مشکلات اقتصادی کشور نبوده است. تلاش‌ها برای افزایش فروش نفت و گسترش ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه و به طور کلی ارتقای سطح تعاملات اقتصادی کشور برای این بوده که اثر تحریم‌ها خنثی و رفع تحریم‌ها تسهیل شود.

رئیس‌جمهور گفت: دولت هیچ راهکار ناظر به رفع مشکلات اقتصادی در کشور را نادیده نگرفته است و هر اقدام یا برنامه‌ای که می‌توانسته کمکی به حل مشکلات بکند، دنبال شده است.

وی در پایان سخنان خود با تشکر از ‌نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی حاضران، اظهار داشت: از همه شما درخواست می‌کنم که حتما با همین دلسوزی و دغدغه‌مندی به طرح دیدگاه‌های خود ادامه دهید و به شما قول می‌دهم که دولت حتما از نظرات شما استفاده خواهد کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور 17 نفر از فعالان سیاسی حاضر در سخنانی به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مشکلات کشور و عملکرد دولت پرداختند.

لزوم توجه جدی به کاهش اعتماد عمومی در کشور، ایجاد ثبات در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، پیگیری دولت برای اجرای صحیح و کامل قانون اساسی، چاره‌اندیشی برای گرانی‌ کالاها و خدمات، لزوم اصلاح ریل سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کلان، تسریع در تعیین تکلیف انتصابات در دستگاه اجرایی، تلاش برای دیده شدن آثار گشایش‌های اقتصادی در زندگی مردم، ارتقای سهم و نقش اجتماعی زنان، قدردانی از دولت بابت حذف تشریفات زاید، لزوم ارائه برنامه روشن برای حل مسائل اقتصادی، لزوم ایجاد هماهنگی در عرصه فرهنگی، تشکیل اتاق فکر متشکل از افراد باتجربه، توجه به اقتضائات حکمرانی در دوران حاکمیت فضای مجازی و توجه به نقش و سهم فساد نظام بانکی در رشد نقدینگی و ایجاد تورم از جمله محورهای مطرح شده در این نشست بودند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور دولت سیزدهم آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم آیت الله سیدابراهیم رئیسی مشکلات کشور رئیس جمهور رفع مشکلات مطرح شده تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۹۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تحریم‌ناپذیر است

 ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (اکسپو۲۰۲۴) اظهار کرد: امیدوارم این نشست که رونمایی از توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی بوده و فضای رقابتی ایجاد می‌کند موجب همگرایی و مشارکت همه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بازرگانان شود و ارتقای اقتصاد در کشور و منطقه را به ارمغان بیاورد.

وی افزود: این نمایشگاه بیانگر این است که جمهوری اسلامی تحریم ناپذیر است و هیچ تحریمی به نتیجه نخواهد رسید و طرح های شیطانی منزوی ایران همگی خنثی خواهد شد.

رئیس قوه مجریه گفت: این کشور با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری هایی را عرضه کند .

رئیسی افزود: این نمایشگاه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل می‌کند، ترجمان این رویداد این است که ما توانسته ایم و باز هم می‌توانیم. 

رئیس جمهور گفت: خداوند متعال در اقلیم‌های مختلف برای جامعه امکانات فراوانی قرار داده و اگر آحاد انسان به علت زیاده خواهی و سلطه طلبی در جهت محروم کردن ملت‌ها از ظرفیت‌ها حرکت نکنند می‌توان با فکر و اندیشه نیاز بشر را مرتفع کرد اما جریان تحریم‌ها نماد ظلم به همه ملت‌ها هست، چرا که اگر ملتی را در تنگنا قرار دهیم تا به اهداف خود نرسد این ظلم به همه ملت‌ها تلقی خواهد شد و نوعی جنگ است .

او ادامه داد: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل به خدا و تکیه بر داشته های ملی تحریم ها را پشت سر بگذارد به نحوی که سخنگوی کاخ سفید بگوید فشارها علیه حمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است و قطعا این ملت ایران بودند که این شکست را رقم زدند .

رئیسی گفت: تولیدگران افسرانی هستند که در خط مقدم جمهوری اسلامی هستند و توانسته اند در عرصه اقتصادی کشور را پیشرفت دهند و من از جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور یاد میکنم.

او گفت: ما برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل هستیم و این امکان در کشور وجود دارد. تولید کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است اینها بخشی از توانمندی های جمهوری اسلامی است از همه میخواهم با جدیت کار را دنبال کنند.

رئیسی گفت: آنچه که من می‌خواهم به جمع فعالان بگویم این است که ما امکانات و ظرفیت زیادی را داریم و فقط لازم است از قوه به فعل دربیاید.امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند به فناوری نوین دست پیدا نکنیم و انحصار در دست خودشان بماند اما بدانند که بسیاری از فناوری ها در کشور ما بومی شده و حتی با ترور دانشمندان نمی‌توانند ما را از دستیابی به فناوری بازدارند.

رئیس قوه مجریه گفت: در صنایع هسته ای و نظامی بیشترین فشار روی ما قرار دارد که البته بیشترین پیشرفت را نیز در این زمینه کسب کرده ایم البته در دکترین ما هدف دستیابی به سلاح هسته ای نیست، اما استفاده از این فناوری در عرصه های علمی در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: بدانید علی رغم خواست نظام سلطه توانایی بسیار وجود دارد و کشورها می‌توانند روی پای خود بایستند و برای ملت خود و جهان موثر باشند نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم را از استقلال باز دارد .

رئیسی گفت: قدرت نظامی مهم است اما قدرت تولید هم کمتر از آن نیست، آن چه می‌تواند کشور را قدرتمند کند قدرت اقتصادی است و به فعالان اقتصادی میگویم که شما در موضع تولید قدرت هستید .

او ادامه داد: رونمایی از توانمندیها ارتباط ملت‌ها با ملت‌ها و مردم با مردم دیگر کشورها را رقم می‌زند و به امید آفرینی می‌پردازد که ما حتما توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم .

رئیس‌جمهور در پایان گفت: ما دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند را داریم و خط ترانزیتی قدرتمندی را دارا هستیم؛ همچنین در جهان موضوع  تجارت با ارزهای دیگری غیر از دلار و ملی مطرح است. جمهوری اسلامی توانایی فنی و مهندسی بسیاری دارد .امیدوارم این نشست منشاء برکات باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • ایران تحریم‌ناپذیر است